Nieuws:

Help mee de enige echte Stichting 3rail kalender te vullen met foto's! Lees meer over in de oproep!

Geluid: Roco 69139 - NS-treinstel Plan V Sound AC

Gestart door EAMarklin88 dinsdag 29 oktober 2024, 07:07:24

Geluid: Roco 69139 - NS-treinstel Plan V Sound AC
Goedemorgen iedereen,

Ik ben nieuw in deze hobby en zal mezelf op een later moment voorstellen. Naast mijn startset en de 1700 heb ik ook een Plan V van Roco gekocht. Nu valt mij op dat deze een vreemd geluid maakt bij het optrekken en ook maar langzaam vooruit komt. Een beetje zoemend geluid. Als de snelheid halfvol staat lijkt het alsof hij stapvoets loopt. Eenmaal op snelheid loopt hij wel maar hij reageert beduidend anders dan de andere twee locs. Uiteraard ga ik terug naar de dealer. Denken jullie dat dit hoort of speelt er inderdaad iets en zijn wat?

Ps: het lukt me niet om een filmpje te uploaden.
Re: Geluid: Roco 69139 - NS-treinstel Plan V Sound AC
Vandaag toch even bij de dealer geweest en getest. Schijnt helemaal zo te horen. Marklin modellen lopen ook iets harder. Goed om bij volgende aankopen rekening mee te houden. Weer wat geleerd. :o)

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

@citaat

Heeft de dealer je ook gewezen op het feit dat je in de decoder de snelheid van optrekken en afremmen kunt instellen?

Groet, Anne W
Het traag optrekken of starten hoort bij de geluiden van de sounddecoder. Als je zonder geluid aan gaat rijden zul je waarschijnlijk merken dat de besturing veel directer is.