Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Shop :thumbup:

Märklin 36951 Br 003 stoomlok op basis van oude vertrouwde techniek

Gestart door Kappa zaterdag 25 januari 2025, 12:38:29

Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Hoi,

Met de in de Märklin Neuheiten vermelde stoomlok van de "Baureihe" 003 grijpt Märklin terug op de oude constructie van de 3085, zie >>> Klik <<<
Dus hoogst waarschijnlijk uitgerust met een 5 polige motor, leidingen die aan de ketel meegegoten zijn en kunststof tenderhuis.
De laatste Br 03/003 in deze uitvoering was de dubbelset 37955 uit 2007, 18 jaar geleden dus.
Omdat de loc een 36xxx heeft, wordt deze als instapmodel beschouwd en is dan ook een slordige €200,- goedkoper dan de gangbare modellen sleeptender van de "Einheits" Locomotieven.
Men wil hier blijkbaar een robuust model op de markt brengen dat vooral moet rijden en tegen een stootje kan.
Iets wat met de duurdere modellen niet altijd het geval is.
Ik denk dat Märklin hier de jeugd als doelgroep ziet.
Re: Märklin 36951 Br 003 stoomlok op basis van oude vertrouwde techniek
Mooi lok voor een best redelijke prijs. B)
Toch lijkt het me voor jeugdige instappers nog een fors bedrag. :roll:
 @citaat
 :P  Ach tegenwoordig helpt de Nederlandse overheid hier aan mee.
200€ is:
- 1334 blikjes
- 800 flessen.
Dat moet toch in 2 jaar best te doen zijn. Zeker als je ook nog wat voor in de spaarpot van Oma of die vreemde oom krijgt.  :D

Ik ben vol goede verwachting van de huidige generatie.(Alhoewel ik wel hoop dat ze in alle veiligheid ontzettend veel fouten mogen en kunnen maken.)

Jan-Peter

als er maar een "v" voor op staat

Hoi Ad,

Denk ook aan de rijder die minder op details is gesteld.
Ook de prijs die met minder details ook naar beneden kan, is best te begrijpen en ook dat de jeugd zich geen lok van 570 euro of meer zomaar uit de spaarpot trekken.

M.v.g.

Hans V200.0
De marketingstrategie van Märklin vind ik niet zo gemakkelijk te volgen. Maar ik denk ook dat de markt gruwelijk lastig in te schatten is.

Misschien is het dan maar het beste zoveel mogelijk verschillende modellen uit te brengen om een zo divers mogelijk publiek te bereiken.

En of daar jeugd tussen zit? Ik heb er niet zo heel veel verwachting van. Misschien trekken de wat goedkopere digitale modellen herintreders aan die hun oude spullen weer ontdekten en dan zien dat de modelspoorwereld erg veranderd is en flinke investeringen vergt om daaraan mee te doen.

Ik schrik ook van prijzen rond de 500 en 600 euro. Maar of ik ongeveer 400 piek over heb voor dit model? Ik blijf scharrelen op beurzen naar mooie tweede handsjes... En dat helpt Märklin niet.

Maar nu de baan aardig volstaat, neemt mijn kooplust echt wel af. Vraag is: waarom eigenlijk nog een locomotief? Does it spark joy? Hoeveel plezier voegt het toe? Mijn antwoord: steeds minder. Wat nu rijden kan, is leuk genoeg.

Groet,

Peter

Citaat van: janpeter op zaterdag 25 januari 2025, 22:19:32Ach tegenwoordig helpt de Nederlandse overheid hier aan mee.
200€ is:
- 1334 blikjes
- 800 flessen.
Dat is gewoon eigen geld hoor :)
Ik vind het een prijs waarvoor ik aankoop zou overwegen. Boven de 400 vind ik gewoon teveel geld momenteel. Vind zelf de nieuwe V60 met nummer 38600 bijvoorbeeld het overwegen waard. Adviesprijs in de Märklin brochure is 399, maar bij de winkel dan rond de 350. Ook leuk in de nieuwigheden brochure is de Henschel DHG500, artikelnr. 36505, wat altijd een simpele instaplok voor de jeugd was (had de gele in mijn jeugd). Deze is nu geüpgraded met een heuse geluidsdecoder en bij de winkel te koop voor slechts 119 euro.
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Citaat van: BlikkenTinus op zondag 26 januari 2025, 08:41:43Ik blijf scharrelen op beurzen naar mooie tweede handsjes... En dat helpt Märklin niet.
Misschien wel, omdat de verkoper nu weer wat geld heeft om een nieuwe loc te kopen. :)