Vorige week gestart met het neerleggen van de rails van het schaduwstation.
Bij het afbreken in Marknesse heb ik zoveel mogelijk de rails geordend en in kleine behapbare delen ingepakt in huishoudbewaarzakjes (3x woordwaarde scrabble), zodat het opbouwen in theorie wat makkelijker zou zijn.
Ook in de praktijk blijkt het goed te helpen. Met de tekening van het schaduwstation en de foto's die ik destijds heb genomen, is het relatief eenvoudig om de baan weer op te bouwen.
De rails met de isolatieschoentjes heb ik voorzien van rode plakkertjes, zodat ik een beeld heb waar de isolaties zitten.
Ik zag op het topic van Peter de Geluidsman dat hij sleuven had gemaakt voor de bedrading.
In Marknesse had ik al een beetje netter geprobeerd te werken, maar daar waren nog wat draadbundels die het toch wat lastiger maakten om een eventuele storing op te zoeken.
Naar het voorbeeld van Peter heb ik nu geprobeerd om de "sleuven" per bezetmelder te maken.
Er zijn echter nog enkele sleuven waar twee draden doorheen lopen.
Doordat ik de tijd neem kan ik rustig nadenken om de dradenbende toch enigszins te organiseren, zodat het wat overzichtelijker blijft.
Via Aliexpress heb ik pins met nummers ontvangen en die komen op de plaatsen waar de rails met bezetmelders zitten om ook dat deel geen zoekplaatje te laten worden. Die nummers corresponderen uiteraard met de plek op de Digikeijs 4088 decoders.
De laatste foto laat nog de ongeordende versie zien van de snel nog neergelegde delen.....