Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

E50 37854 van beurs Houten.

Gestart door Albert1249 zondag 15 december 2024, 16:13:44

E50 37854 van beurs Houten.
Hallo Spoorders.

Afgelopen 7 december met een aantal oud SHD collega's naar de beurs in Houten geweest.
Nadat ik het oude Marklin voorgoed had afgeschreven wegens steeds inferieurdere produkten en 3 zeer teleurstellende aankopen, had ik besloten het nieuwe Marklin weer een kans te geven en " mijn poorten" weer te openen. ( Het oude Marklin is naar mijn mening terecht failliet gegaan al zeg ik dat niet graag.)
Op de beurs in Houten zag ik veel moois. Wat ik een beetje miste was het digitale spul: centrales, accessoires en toebehoren, maargoed.
Loop ik langs de stand van een duitser zie ik een E50 groen nr 37854 liggen!
...die zijn best doet eruit te springen: " Koop mij! Koop mij!... :)
Ok ok!... na wat in het duits onderhandeld te hebben en de lok aan een grondig onderzoek te hebben onderworpen, ging hij in de tas.
Thuisgekomen de lok aan een nog beter onderzoek onderworpen daar dit mijn eerste aankoop van het nieuwe Marklin is en ik moet zeggen: Hut ab!
Zeer hoog en scherp gedetailleerd, geheel metalen opbouw, in bussen gelagerse drijfassen, Metalen tandwielen even dik als die van HAG, realistische geluiden ( al wel wat hard maar dat kun je aanpassen; hoe moet ik nog uitzoeken), Een mooie langzame en gelijkmatige eerste rijstap.
Ik moet zeggen Ich bin beeindruckt... Marklin heeft weer een 8,5 tot een 9 als vroeger. ( Waar het oude Marklin ten onder ging met een 3,5...)
Hoe ik de CV's kan stellen met een Intellibox I of een CU6021 is me niet duidelijk maar dat gaat goedkomen.

Kortom: Marklin is back! :D 
Re: E50 van beurs Houten.

Re: E50 van beurs Houten.
Die serie van locomotieven zijn inderdaad heel mooi. Geen oude koffiemolen meer, volop details en een goed gedetailleerde metalen kap. De E50 is onderdeel van de einheitslokomotieven, en ook de E10, E40 en E10 Bügelfalte zijn heel erg mooi, net als de E110, E140 en E150. De prijzen op de tweedehandsmarkt zijn inmiddels flink gedaald. Beetje afhankelijk van het bouwjaar zit er geen of beperkt of full-sound in. Bij mij is deze serie ook erg populair en kan daarom goed begrijpen dat je er zo enthousiast over bent. Het is zeker een leuke serie om (weer) mee in te stappen.
Re: E50 37854 van beurs Houten.
Zeker, ik zie op de doos ook " Von Erz zum Stahl" staan. Is dat een speciale serie?
Ze hebben een hele serie loks en wagons uitgebracht met dat thema, Google er maar eens op.
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Ik had destijds de E50 047 uit de startset 29500 gekocht en daar heb ik nooit spijt van gehad.
Het is een mooie loc en deze uitvoering heeft nog een Maxon motor, alleen is de lichtaansturing vereenvoudigd,
maar dit is aan te passen door de ontbrekende componenten op de print toe te voegen.
@Kappa
Wat is een Maxon motor?
@ Bassie De E is vervangen door een 1( zoals de V is vervangen door een 2 ) in 1969, dus een E110 etc bestaat niet  ;), maar dat zul je wel weten toch?
trouwens; Koffiemolen? Naar mijn mening zijn er geen degelijkere motoren geweest dan de Lfcm en sfcm, maar dat is een persoonlijke overtuiging.

doe maar een treintje

@citaat google es op "maxon ac motor" en je krijgt antwoord op je vraag  ;)
Heb ik gedaan, dan krijg ik wel allerlei leuke plaatjes van een motor met wormwiel aan iedere kant maar geen uitleg hoe de motor is opgebouwd of hoe 'ie
werkt.
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Citaat van: Albert1249 op donderdag 26 december 2024, 14:58:54Wat is een Maxon motor?
Hoi Albert,
Dat zijn over het algemeen klokankermotoren, zie >>> Klik <<< voor uitleg.
Er staat ook een artikel in onze Wiki over de klokankermotoren.
Dankjewel Ad. Dat legt het prima uit. :thumbup:

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.