Zo is het Wico! Je ruikt de verdampte rookvloeistof wel even, maar ik vind dat de nabootsing van de werkelijkheid ten goede komen. Op mijn flesjes (Piko en Esu) staat dat het het spul niet moet inslikken omdat dat schadelijk kan zijn. Waarvan akte.
Ik zou het als topic starter op prijs stellen de discussie hierover te staken. Liever zie ik commentaar op de 141 R. Ik was bijvoorbeeld erg benauwd voor de trekkracht, want twee andere recent ontworpen M locs (andere modellen) moest ik retourneren, vanwege zeer slechte ervaringen op mijn klimspiralen (ik bleek niet de enige te zijn). Voor zover ik heb kunnen nagaan doet de 141 R het goed op mijn baan, maar wellicht zijn er andere ervaringen.
Franse HO-vrienden wezen mij erop dat de wielen wel klein ogen. Mij viel dat ook wel op, maar dacht dat dat kwam door de witte randen op de velgen. Iemand beschikte over de diameter van de wielen in grootbedrijf en die bedraagt 1m650. Dat is in HO-formaat 18,96 mm. Bij nameten van het M-model kwam ik op circa 17,3 mm. Ja, dat scheelt wel wat, maar het stoort mij niet.
Wat betreft het geluid moet ik zeggen dat ik dit model ook erg geslaagd vind. Naar mijn mening zeer realistisch, wat ik bij andere M-locs nogal eens als
middle of the road ervaar.
Karel