Hallo Spoorders.
Afgelopen 7 december met een aantal oud SHD collega's naar de beurs in Houten geweest.
Nadat ik het oude Marklin voorgoed had afgeschreven wegens steeds inferieurdere produkten en 3 zeer teleurstellende aankopen, had ik besloten het nieuwe Marklin weer een kans te geven en " mijn poorten" weer te openen. ( Het oude Marklin is naar mijn mening terecht failliet gegaan al zeg ik dat niet graag.)
Op de beurs in Houten zag ik veel moois. Wat ik een beetje miste was het digitale spul: centrales, accessoires en toebehoren, maargoed.
Loop ik langs de stand van een duitser zie ik een E50 groen nr 37854 liggen!
...die zijn best doet eruit te springen: " Koop mij! Koop mij!...
Ok ok!... na wat in het duits onderhandeld te hebben en de lok aan een grondig onderzoek te hebben onderworpen, ging hij in de tas.
Thuisgekomen de lok aan een nog beter onderzoek onderworpen daar dit mijn eerste aankoop van het nieuwe Marklin is en ik moet zeggen: Hut ab!
Zeer hoog en scherp gedetailleerd, geheel metalen opbouw, in bussen gelagerse drijfassen, Metalen tandwielen even dik als die van HAG, realistische geluiden ( al wel wat hard maar dat kun je aanpassen; hoe moet ik nog uitzoeken), Een mooie langzame en gelijkmatige eerste rijstap.
Ik moet zeggen Ich bin beeindruckt... Marklin heeft weer een 8,5 tot een 9 als vroeger. ( Waar het oude Marklin ten onder ging met een 3,5...)
Hoe ik de CV's kan stellen met een Intellibox I of een CU6021 is me niet duidelijk maar dat gaat goedkomen.
Kortom: Marklin is back!