Alsof je met software dan geen moeilijkheden krijgt, immers moet je daar ook programmeren hoe het storingsvrij kan rijden, en dat is in mijn ogen complexer dan je centrale een opdracht te geven.
Nu even iets over software en automatiseren.....daar zou je dus elk verloop op papier moeten zetten, wat overigens ook kan bij de gebeurtenissen in de CS3, maar ook te wissen valt in de CS3 als er een verkeerde opdracht in staat.
Op papier wordt dit minder overzichtelijk weergegeven, dus zit je na het uitdokteren nog een aantal uren/dagen/weken te programmeren.
En juist daar heb ik geen zin/tijd/behoefte aan, als ik het overzichtelijk voor mijn neus heb.
De gebeurtenissen die je met een CS3 kunt uitvoeren is in mijn ogen minder complex.
Misschien ligt dat ook aan het feit, dat ik bij de stichting, al meervoudig en veelvuldig dingen doe met een CS3.
Dus voor mij geen onbekende meer, en het baantje bij mij thuis bestuur ik er prima mee.
Nu ligt dat er voor de test nog los langs het raam op de vensterbank, maar ben zeker van plan er via de CS3 er een stukje automatisering aan toe te voegen zonder software overigens.
Wissels zijn met MFX decoders uitgerust, en aanvankelijk wilde ik die zelfs op DCC aansturen.
Maar het baantje wordt niet groot, en naar DCC gaan hoefde dus niet, maar het is wel goed mogelijk dit wel te doen, door simpelweg de dipswitches op de decoder aan te passen.
De CS3 staat bij mij op mixed bedrijf, en dat heeft de reden dat ik ook wat DCC decoders ga inzetten.
Als ik naar analoog wil kan dat ook nog, al zet ik dan deels de nieuwe apparatuur buitenspel......tja heb er wel iets voor over

Maar voor de tijd en wat ik voor ogen had zal helemaal terug gaan naar analoog er niet zo snel inzitten, immers de techniek heeft mijn fascinatie te pakken, en die fascinatie kan ik sinds de slanke C-rail DKW lekker beleven op de testbaan.