Nieuws:

Bekijk onze beroemde Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Kan ik dit treinstel niet destructief openen?

Gestart door Een_beginner maandag 25 november 2024, 14:38:59

Kan ik dit treinstel niet destructief openen?
Dag,
Voordat ik iets onhandigs doe. Kan ik zon treinstel met het juiste gereedschap demonteren en weer monteren. Of zijn er onderdelen akelig verlijmd of zo. Ik wil graag een treinstl van verlichting voorzien.
Het gaat o.a. om deze uit de Marklin set 43054 43054

Dank,
Een_beginneling
Re: Kan ik dit treinstel niet destructief openen?
2 schroefjes aan de onderkant losdraaien, dan komt de kap los en kan je die eraf tillen (wel even opletten bij de hekjes).

Beste beginner,

Märklin heeft enige tijd geleden verlichtingsets uitgebracht voor de Duitse variant van dit type rijtuigen (Donnerbüchse) en heeft daarbij ook een handleiding beschikbaar gesteld. Zie: https://static.maerklin.de/damcontent/bc/d0/bcd098075c5415fc17140b751cd3b6631622196475.pdf.

Hopelijk kun je er wat mee.

Groet,
JdB
Dank je, dat zier er eenvoudig uit.
Ga er mee aan de slag.
Vg Een_beginner
Dat ziet er prima uit.
Ben overigens dan van plan om mijn eigen verlichting in te bouwen. Bedoeling is dan om een ESP32 mbv fastled een aantal WS2811 leds aan te sturen. Ben dan wel beniewd of ik via de sleper een voldoende constante spanning kan krijgen die ik via een convertor naar de ESP32 kan doorzetten. Maar dat zien we dan wel weer.
(* Die ESP32 kan ik dan draadloos via ESP-NOW verschillende lichtpatronen laten genereren *)
Dank Een_beginner