Nieuws:

Voor onze Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Märklin Neuheiten 2025

Gestart door 1200Blauw woensdag 30 oktober 2024, 19:07:13

Re: Märklin Neuheiten 2025

Het 5-delige setje ketelwagens is ook wel geschikt voor Nederland.
Forum Moderator

De prijzen zijn adviesprijzen. Ik heb de br194 al gezien voor 440 eu

hoge bergen, het liefst zwitsers

Die AC/DC loc is daar enige interesse voor bij onze forum leden.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

@citaat
Voor mij niet.
Ook bij de nieuwe aankondigingen zat er helaas niets voor mij tussen.

Mvg,

Peter Degeluidsman

There is no place like 127.0.0.1

Die vt18.16, eindelijk ! Zit hier met een kato-model, die maerklin is van harte welkom dus ! ❤️

Als het maar Zwitsers is.

Weinig voor mij deze keer wel de Märklin magazin wagon (2025) besteld is de verzameling straks weer aangevuld.

Groet Michel

CiteerDie vt18.16, eindelijk ! Zit hier met een kato-model, die maerklin is van harte welkom dus ! ❤️
Eigenlijk is dat het enige echte nieuws? En dan zeggen ze er niks over in het filmpje :)
Enige nieuwtje wat je in Nederland kan inzetten is voorzover ik zie de DB Vectron nummer 193 352

In spoor I is er nog een Pullman set van 6 rijtuigen Amsterdam-Zürich, voor de financieel beter bedeelden onder ons... 12K€  8o

Fantasietjes op de baan

Heb de Loc 39924 stoomloc type 92 en LOC NMBS 37279 Diesel reeks 59 besteld  B)  :P

Citaat van: ketelbinkie op vrijdag 16 mei 2025, 09:26:17In spoor I is er nog een Pullman set van 6 rijtuigen Amsterdam-Zürich, voor de financieel beter bedeelden onder ons... 12K€  8o

Als je het snel zegt, valt het best mee...

Niemand interesse in de nieuwe serie armseinen?
Opvallend:
Beschrijving nogal summier, bewegen de vleugels dan langzaam of met een klap?
Toch wel prijzig per sein, zelfs bij een klein station gebruik je er toch al gauw 2-4.

Kun je instellen incl nawippen

Citaat van: harm78 op vrijdag 16 mei 2025, 07:56:36
CiteerDie vt18.16, eindelijk ! Zit hier met een kato-model, die maerklin is van harte welkom dus ! ❤️
Eigenlijk is dat het enige echte nieuws? En dan zeggen ze er niks over in het filmpje :)
Aan het begin van het filmpje wordt keurig netjes aangeraden om de pdf te bekijken omdat niet al het nieuws het filmpje heeft gehaald.

CiteerAan het begin van het filmpje wordt keurig netjes aangeraden om de pdf te bekijken omdat niet al het nieuws het filmpje heeft gehaald.
Dan nog, alle nieuwigheden zijn eigenlijk varianten van dingen die al bestonden. Die VT18 is het enige echte nieuws, maar daar hebben ze waarschijnlijk nog niet eens een Handmuster van om te laten zien.

CiteerKlopt het wordt volgende maand: bij één van de nouveauté's wordt er nog gezocht naar de oplossing voor een ruimteprobleem in een loc-kap ivm het uitzwenken van de draaistellen in R1-bogen.
Ik begreep dat er wel verschillende opties zijn, er moet daarin alleen nog een keuze gemaakt worden; M kiest voor zekerheid voordat ze iets naar buiten brengen.

Waar ging dit nu eigenlijk over? Een nieuwigheid die de zomer helemaal niet gehaald heeft?

Windhoven

Shimmns liefhebbers? Marklin 46418
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Ik heb de 48480 Druckgas-Kesselwagen-Set VTG und Eva voor achter mijn 39132 Br 151, de 39111 Elektrolokomotive Baureihe 110.3 "Elefantenexpress" met de rijtuigenset 43826 Personenwagen-Set TRI en rijtuig 43827 Personenwagen 2. Klasse. Helaas is alles met levertijd Q4.

Try not. Do or do not. There is no try.

Lees zojuist in mijn mail de aankondiging van het 2e clubmodel. En gezien mijn avatar gaat deze zeker wel besteld worden namelijk de BR 66 (39665).

Twijfel nog over de bijbehorende wagonset....

als er maar een "v" voor op staat

Ga hem compleet bestellen, lok en wagons zodra de formulieren binnen zijn.
Ziet er fraai uit. Een zeldzaamheid in het echte leven, ingehaald door de vooruitgang, maar niettemin een mooi uitgevoerd model.

Alleen weer het geluid... Bij het afremmen vertragen de exhaustslagen terwijl doorgaans de regulateur (bijna) dicht is en er dus nauwelijks tot geen afgewerkte stoom uit de cilinders door de schoorsteen slaat. Dan hoor je dus niet meer puf... Puf....puf.......puf. De trein rijdt gewoon langzaam en stilletjes uit. Zolang fabrikanten dat niet oplossen, hoeft er voor mij geen dure sound decoder in, maar dat is vast geen optie.

Groet,

Peter

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

@citaat

Met de automatiseringsprogramma's moet er wat te "regelen" zijn dat op het moment dat de centrale een opdracht geeft om af te remmen ook het geluid wordt uitgezet en weer aangezet na een zekere tijd of een andere actie. Mijn lekker oude Raptor kon dat wel, bij de remmelder kon het geluid uitgezet worden en bij de stopmelder weer aan. Natuurlijk ook niet perfect, maar geen hoorbare exhaust slagen.

Groet, Anne W
Gisteren de presentatievideo van Märklin gezien van de insider lok 66. Prachtig model en prachtige wagons. Alleen vond men 549 wel wat duur voor een dergelijke lok in de comments. Aangezien het een insider model is zal er bij de dealer ook wel niet veel van die prijs afgaan zeker? Met de wagons erbij ga ik nog lang moeten sparen, dus hopelijk komt het in de toekomst nog eens als gewoon model uit ook.
Citaat van: BlikkenTinus op woensdag 04 juni 2025, 09:26:49Alleen weer het geluid...
Het is een voorserie in de video presentatie, dus wellicht zit er nog verbetering in het definitieve model? Als veel mensen Märklin dat even laten weten nemen ze de kritiek hopelijk mee. Is geluid achteraf eigenlijk te updaten of doet Märklin dat zelf wel eens? Een update van de lok achteraf?
Ik heb nog maar zelden goed stoomloc-geluid gehoord op de modelbaan. Bij het minderen van de snelheid worden de exhaustslagen gewoon in vertraagd tempo afgespeeld.

Maar Annes opmerking is nog wel van waarde: in Rocrail of iTrain is het misschien ook mogelijk bij de eerste melder in een blok het rijgeluid uit te zetten en wat ander geblaas en gesis aan te zetten met het remgeluid...

Ik vrees dat het ook voor de fabrikanten lastig zal zijn het goed te programmeren, maar piepende remmen gaan ook alleen maar op een bepaald moment aan, dus dan kan het puf-puf geluid ook wel uitgezet worden. Zou fijn zijn!

Groet,

Peter
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Citaat van: BlikkenTinus op woensdag 04 juni 2025, 09:26:49Alleen weer het geluid... Bij het afremmen vertragen de exhaustslagen terwijl doorgaans de regulateur (bijna) dicht is en er dus nauwelijks tot geen afgewerkte stoom uit de cilinders door de schoorsteen slaat. Dan hoor je dus niet meer puf... Puf....puf.......puf. De trein rijdt gewoon langzaam en stilletjes uit.
Dat vind ik inderdaad ook jammer, dat ze dat niet eens een x aanpakken. Zal waarschijnlijk weer teveel kosten om ziets te ontwikkelen in de software.

als er maar een "v" voor op staat

Citaat van: wirbel010 op woensdag 04 juni 2025, 11:00:05Aangezien het een insider model is zal er bij de dealer ook wel niet veel van die prijs afgaan zeker? Met de wagons erbij ga ik nog lang moeten sparen, dus hopelijk komt het in de toekomst nog eens als gewoon model uit ook.

Bij Alle MHI producten gaat er niks af van de prijs.
Ook al wil je een deal maken van een MHI prijs blijven ze af.
Voor Insider modellen kan dit anders zijn als het model al enige tijd in de schappen/ vitrine aanwezig is.
Bij het uitkomen vaak niet, dus wachten is dan vaak beter.
Alleen is dit weer afhankelijk van het aantal bestellingen.

Maar goed ik ben Insider en ik heb nog geen bestellijst gezien.....