Nieuws:

Er zijn nog ENKELE 3railforum kalenders 2025 te koop! Bestel hem nu het nog kan in de Stichting 3rail Webshop!

Märklin Neuheiten 2025

Gestart door 1200Blauw woensdag 30 oktober 2024, 19:07:13

Re: Märklin Neuheiten 2025
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Ik vind de Vectron dual erg mooi 39297, rijd deze loc ook in Nederland?

En natuurlijk de Wascosa Shimmns 47229

Mvg,

Peter Degeluidsman
Testfase nog dacht ik Peter.
Ik was blij verrast met de NS 1100 (38110), wat een mooi model is dat... gelijk een exemplaar gereserveerd dus  :D
Citaat van: PietMarklin op woensdag 08 januari 2025, 21:00:39Ik was blij verrast met de NS 1100 (38110), wat een mooi model is dat... gelijk een exemplaar gereserveerd dus  :D

Me too.
Bovenbouw metaal ,seinen conform enz .
En voor een prijs minder dan de adviesprijs toch wel mooi van de Modeltreinwinkel.
Met vr gr Koos .
PS
Pas betalen bij aflevering

wensmodel 52 8060 -7

Ja keek ook blij verrast op van de blauwe 1108. Ik heb jaren terug dat geval van Roco gehad, vreselijk snelloper en heel slecht te besturen en vaak niet werkende omschakelrelais.
Na de grijze was het natuurlijk bijna wel zeker dat er een blauwe zou komen, ok wel volledig anders.
Veel nieuwigheden zijn vormvarianten of kleurvarianten vooral van de wagens of loks nu met MFX speeldwereld decoders maar dat was hier al gemeld.

Helaas weer geen nieuwbouwketel met voorverwarmer van de Br 52.80, mijn avatar van de lok die nu nog in behoorlijke aantal rijdt bij de museumbanen. Wel een Br 51 weer met cabinetender nee die hadden we nog niet en weer een OBB Br52.
NS bollenwagens per stuk €53 en alleen in een set verkrijgbaar. Ik heb nog niet gezien of de nummering en opbouw verschil met de oude set.
Even losjes door de folder heen. De serie klassiekers Tja zou ik mijn oude 30xx serieloks wel willen vervangen? De vraag stellen is het antwoord geven.
Wie mijn E9501 wil mag het zeggen. Een Pwg Pr 14 heb ik genoeg, deze Drg schaf ik niet aan. Had ook gelijk de kraan #46719 een nieuwe kraanarm gegeven en een andere katrolschijf en haak. Nog twee Br01? ja nu eentje uit 1936 en uit 1964. Idem nog een V60, Br003, 044, 193, 211, 132, 3*186, 249, Rc6, MV Nohab en tankvervoer erbij. Mooie uit de doos foto bij de #38059. Halberstadt is DDR en niet mijn verzamelgebied. Ze zien er wel stark uit.  Aha mijn blokken-elocserie krijg aanvulling met een correct model 151. Ik vind die E10, E40 en de vernummerringen 110, 140 plus 050 en 051 mooi. Heb net een #3331 aangeschaft. De serie Fals en andere zelflossers in een bloktrein altijd goed. Leuk maar niet voor mij de Regio Shuttle RS1, type 650. Wel een Poolse lok, even wachten nog en dan een Oekraïense lok?
Dirk :-{)

samen staan we sterker

Ik ben ook onder de indruk van de nieuwe metalen super gedetailleerde NS 1108..
prachtig Berlijns blauw.
jawel 399....

maar wat zal die mooi staan op mijn mooie K-rail  :D
net zoals op de M* website.
Wiki Redactie

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

Citaat van: Wim op donderdag 09 januari 2025, 15:07:50Ik ben ook onder de indruk van de nieuwe metalen super gedetailleerde NS 1108..
Ik heb er een kleine voorbeschouwing van gemaakt. Volgens mij kan het met weinig aanpassingen nòg beter.

Om misschien een beetje vooruit te lopen op de feiten, de 1100 wordt uitgebracht ten gelegenheid van het 75 jarig bestaan van de serie. Kunnen we volgend jaar dan een 1200 verwachten?
Ik vrees dat ik dat varkenssnuitje niet kan weerstaan  :P

De MBS heeft er zo één, ik voel een (eenmalige?) serie aankomen gericht op Nederland....

Wiki Redactie

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

Citaat van: Huib84NL op vrijdag 10 januari 2025, 08:36:54Om misschien een beetje vooruit te lopen op de feiten, de 1100 wordt uitgebracht ten gelegenheid van het 75 jarig bestaan van de serie. Kunnen we volgend jaar dan een 1200 verwachten?
Grappig dat je dat zegt. Ik had er ook al op gehint :D

Citaat van: 1200Blauw op vrijdag 10 januari 2025, 09:21:05Grappig dat je dat zegt. Ik had er ook al op gehint :D

Nu nog de kleurstelling, of meerdere tegelijk uitbrengen

Windhoven

Opvallend dat ze voor Minitrix komen met de RRF 4402 met alle eerder uitgebrachte RRF locs zou dit toch wel een mooie toevoeging zijn geweest. Misschien als zomer nieuwtje?

wensmodel 52 8060 -7

@citaat  @citaat  :offtopic:
Of een Br 1200 in blank metaaleditie en dan Turquoise, bruine, grijze, blauwe en gele verfspuitbus meeleveren plus decals voor met creëren van je eigen model.
Of voor ons 3railforumers: witte en iets aan zwarte, rode en blauwe verf (die laatste drie zijn dan voor het 3raillogo als daar geen decal voor te maken is).
Idee voor iemand die dat kan: decal maken van het 3-raillogo mits dat toegestaan wordt door het bestuur? 
Dirk :-{)
Ja.. die 1100 lijkt een juweeltje te worden!
Net als de Piko die bij mij al 1,5 jaar dienst doet.
Ik zal deze dan ook overslaan, en voor Duits gaan...
Die verweerde 218 diesel gaat het wel worden...evenals nog wat goederenspul.
Zat eigenlijk te hopen op een ivoren 151 na het groen van vorig jaar.
:wink:

Pukos sind ok!

38135 - Schweineschnäuzchen besteld ook wel bekend als Wismarer Schienenbus, Ameisenbär en deze versie van de DB als VT88.9. Zal nog even geduld moeten hebben denk ik. Als iemand de uitleverdatum al weet van dit model hou ik mij aanbevolen. Ben benieuwd naar deze, best veel techniek in zo'n klein model, dit terwijl het interieur er in vergelijk met het oude model er veel beter uitziet.

PaHaSOFT Koploper gebruiker

Zou je er nog een set valiesjes bij krijgen zoals destijds?  ;)

Staan ze bij de nieuw te verschijnen 38135 - Schweineschnäuzchen afgebeeld?
Zou tevens bij de artikelomschrijving vermeld moeten staan, Märklin geeft dit meestal wel aan.

PaHaSOFT Koploper gebruiker

Klopt, ze zijn blijkbaar wegbespaard, maar de dakdrager schreeuw er nog altijd om  ;)

Betaal meer en krijg minder? >:-D

Pukos sind ok!

Artitec H0 Hutkoffers en bagage 387.568 heb ik gelijk besteld ( dakdrager schreeuwt er inderdaad om ) €18,50 en supermooi

BR 78

De voorlopige uitlevertijd van de "Varkensnuit" is het 3e kwartaal.

Pukos sind ok!

Nog minimaal 6 maanden geduld dus
 @citaat  38135 - Schweineschnäuzchen

Hierover zat ik ook te twijfelen. Geen Epoche I (maar wat komt er nu eigenlijk nog uit wat destijds gereden heeft, want niet de zoveelste variant is van een reeds bestaand model of een fantasiemodel?), maar nog steeds erg leuk 'en zeer geschikt voor een pendelbaantje!
Ik vrees dat deze voor Epoche I ook niet gaat komen omdat in het echt de eerste "pas" in 1932 is gemaakt - dat is midden in Epoche II.
Bron: Wikipedia Wismar typ Hannover
 @citaat

Blijkbaar heb ik hier op het forum moeite om mezelf goed uit te drukken, maar ik snap waar je opmerking vandaan komt.

Ik verzamel eigenlijk alleen maar materieel uit Epoche I. Echter, tegenwoordig wordt er weinig echt nieuws meer uitgebracht wat in deze periode gereden heeft. (Mijn hoop is, zoals altijd, gevestigd op Brawa...).

Echter, ik heb óók een zwak voor railbus-achtigen, waarbij het niet echt relevant is uit welke periode deze komen (maar ook hier geldt: hoe vroeger de periode, des te beter). Een Epoche II-variant zou ik derhalve interessanter vinden dan een Epoche III-variant.

Hopelijk heb ik mezelf zo wat beter uitgedrukt?

Met vriendelijke groet,
William
 @citaat Ik hoop van harte met je mee dat er ook een Ep II variant gaat komen!

En stiekem toch een snuitje besteld  :D 

Pukos sind ok!

Dan is er nog veel meer uitgeleverd natuurlijk!

Bijvoorbeeld de 38600 ofwel de V60 dit met vele geluidseffecten, verlichtingsmogelijheden, telex etc. Eindelijk geen schroef in het dak maar verder vind ik m persoonlijk optisch als eerste indruk niet geweldig uit de verf komen. Ik weet niet waarom, eea komt wat lomp over, daar zou voldoende Marklin-robuustheid tegenover moeten staan maar die indruk krijg ik ook weer niet. Mischien gewoon afwachten en goed in de winkel bekijken dus. Destijds met te veel ongeduld (op het aangekondigde model van Brawa) het model van Piko gekocht, achteraf toch het model van Brawa moeten kopen denk ik nu. Meer over de concurentie van het nieuwe Marklin-model van de V60 in onderstaande filmpje: