Ja keek ook blij verrast op van de blauwe 1108. Ik heb jaren terug dat geval van Roco gehad, vreselijk snelloper en heel slecht te besturen en vaak niet werkende omschakelrelais.
Na de grijze was het natuurlijk bijna wel zeker dat er een blauwe zou komen, ok wel volledig anders.
Veel nieuwigheden zijn vormvarianten of kleurvarianten vooral van de wagens of loks nu met MFX speeldwereld decoders maar dat was hier al gemeld.
Helaas weer geen nieuwbouwketel met voorverwarmer van de Br 52.80, mijn avatar van de lok die nu nog in behoorlijke aantal rijdt bij de museumbanen. Wel een Br 51 weer met cabinetender nee die hadden we nog niet en weer een OBB Br52.
NS bollenwagens per stuk €53 en alleen in een set verkrijgbaar. Ik heb nog niet gezien of de nummering en opbouw verschil met de oude set.
Even losjes door de folder heen. De serie klassiekers Tja zou ik mijn oude 30xx serieloks wel willen vervangen? De vraag stellen is het antwoord geven.
Wie mijn E9501 wil mag het zeggen. Een Pwg Pr 14 heb ik genoeg, deze Drg schaf ik niet aan. Had ook gelijk de kraan #46719 een nieuwe kraanarm gegeven en een andere katrolschijf en haak. Nog twee Br01? ja nu eentje uit 1936 en uit 1964. Idem nog een V60, Br003, 044, 193, 211, 132, 3*186, 249, Rc6, MV Nohab en tankvervoer erbij. Mooie uit de doos foto bij de #38059. Halberstadt is DDR en niet mijn verzamelgebied. Ze zien er wel stark uit. Aha mijn blokken-elocserie krijg aanvulling met een correct model 151. Ik vind die E10, E40 en de vernummerringen 110, 140 plus 050 en 051 mooi. Heb net een #3331 aangeschaft. De serie Fals en andere zelflossers in een bloktrein altijd goed. Leuk maar niet voor mij de Regio Shuttle RS1, type 650. Wel een Poolse lok, even wachten nog en dan een Oekraïense lok?
Dirk :-{)