Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Herfst neiheiten 2006

Gestart door Davy zaterdag 02 september 2006, 23:14:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Herfst neiheiten 2006
Klik op onderstaande link en dan op news.

http://www.modellbahn-west.de

Er komt een rode serie 290 en de set 60760 ombouwset komt nog een keertje uit.
Herfst neiheiten 2006
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Herfst neiheiten 2006
Dat is snel.. leuk! Helaas nog geen foto's te zien in de Marklin database.

Komt in ieder geval een leuk kerstcadeau voor m'n zoon. Van de Thomas serie komt lok Percy er bij en een paar wagons  8)
Herfst neiheiten 2006
Maar volgens mij mag dit spul alleen in de Duitstalige landen verkocht worden. Want ik heb in Nederland bij de handelaren deze sets nooit gezien.
Herfst neiheiten 2006
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Herfst neiheiten 2006
Dat weet ik, heeft met licenties ed. te maken. Daar kan Märklin niets aan doen. Alleen een beetje lullig is dat ze het uitgebreid behandelen in het 1.FC clubblad en dan is het een beetje moeilijk om aan kinderen uit te leggen dat het hier niet verkocht wordt.

Als je Märklin baantje hebt liggen vind ik het van de gekke om daarnaast van Thomas een houten treinbaan met figuren te verzamelen. Het kost mij dan wat regelwerk om de Märklin variant te kopen, maar dan heb je een echt rijdende trein.

Met een beurs als Houten is het trouwens niet zo moeilijk te regelen. Ik heb m'n vaste Duitse leverancier voor dit soort gevallen  :wink: De laatste beurs van het jaar is altijd een week voor kerst  :)
Herfst neiheiten 2006
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Herfst neiheiten 2006
Hallo,

Je kan die artikelen natuurlijk ook via internet bij de bekende Duitse winkels bestellen.
Er is dus altijd vrij simpel aan te komen als je dat wil.
Herfst neiheiten 2006
Nu ook op de Marklin website.

Klik op catalog herbst neuheiten 2006 en dan op view.
http://www.maerklin.de/produkte/pdb/index.php
Herfst neiheiten 2006
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Herfst neiheiten 2006
De 290 komt nu uit in de ouderwets rode kleur. Zouden ze later ook nog komen met een V90 nummering?

Ik heb nog een 'ooit, misschien' lijstje met daar op de V200 en V80, dan hoort daar een oude V90 eigenlijk ook bij.
Herfst neiheiten 2006
Lid sinds: 2006

offline
Herfst neiheiten 2006
maar dan wel met telex !!!!
Re: Herfst neiheiten 2006
Lid sinds: 2006

Spijkenisse

offline
Re: Herfst neiheiten 2006
Geen leuke stomer (op de Thomas vriendjes na ;):(
Re: Herfst neiheiten 2006
marklinfan
gast

Re: Herfst neiheiten 2006
een leuker stomer wat dacht je van de br 001 marklin 39010
Re: Herfst neiheiten 2006
Lid sinds: 2006

Spijkenisse

offline
Re: Herfst neiheiten 2006
Denk je ook even aan mijn budget :lol:
Re: Herfst neiheiten 2006
Lid sinds: 2006

offline
Re: Herfst neiheiten 2006
meer een DIYS set dan  8)

Do It Your Self
Re: Herfst neiheiten 2006
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Herfst neiheiten 2006
Märklin had vroeger (45 jaar geleden)  bouwdozen met locs die je zelf in elkaar moest zetten.
Deze waren wat goedkoper en ook nog leuk om te doen! 8)
Deze (oude) bouwdozen zijn nu (mits ongebouwd) weer veel waard, maar ja wie koopt er nu een bouwdoos en laat die ongebouwd in de doos zitten! :?
Misschien weer een idee voor Märklin om een beetje aan de low-budgetters van nu te denken? :roll:
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Herfst neiheiten 2006
marklinfan
gast

Re: Herfst neiheiten 2006
ik denk dat dat niet haalbaar komt door de digitalisering van de locs en niet iederen is handig
of ze moeten ites verzien hoe je de decoder erin zet ofzo want niet iederen is er handig in .want als ik het moet doen komt die nooit af
Re: Herfst neiheiten 2006
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Herfst neiheiten 2006
Ik heb een jaar geleden nog een wagentje op E-bay gekoch,.. die was destijds maar 2,50 gulden. Ik heb er zelf ?5,00 ofzo voor betaald, het model was al behoorlijk oud,.. volgens de verkoper kwam rond het jaar 196x uit. (ff zo uit het hoofd) Overigens was het wagentje al wel in elkaar gezet. Rijden doet het wagentje niet, staat alleen te pronken. Bovendien heb ik al genoeg platte wagens om te laten rijden :).

Eindconclusie,.. zou wel leuk zijn een doe-het-zelf modeltrein. En als je niet technisch genoeg bent om het zelf in elkaar te knutselen, dan heb je pech. Voor de rest van de wereld lijkt het me een leuk tijdverdrijf.

Groeten,
Herman