Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Wisselend resultaat met C-rail slanke wissels.

Gestart door IJsengel donderdag 22 mei 2008, 19:27:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wisselend resultaat met C-rail slanke wissels.
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Wisselend resultaat met C-rail slanke wissels.
Hola
Op mijn baantje heb ik een paar slanke wissels ingebouwd. Het ziet er prachtig uit de bewegingen van een loc met een lange sleep wagens over deze wissels te volgen. Toch ben ik niet onverdeeld gelukkig met de wissels want enkele locs veroorzaken sluiting zodra ze bij afbuigen met hun sleper boven het middenstuk zijn aanbeland. Bij rechtuit rijden doet het zich niet voor. Het zijn overigens wel altijd de zelfde locs die er last van hebben (37171/37021/3715)
Ik kan natuurlijk altijd de wissels weer uitbouwen en voor de gewone variant kiezen. Wel jammer voor het zicht, maar ik erger me er aan.
H la P
Fred
Re: Wisselend resultaat met C-rail slanke wissels.
De nummers die jij opgeeft zeggen mij niet zoveel.

Re: Wisselend resultaat met C-rail slanke wissels.
beetje zoeken en het lijken mij stoomloks...............
Re: Wisselend resultaat met C-rail slanke wissels.
Citaat van: digi-jacques op donderdag 22 mei 2008, 20:10:28
beetje zoeken en het lijken mij stoomloks...............

Sterker nog... het zijn stomers.
De 37171 weet ik uit mijn hoofd. Dat is de BR52 met condenstender met de sleper onder de tender bij het voorste wielstel.
Die sleper heeft de neiging een beetje los te gaan zitten.

Heb je daar al naar gekeken dat die sleper niet teveel speling heeft naar links en naar rechts ?

Gr
Arjan
Re: Wisselend resultaat met C-rail slanke wissels.
Citaat van: Arjan op donderdag 22 mei 2008, 20:15:36
[...] Heb je daar al naar gekeken dat die sleper niet teveel speling heeft naar links en naar rechts ?

Hola,
Jepz, dat kreng zit inderdaad vrij los. Waardeloze constructie. Kan niet anders zeggen. Doch bij de andere locs is dat niet het geval.
H la P
F
Re: Wisselend resultaat met C-rail slanke wissels.
Fred, geen probleem toch, breng de betreffende locs naar mij en koop er dan andere die dat niet hebben ik gebruik geen slanke wissels. :lol: Hier worden ze in dank aanvaard.  :shock:
Re: Wisselend resultaat met C-rail slanke wissels.
Citaat van: Johnnytrein op zaterdag 24 mei 2008, 16:12:56
Fred, geen probleem toch, breng de betreffende locs naar mij en koop er dan andere die dat niet hebben ik gebruik geen slanke wissels. :lol: Hier worden ze in dank aanvaard.  :shock:

Eerst maar eens die sleper vastzetten dacht ik. (kan met een heel klein schroevendraaiertje)....
OF gewoon een nieuwe eronder hangen.. kost al gauw een euro of 3.

Dus, nog effe geduld Johnny :D

Gr
Arjan
Re: Wisselend resultaat met C-rail slanke wissels.
 :roll: :oops: :roll: :oops: jammer heel jammer  :lol:
Re: Wisselend resultaat met C-rail slanke wissels.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wisselend resultaat met C-rail slanke wissels.
Probeer eens met een stukje schilderstape het plekje waar ze vastlopen te isoleren :)
Re: Wisselend resultaat met C-rail slanke wissels.
Citaat van: Laurent op zaterdag 24 mei 2008, 18:56:36
Probeer eens met een stukje schilderstape het plekje waar ze vastlopen te isoleren :)

Weet niet of ik je goed begrijp....Anyway, hoe doe ik dat dan?
Re: Wisselend resultaat met C-rail slanke wissels.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wisselend resultaat met C-rail slanke wissels.
Een stukje tape op de bovenkant van de rail plakken waar de sleper overheen gaat. Je stoomloks zijn lang genoeg dat ze geen last hebben van de onderbroken massan, en de sleper maakt geen sluiting.
Re: Wisselend resultaat met C-rail slanke wissels.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Wisselend resultaat met C-rail slanke wissels.
Misschien is het niet de oplossing, maar probeer eens een sleper van een wagons met verlichting.
Deze slepers zijn iets korter dan degene onder een lok.
Re: Wisselend resultaat met C-rail slanke wissels.
Volgens mij lukt dat met die tape niet echt want we praten over het bewegende deel van de wissel?

Kortere slepers?
Het probleem zit toch echt in de slanke wissel en niet in de locs, denk ik dan toch...
H la P
Fred
Re: Wisselend resultaat met C-rail slanke wissels.
Ik denk eerder in de locs hoor.

Voor de rest hoor ik bijna niemand klagen over de slanke c-wissels ook niet op de Duitse flora.

En zover ik op de club heb kunnen zien hebben stoomlocs ook geen problemen met slanke k-wissels.

Re: Wisselend resultaat met C-rail slanke wissels.
Hola,
Het kan allemaal maar zo.
Er zijn zoveel variabelen en door er telkens eentje te elimineren komen we vanzelf bij de oplossing. Ik zeg overigens ook niets over slanke wissels in het algemeen, maar over die ene - de mijne - in het bijzonder....
H la P
Fred
Re: Wisselend resultaat met C-rail slanke wissels.
Vervang de probleem wissel door een nieuwere of andere en kijk wat er gebeurt.

Re: Wisselend resultaat met C-rail slanke wissels.
Hola,
Inmiddels heb ik de wissel vervangen door een ander exemplaar.
Er heeft nu slechts nog bij een loc sluiting plaats en dat is de loc waarbij al eerder zo erudiet omschreven werd dat de constructie met de sleper waardeloos is.
H la P
Fred
Re: Wisselend resultaat met C-rail slanke wissels.
Fred,

Nou, dat verbaast me niets.
Uit persoonlijke ervaring kan ik dan alleen nog zeggen; probeer eens een nieuwe slepertje dat er strak onderzit en maak de wielen nog eens netjes schoon.

Werd bij mij het wisselgedrag een heel stukje beter van.

Gr
Arjan
Re: Wisselend resultaat met C-rail slanke wissels.
Citaat van: Davy op zaterdag 24 mei 2008, 20:08:32
Ik denk eerder in de locs hoor.

Voor de rest hoor ik bijna niemand klagen over de slanke c-wissels ook niet op de Duitse flora.

En zover ik op de club heb kunnen zien hebben stoomlocs ook geen problemen met slanke k-wissels.


goed ik heb ook een mijn (nieuwe) bleu tiger (mehano) heeft ook ruzie met de slanke wissels ook die van K-rail :(
Re: Wisselend resultaat met C-rail slanke wissels.
Kenne ze hier Märklin wel "Duitse flora" dat gaat toch over bloemen he.
Re: Wisselend resultaat met C-rail slanke wissels.
Citaat van: foxofinfinety op dinsdag 27 mei 2008, 18:25:06
Citaat van: Davy op zaterdag 24 mei 2008, 20:08:32
Ik denk eerder in de locs hoor.

Voor de rest hoor ik bijna niemand klagen over de slanke c-wissels ook niet op de Duitse flora.

En zover ik op de club heb kunnen zien hebben stoomlocs ook geen problemen met slanke k-wissels.


goed ik heb ook een mijn (nieuwe) bleu tiger (mehano) heeft ook ruzie met de slanke wissels ook die van K-rail :(

Kan ik bevestigen dat hebben meerdere Mehano's met slanke k-wissels. Ook gezien bij ons op de club. Dit is een te kortkoming van sommige Mehano modellen, andere hebben weer nergens last van.