Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

waarde big boy met US wagenset

Gestart door Joan123 woensdag 02 oktober 2024, 20:10:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
waarde big boy met US wagenset
Kan iemand aangeven wat de verkoopwaarde is van een Big Boy 37993 met ingebouwde rookgenerator (2x) en van de US wagenset 45649. Weinig mee gereden en in originele verpakking met houten kist? Heeft iemand een tip wat deze loc en wagenset waard is.
Re: waarde big boy met US wagenset
Is er dan helemaal niemand die een indicatie wat betreft de waarde van deze set durft af te geven?
Re: waarde big boy met US wagenset
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: waarde big boy met US wagenset
Zoek eens op Google op Marklin 37993 Big Boy en kijk wat er 2e hands aangeboden en voor gevraagd wordt.
Je hebt dan een indicatie (als er watgevonden wordt?.

Wil je deze lok dan (ver)kopen?
Re: waarde big boy met US wagenset
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: waarde big boy met US wagenset
Of je kijkt eens op Ebay :idea:. Vraagprijs voor de 37993 ligt rond de 800 euro nieuw. Recent verkocht op Ebay voor 360 euro (nieuw) en 421 euro (gebruikt).

Groeten,
Wico
Re: waarde big boy met US wagenset
Ook hier weer het punt dat M* gewoon ontzettend veel bigboys heeft geproduceerd. En ondertussen heeft echt iedereen er al wel één (of zelfs meer), en dat drukt de prijs gewoon enorm. 400 euro op een goede dag, en dan mag je echt in je handen knijpen. Dus een zeer groot aantal icm een grote maar verzadigde doelgroep.

Mbt de wagenset ligt het wat genuanceerder, daar zijn er een stuk minder van geproduceerd. Wel heb je daar te maken met een beperkte doelgroep, de USA treinenliefhebber, en die groep is ook niet echt heel groot. Dus klein aantal icm een kleine doelgroep.

De bigboy zelf is ook een USA lok, maar is ook gewoon de allergrootste lok de M* ooit heeft gemaakt, en dat feit alleen maakt hem interessant voor zo'n beetje elke M* liefhebber.
Re: waarde big boy met US wagenset
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nu een indicatie en weet waar ik verder kan kijken. Ja, ik wil deze, loc + wagenset, verkopen. Wie een goed bod heeft krijgt er 5 US wagons (zonder verpakking) gratis bij
Re: waarde big boy met US wagenset
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: waarde big boy met US wagenset
Ik zie een aantal Big boys 37993 op Ebay.de die verkocht zijn voor prijzen die varieren tussen de 500 en 700 Euro.
Dus zeker niet te laag aanbieden, zakken kan altijd nog. ;)