Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.

Gestart door Riny dinsdag 20 mei 2008, 18:45:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Beste mede spoorders.


Edit Walter hier vind men de officiële handleiding van de importeur.


Svp deze link gebruiken : http://www.modeltrainservice.com/NL/downloads.htm
dank,    Patrick
Re: Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Citaat van: Riny op dinsdag 20 mei 2008, 18:45:59
Beste mede spoorders.


Edit Walter hier vind men de officiële handleiding van de importeur.


Svp deze link gebruiken : http://www.modeltrainservice.com/NL/downloads.htm
dank,    Patrick


Deze wijziging had ook in overleg gekunnen en ik had hier graag aan meegewerkt.

Het begint hier aardig te lijken op de handelingen van onze regering, A: er wordt voor je gedacht, B: er wordt voor je beslist en alles wordt door je strot geduwt.
Verder vind ik dit een inbreuk op mijn recht van vrijheid in het uiten van mijn mening.

Beste Walter ik betreur het dat je mij niet even benaderd hebt om eventuele wijzigingen democratisch te overleggen.
Nu heb je iets gedaan waarvan je de achtergronden niet kent.
Ook blijkt hier uit dat men een voorkeurs keuze maakt richting de personen welke hier op het forum aanwezig zijn.

Spijtig dit waar te moeten nemen.


Betreffende het beleid van dit forum trek in mijn conclusies en zal ik er naar handelen.
Re: Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Riny,

je hebt over de gang van zaken een mail ontvangen,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Hallo Patrick,

Op uw site geeft u aan dat de handleidingen gratis te downloaden zijn.

CiteerOp deze pagina kan u gratis software, catalogi en handleidingen downloaden.

Waarvoor dient men eerst je Voornaam, Naam, en E-mail adres op te geven alvorens een handleiding te kunnen downloaden?.
Op de ESU site is het gewoon mogelijk om handleidingen te download zonder eerst deze gegevens te moeten invullen.

Mvg,
Peter
Re: Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Citaat van: Freak op donderdag 29 mei 2008, 23:42:36
Waarvoor dient men eerst je Voornaam, Naam, en E-mail adres op te geven alvorens een handleiding te kunnen downloaden?.

Dat vind ik ook storend, een mens moet al zo vaak z'n gegevens op internet achterlaten :idea: Voor mij is dit de reden dat ik geen gebruik maak van de download-service van TSD 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Wat een onzin zeg, alsof het een staatsgeheim betreft :roll:, typisch belgisch :mrgreen:

Mvg Gert
Re: Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Citaat van: Freak op donderdag 29 mei 2008, 23:42:36
Hallo Patrick,

Op uw site geeft u aan dat de handleidingen gratis te downloaden zijn.

CiteerOp deze pagina kan u gratis software, catalogi en handleidingen downloaden.

Waarvoor dient men eerst je Voornaam, Naam, en E-mail adres op te geven alvorens een handleiding te kunnen downloaden?.
Op de ESU site is het gewoon mogelijk om handleidingen te download zonder eerst deze gegevens te moeten invullen.

Mvg,
Peter

Neem de handleiding van de Lokprogrammer. Zo was het makkelijk te zien wie de laatste 6 maanden de handleidng had gedownload en konden we verwittigen dat er een nieuwe versie was.


aan v200marklin      geplaatst op: Vandaag om 11:52:10
Voeg citaat toe
Wat een onzin zeg, alsof het een staatsgeheim betreft , typisch belgisch
Uw kritiek wordt NIET in dank aanvaard.
Re: Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Hallo Patrick,

De motivatie is misschien goed maar desalniettemin is het invullen van allerlei gegevens voor veel mensen een drempel :)

Vriendelijke groeten,

Rolf

PS: Voor de goede orde: Mijn opmerkingen gaan alleen over het al dan niet invullen van je persoonsgegevens om te kunnen downloaden :idea: Over het wel of niet zelf mogen hosten van de documenten van ESU heb ik geen (openbare) mening :lol:
Re: Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Hallo Patrick,

Citaat van: LokSound op vrijdag 30 mei 2008, 12:28:29
Neem de handleiding van de Lokprogrammer. Zo was het makkelijk te zien wie de laatste 6 maanden de handleidng had gedownload en konden we verwittigen dat er een nieuwe versie was.
Ik heb eens een handleiding gedownload puur om te weten of indien ik het product zou willen aanschaffen er wel iets aan had.
Hierna kreeg ik regelmatig mailtjes van uw bedrijd toegestuurd zonder dat ik er na gevragen had. Dat is dan ook de reden waarom ik handleidingen van de ESU site download.


Mvg,
Peter
Re: Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Beste Patrick,

Het lijkt mij voor een ieder zijn eigen keuze of je wel of niet op de hoogte gehouden wilt worden van nieuwe uitgiftes/updates.
Er kan dan toch worden volstaan met een vrijwillige mogelijkheid voor het ontvangen van vervolginformatie?
Re: Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Ik denk dat iedereen goede bedoelingen heeft. Riny die de informatie aan een ieder beschikbaar wil stellen middels een directe download van zijn website en Patrick die iedereen zo goed als mogelijk op de hoogte wil houden in geval van wijzigingen van de documentatie. Ik zie beiden als een service met toegevoegde waarde. Buiten de eigendomsrechten, als direct downloaden vanuit verschillende sites mogelijk is, is het versie beheer van de documenten moeilijker. In geval van Riny zou denk ik een link naar de website van Patrick een betere oplossing zijn geweest. Persoonlijk heb ik geen enkele moeite om bij sites waar ik producten van in huis heb mijn e-mail achter te laten, we moeten hier nu ook niet spastisch overdoen. Een mailtje meer of minder over iets wat binnen het gebied van mijn hobby?s valt heb ik geen  probleem mee. E-mailen met iemand met een hotmail account (of iets gelijkwaardigs) brengt vele grotere risico?s met zich mee om ongewenste e-mails te ontvangen. En daar zijn er genoeg van in dit forum.

Rene
Re: Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Sorry maar wat is nu de officiële handleiding van de importeur ?
Waar kan ik die vinden ?

Erik.

Re: Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Citaat van: RenevKl op vrijdag 30 mei 2008, 13:23:37
Ik denk dat iedereen goede bedoelingen heeft.

Geheel mee eens 8)
Re: Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Citaat van: LokSound op vrijdag 30 mei 2008, 12:28:29

Neem de handleiding van de Lokprogrammer. Zo was het makkelijk te zien wie de laatste 6 maanden de handleidng had gedownload en konden we verwittigen dat er een nieuwe versie was.


Hallo Patrick,

Ook ik vind het het invullen van de gegevens er over. Invullen of geen handleiding is niet in verhouding tot elkaar. Zeker omdat het handleidingen betreft die vrij op het net en op de website van de fabrikant beschikbaar zijn. Als de taal de reden is, lees ik wel in het Engels of het Duits.

We krijgen al genoeg ongewenste e-mail. Bied een mogelijkheid aan met een checkbox waar ieder voor zich kan aanvinken dat hij op de hoogte wil gehouden worden of niet.
Als op dit ogenblik een aantal personen, die in het verleden bij een download hun gegevens achter lieten, je mails zouden bestempelen als spam, heb je een ander en veel groter probleem. Tenslotte hebben ze een reden om dit te doen. Ze krijgen ongevraagd door uw bedrijf mails gestuurd. Ik denk dat je zelf weinig grond hebt om deze reacties dan te ontkrachten.


Verder denk ik dat Riny deze documenten met de beste bedoelingen op zijn site heeft gezet. Zo ver ik weet heeft hij ook nergens het eigendoms recht van de documenten geclaimed. Wat is er dan mis mee?

Ik denk dat dit vooral spijtig is voor de firma waarvan je deel uitmaakt. Op de personen die de firma niet echt kennen, komt ze op deze wijze en met deze reacties al zeker niet als klantvriendelijk over. Een eerste indruk is veel, dat zal je ook wel weten.
Re: Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Citaat van: mbze op vrijdag 30 mei 2008, 13:26:21
Sorry maar wat is nu de officiële handleiding van de importeur ?
Waar kan ik die vinden ?

Erik.



Erik kijk eens via het 1e bericht in dit draadje, daar staat de link.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Voor diegene die graag van ESU producten de handleidingen, software of catalogi willen downloaden is hier dan de link:

http://www.esu.eu/index.php?id=6 voor de Duitse versies

of

http://www.loksound.de/us/index.php?showId=5 voor de Engelse versies.


Mvg,
Peter
Re: Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Citaat van: buckfast_beekeeper op vrijdag 30 mei 2008, 15:47:02
Verder denk ik dat Riny deze documenten met de beste bedoelingen op zijn site heeft gezet. Zo ver ik weet heeft hij ook nergens het eigendoms recht van de documenten geclaimed. Wat is er dan mis mee?

Ik denk dat dit vooral spijtig is voor de firma waarvan je deel uitmaakt. Op de personen die de firma niet echt kennen, komt ze op deze wijze en met deze reacties al zeker niet als klantvriendelijk over. Een eerste indruk is veel, dat zal je ook wel weten.

Er is niets mis mee, maar als de eigenaar het niet wil dan gebeurt dat niet. Simple as that. Hoe zou je het vinden als je mooie foto's hebt gemaakt en deze van je website worden geplukt en elders op internet tegenkomt?. Ik kan mij voorstellen dat sommigen onder ons hier ook problemen mee hebben.

Dat van dat Spam is flauwekul omdat je zelf je e-mail achterlaat. Dit is volgens mij een vrije keuze, maar ga maar lekker door met dit gezeur en hebben we straks weer een lid die zich in zijn hemd gezet voelt terwijl hij alleen oprecht is en goede bedoeling heeft. Als je eerdere postings leest kan je zien dat Patrick dus erg service gericht en klantvriendelijk is, dus die laatste opmerking is wel een beetje misplaatst.

Zo dat lucht op.

Rene
Re: Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Citaat van: RenevKl op vrijdag 30 mei 2008, 19:31:22Er is niets mis mee, maar als de eigenaar het niet wil dan gebeurt dat niet. Simple as that. Hoe zou je het vinden als je mooie foto's hebt gemaakt en deze van je website worden geplukt en elders op internet tegenkomt?. Ik kan mij voorstellen dat sommigen onder ons hier ook problemen mee hebben.
Daar heb je volkomen gelijk in maar wat als men eerst schriftelijk toestemming heeft gegeven om dit op je site te mogen plaatsen en later via een andere weg wil intrekken.


Mvg,
Peter
Re: Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Hallo,
Citaat van: Freak op vrijdag 30 mei 2008, 20:04:54
Citaat van: RenevKl op vrijdag 30 mei 2008, 19:31:22Er is niets mis mee, maar als de eigenaar het niet wil dan gebeurt dat niet. Simple as that. Hoe zou je het vinden als je mooie foto's hebt gemaakt en deze van je website worden geplukt en elders op internet tegenkomt?. Ik kan mij voorstellen dat sommigen onder ons hier ook problemen mee hebben.
Daar heb je volkomen gelijk in maar wat als men eerst schriftelijk toestemming heeft gegeven om dit op je site te mogen plaatsen en later via een andere weg wil intrekken.


Mvg,
Peter

Ik denk dat er een wezenlijk verschil is tussen toestemming om iets op je eigen site te plaatsen, of iets op iemands anders zijn site(lees forum) te plaatsen. Op laatstgenoemde plek kunnen veel meer mensen een bericht plaatsen, terwijl dat op je eigen site nagenoeg niet mogelijk is(of zou moeten zijn).

De titel van dit draadje alleen al impliceert dat de officiële handleiding  in de nederlandse taal alleen via een bepaalde prive site te verkrijgen zou zijn.

Voor de duidelijkheid: Ik heb geen enkel bezwaar tegen een link naar een andere site, zeker niet als die zo goed is verzorgd als die van Riny. De link is echter op verzoek van de rechthebbende veranderd, die daar het volste recht toe heeft om dit te verlangen. Voornaamste reden lijkt me de correctheid van informatie in die handleiding, zeker als daar aanvullingen/wijzigingen op komen.

Groetjes

willie
Re: Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Citaat van: LokSound op vrijdag 30 mei 2008, 12:28:29
Citaat van: Freak op donderdag 29 mei 2008, 23:42:36
Hallo Patrick,

Op uw site geeft u aan dat de handleidingen gratis te downloaden zijn.

CiteerOp deze pagina kan u gratis software, catalogi en handleidingen downloaden.

Waarvoor dient men eerst je Voornaam, Naam, en E-mail adres op te geven alvorens een handleiding te kunnen downloaden?.
Op de ESU site is het gewoon mogelijk om handleidingen te download zonder eerst deze gegevens te moeten invullen.

Mvg,
Peter

Neem de handleiding van de Lokprogrammer. Zo was het makkelijk te zien wie de laatste 6 maanden de handleidng had gedownload en konden we verwittigen dat er een nieuwe versie was.


aan v200marklin      geplaatst op: Vandaag om 11:52:10
Voeg citaat toe
Wat een onzin zeg, alsof het een staatsgeheim betreft , typisch belgisch
Uw kritiek wordt NIET in dank aanvaard.

Er staan niet voor niets smilies bij 8), ook weer typisch belgisch dat je dat ook NIET begrijpt  :mrgreen:
Maar....zal het uitlggen !, sites waar ik m/n hele hebben en houwen moet invullen sla ik over, heb zat Loksounds , zijn gewoon werelddingen, simpel zat 8)
Mvg Gert
Re: Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Citaat van: v200marklin op vrijdag 30 mei 2008, 21:45:17
Er staan niet voor niets smilies bij 8), ook weer typisch belgisch dat je dat ook NIET begrijpt  :mrgreen:
Mvg Gert
Gert, hoe je deze opmerking bedoelt weet ik niet (ik kan het slechts raden), maar ik vind deze op zijn zachtst gezegd niet erg tactisch.
Re: Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Citaat van: RenevKl op vrijdag 30 mei 2008, 19:31:22
Citaat van: buckfast_beekeeper op vrijdag 30 mei 2008, 15:47:02
Verder denk ik dat Riny deze documenten met de beste bedoelingen op zijn site heeft gezet. Zo ver ik weet heeft hij ook nergens het eigendoms recht van de documenten geclaimed. Wat is er dan mis mee?

Ik denk dat dit vooral spijtig is voor de firma waarvan je deel uitmaakt. Op de personen die de firma niet echt kennen, komt ze op deze wijze en met deze reacties al zeker niet als klantvriendelijk over. Een eerste indruk is veel, dat zal je ook wel weten.

Er is niets mis mee, maar als de eigenaar het niet wil dan gebeurt dat niet. Simple as that. Hoe zou je het vinden als je mooie foto's hebt gemaakt en deze van je website worden geplukt en elders op internet tegenkomt?. Ik kan mij voorstellen dat sommigen onder ons hier ook problemen mee hebben.

Dat van dat Spam is flauwekul omdat je zelf je e-mail achterlaat. Dit is volgens mij een vrije keuze, maar ga maar lekker door met dit gezeur en hebben we straks weer een lid die zich in zijn hemd gezet voelt terwijl hij alleen oprecht is en goede bedoeling heeft. Als je eerdere postings leest kan je zien dat Patrick dus erg service gericht en klantvriendelijk is, dus die laatste opmerking is wel een beetje misplaatst.

Zo dat lucht op.

Rene

Hallo René,

Hopelijk heb je dit draadje gevolgd van bij de start. Er is wel wat verwijdert zodat niet meer duidelijk is hoe dit draadje van start ging en hoe Patrick hier op geantwoord heeft.

Met je spam redenering ben ik niet akkoord. Ik bied mijn E-mail adres aan om een bepaalde dienst te ontvangen. Dat is dan in deze de handleiding in het Nederlands. Indien diegene waarvan ik de dienst ontvang nadien ongevraagd van mijn mail adres gaat gebruik maken kan ik dit beschouwen als spam. Spam hoeft absoluut niet op een illegale manier aan je mail adres te bekomen. Alle mail die je niet langer wil ontvangen kan spam zijn. Staat er in de mail van het bewuste bedrijf een link om je uit te schrijven uit de nieuwsbrief? Als dit niet kan, hoe geraak ik dan van deze mails af?

Dat Patrick zich in zijn hemd gezet voelt, kan best wezen. Hoe denk je dat Riny zich voelt om in zijn hemd gezet te zijn? Zijn postings waren even interessant. Uit zijn reacties kon ik, net zoals Peter (Freak), opmaken dat er in het verleden akkoorden werden gemaakt daar omtrent. Het had dus minstens even netjes geweest dat Patrick Riny via PB had gecontracteerd. Riny is nu echter wel van het forum verdwenen.

Dat je zelf tevreden bent over de service die Patrick je hier leverde is je volste recht. Dat ik mijn twijfels heb over de klantvriendelijkheid is eveneens mijn recht. Er zit bij mij een ESU lokprogrammer in de lijst met cadeautjes die ik mezelf dit jaar nog wil geven. Dat deze uit België komt is alleszins nog niet duidelijk. Duitsland staat op dit ogenblik toch wel een stip vooruit.
Re: Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Citaat van: Gerard op vrijdag 30 mei 2008, 22:01:56
Citaat van: v200marklin op vrijdag 30 mei 2008, 21:45:17
Er staan niet voor niets smilies bij 8), ook weer typisch belgisch dat je dat ook NIET begrijpt  :mrgreen:
Mvg Gert
Gert, hoe je deze opmerking bedoelt weet ik niet (ik kan het slechts raden), maar ik vind deze op zijn zachtst gezegd niet erg tactisch.

Begrijp jij ook het gebruik van smilies niet dan ? Hoe lang bestaan er al belgenmoppen? Hoe lang steken nederlanders al de draak met belgen ? en evenzo andersom! Lange tenen hebben ze wel die belgen :mrgreen:
Als iemand een geintje niet begrijpt, dan is dat jammer, is het een belg dan ook jammer doch begrijpelijker :mrgreen:
Maar...................zal geen grapjes meer maken hoor 8)

Mvg Gert
Re: Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Ik heb op school geleerd dat bij het in moeten vullen van een e-mail adres op een website een optie gemaakt moet worden dat je geen mailtjes wenst te ontvangen, zoals nieuwsbrieven.
omdat die Wettelijk verplicht is. ongevraagd een (ongewensde) nieuwsbrief sturen is bij wet verboden.

CiteerArtikel 11.7 Telecommunicatiewet, door juristen aangeduid als het spamverbod, schrijft voor dat bedrijven slechts reclame mogen sturen als de klant hier zelf om heeft gevraagd (opt-in). Het mag niet zo zijn dat alleen middels een actie van de klant (bijvoorbeeld door het wegklikken van een al aangevinkt vierkantje) er geen reclame wordt toegestuurd. De klant moet via een actieve handeling (bijvoorbeeld het aanklikken van een nog niet aangevinkt vierkantje) zelf om het toezenden van de reclame vragen. Bestaande klanten die informatie ontvangen moeten kosteloos kunnen aangeven dat ze dit niet meer willen (opt-out). Ook moet de afzender duidelijk aangeven dat het bericht van hem komt. OPTA is bevoegd boetes op te leggen met een maximum van ? 450.000

Re: Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Citaat van: Vinysie op zaterdag 31 mei 2008, 14:19:51
Wettelijk verplicht

Helaas is die wetgeving alleen geldig in Nederland, en gaat het hier om de in België geverstigde importeur. Iemand enig idee wat de wet in België hierover zegt?

Mijn bescheiden mening:

  • Gratis handleidingen = gratis handleidingen, dus ZONDER tegenprestatie, dus ook ZONDER dat je verplicht bent de email adressen achter te laten. Je mag er best om vragen, maar het niet afdwingen. Dat is simpel te doen door het email adres optioneel te maken voor de download.
  • Als er (vrijwillig of niet) email adressen verzameld worden, moet ALTIJD VOORAF duidelijk zijn waar ze voor gebruikt worden, en hoe je je adres weer kunt laten verwijderen.
  • De TopicStarter meldde dat hij toestemming van de rechthebbenden had om het te plaatsen, bovendien betwijfel ik of de importeur de rechthebbende is. Normaal gesproken is ESU dat, en is de importeur een van ESU onafhankelijke onderneming die toevallig met ESU samenwerkt.
  • Tenslotte vind ik dat de importeur erg forse uitspraken doet, en haar geloofwaardigheid (in mijn ogen!) verliest omdat ze niet op tegenargumenten reageert. Van een bedrijf verwacht ik een professionelere opstelling, en (in het geval van onschuldige, duidelijke met smilies gemarkeerde (flauwe) grapjes) meer incasseringsvermogen.

Overigens vind ik ook (nog steeds: dit is mijn mening, geen vaststaand feit!) dat de moderatoren hier erg hard hebben ingegrepen: Ze hebben eerst stappen ondernomen tegen de TopicStarter, nog voordat hij kon reageren op de beschuldiging van de importeur.

Maarja, we laten allemaal wel eens steken vallen: Ik vind het hier nog steeds een leuk forum, en ook de moderatoren doen over het algemeen goed werk (en vooral ook beter dan op de meeste andere fora!), dat mag ook best gezegd worden.

Tja, en de importeur... Laat ik zeggen dat die nog wat goed te maken hebben nu, bijvoorbeeld door meer openheid van zaken te geven, en de aanbevelingen die we hier allemaal gegeven hebben te verwerken.
Uiteindelijk zijn we er dan allemaal beter van geworden, ook de importeur zelf. Het kan nooit kwaad om je klanten en hun suggesties serieus te nemen....

My $0.02 worth..

EgMaf

[/list]
Re: Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Citaat van: EgMaf op zaterdag 31 mei 2008, 18:36:37
De TopicStarter meldde dat hij toestemming van de rechthebbenden had om het te plaatsen, bovendien betwijfel ik of de importeur de rechthebbende is. Normaal gesproken is ESU dat, en is de importeur een van ESU onafhankelijke onderneming die toevallig met ESU samenwerkt.

Ik dacht wel dat de importeur heeft ingestaan voor de Nederlandse vertaling. Dat ze er dat vermelden, is dan niet meer dan normaal. Dat je echter gaat moeilijk doen over iets wat je zelf gratis ter beschikking stelt is nog wat anders.

Wil je dat de handleiding niet beschikbaar is voor personen die de apparatuur niet via jou import hebben verkregen, publiceer ze dan gewoon niet op het net en voeg een hard copy toe aan het product. Natuurlijk zal het ook dan niet lang duren voor er copy's worden verdeeld onder kennissen. Het zal echter veel minder snel gaan dan via internet.

In de regel probeer ik trouwens te opteren voor de originele handleiding. Zeker als deze in het Nederlands  :D, het Duits of het Engels is. Chinees, Frans, Japans, Italiaans en Spaans liggen me nu éénmaal wat minder  :cry:.
Re: Laatste nieuwe uitgebreide Handleiding ESU Lokprogrammer 53451.
Citaat van: buckfast_beekeeper op zaterdag 31 mei 2008, 21:43:43
Citaat van: EgMaf op zaterdag 31 mei 2008, 18:36:37
De TopicStarter meldde dat hij toestemming van de rechthebbenden had om het te plaatsen, bovendien betwijfel ik of de importeur de rechthebbende is. Normaal gesproken is ESU dat, en is de importeur een van ESU onafhankelijke onderneming die toevallig met ESU samenwerkt.
Wil je dat de handleiding niet beschikbaar is voor personen die de apparatuur niet via jou import hebben verkregen...

De handleiding is (na achterlaten van je email adres) nu ook beschikbaar voor mensen die niet via de importeur hebben aangeschaft: Er vindt geen controle plaats of degene die download überhaupt het product heeft, laat staan waar dat dan eventueel gekocht zou zijn...