Ik heb onlangs een Lima Gottardo voor 3-rail gekocht, analoog. Die moest dus digitaal worden.
Maar voor ik begon, wilde ik heb even laten rijden. Helaas, de aandrijftandwielen waren kapot. Op dit forum vond ik wel het een en ander over aandrijfproblemen, maar een vervangend tandwiel vinden gaat niet lukken. Waarschijnlijk een te oud model. Maar ik las ook van iemand die het tandwiel gerepareerd had met 10-seconde-lijm. Dat heb ik dus ook gedaan. Hopelijk blijft het bij mij ook houden. Voorlopig rijd hij redelijk netjes.
Ik heb er rijrichting afhankelijke verlichting en binnenverlichting in gemaakt. Ik zou in elke wagen een functiedecoder kunnen bouwen, maar dan wordt het een duur treinstel van het merk Lima. Wanneer maak je zo'n afweging? Ik koos voor een simpelere oplossing. Ik heb een stekkerverbinding gemaakt vanuit de motorwagen, waar ook de decoder in zit. Een blauwe, groene, gele en witte draad naar de volgende wagon. De contrastekker zit gelijmd op de achterplaat en de volgende wagen heeft een stekker waarvan de draden uit een kier komen. De draadjes zijn zwart en heel flexibel.
Zo ziet het er dan uit tussen de wagons:
En dit is het resultaat: