Nieuws:

Wilt je Stichting 3rail steunen? Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Noch mini airbrushen

Gestart door Silco_88 zaterdag 04 januari 2025, 18:28:00

Noch mini airbrushen

Noch mini airbrushen
Heeft iemand ervaring met het airbrushen van lasercut modellen (bijv Noch mini's)?
Re: Noch mini airbrushen

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Ja, een beetje wel. De lasercut setjes die ik tot nu toe heb gemaakt waren allemaal van karton. Er zijn er ook van hout. Bij karton moet je opletten want dat zuigt nogal. Dus beginnen met hele dunne laagjes op te brengen. Niet te veel in een keer dekkend op willen brengen. Dat lukt niet.
Ja kan ook beginnen met het hele model in te smeren met verdunde lijm. Maar ook dan geld spaarzaam beginnen. Teveel doet het karton krom trekken.
Citaat van: Silco_88 op zaterdag 04 januari 2025, 18:28:00Heeft iemand ervaring met het airbrushen van lasercut modellen (bijv Noch mini's)?

Niet te moeilijk doen  :) Mijn eigen kitjes (hout en karton e.d.) spuit ik gewoon met knikkerbussen. Maar ook met het penseel wordt gedaan. Je moet net als met andere dingen niet te dik willen aanbrengen. Liever meerdere lagen (drie of vier) dan in één keer een dikke laag.

Citaat van: Lobomotion69 op zondag 05 januari 2025, 11:00:51Bij karton moet je opletten want dat zuigt nogal.

Niet alleen karton. Ook verschillende houtsoorten / houtachtigen kunnen dat gedrag vertonen. Zaak is niet te dik aanbrengen.
Het is inmiddels gelukt! Meerdere lagen en niet te dik! Het materiaal is nog mooi in tact en niet korrelig geworden.
Dank voor de adviezen.