Ok dan. Alleen achterbak aangesloten, levert alleen wit licht in een richting, de rodelampjes doen niets na omschakelen op decoder. De voorbak doet helemaal niets, beide kanten. Ik meet 6.5v gelijkstroom als achterbak aan is.
Nog even geprobeerd met Lima gelijkstroom transformator, beide printjes werken en schakelen netjes om met ompolen, dus dat werkt nog steeds goed. Ook geprobeerd met weerstandjes ertussen op geel, werkt ook goed (minder fel).
Heb trouwens de geleidende verf binnen gekregen, om er bij te kunnen moest ik echter eerst wat soldeer verwijderen, dat ging dus niet helemaal lekker, waarschijnlijk dat ene rode lampje nu wel kapot Of mogelijk is het SMD lampje nu met beide pooltjes verbonden door de verf? Werkt dus nu niet meer
De rest werkt nog wel trouwens.
Ik snap de werking van het printje en de decoder niet zo goed eerlijk gezegd. Misschien beter om de schakeling van onze verre buren proberen? Moet dan ook zwart (massa) hebben zie ik, kwestie van extra draadje solderen? Misschien makkelijker?
Of gewoon alles eruit, nieuwe tweekleurige ledjes kopen en op een stukje karton of hout priegelen van dezelfde grootte als de huidige printjes, weerstandje ertussen en op de decoder?