Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Artitec Peck hoe te openen?

Gestart door jeroenk vrijdag 10 januari 2025, 18:56:33

Hallo,

Heeft iemand een idee hoe deze Peck (Artitec) open moet? Hebben we daar sate prikkers voor nodig?
Ben voorzichtig want is van een vriend en wil kijken of er een decoder in zit. ESU, SPROG niets herkent iets, dus mogelijk niet.

groeten,
Jeroen
Re: Artitec Peck hoe te openen?
Forum Moderator

Decoder zit geïntegreerd in de ledstrip, die je (als je vanaf schuinonder kijkt) door de raampjes heen in het dak kan zien zitten.
Maar waarom niet gewoon een adres in de decoder schrijven en die op die manier testen?
Thx John,

weet je dan misschien wat voor decoder het is? ESU programmer en Sprog willen hem niet herkennen (nog).
als dat lukt kunnen we een adres er inzetten :)

Forum Moderator

Is volgens mij een eigenbouw gebaseerd op de DR80010, maar dat is niet direct van belang. Gewoon via CV1 er een adres inzetten, daar is geen merk voor nodig.
Decoders die geïntegreerd zijn in de ledstrips zijn vaak ook lastig uit te lezen door het geringe stroomverbruik. Dus als je een melding krijgt dat na programmeren het niet uitgelezen kan worden, toch de functies op het geprogrammeerde adres proberen.
Overigens heb je wel het standaard adres (3) al geprobeerd? Kan best dat het daarmee al werkt zonder programmeren.
Re: Artitec Pec hoe te openen?
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail

Re: Artitec Pec hoe te openen?
Ik heb op een beurs over de decoder gevraagd, komt bij Tams vandaan!

Light My Train

Is inderdaad een op Tams gebaseerde decoder.

Uit mijn hoofd kun je de CV waarden alleen schrijven, niet uitlezen. Misschien nog wel als je in CV29 bit 3 aanzet, zodat je de CV waarden via POM kan uitlezen.
Dank mannen, woensdag 22 jan is de Peck weer aanwezig en gaan we kijken of we het licht kunnen ontbranden met jullie adviezen!

wordt vervolgd