Nieuws:

Voor onze Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Baanbouw Rehausen2

Gestart door Lobomotion69 maandag 12 augustus 2024, 14:15:28

Re: Baanbouw Rehausen2

Gewoon even ter info, en geen bash of 2/3rail discussie te starten:

Je had toch veel (contact)problemen met je vorige baan, kan het andere klimaat er een oorzaak van zijn dat je daar waar jij woont er zoveel last van had?

Citaat van: Bulletje op zaterdag 11 januari 2025, 21:33:55Je had toch veel (contact)problemen met je vorige baan, kan het andere klimaat er een oorzaak van zijn dat je daar waar jij woont er zoveel last van had?
Zou natuurlijk best eens kunnen... heel warm en vochtig - vermoed ik?

Om even te vergelijken -zonder een standpunt in te nemen- hier heb ik 22-25% vochtigheid binnen. Dan moet je effectief opletten, met jezelf op te laden - statische elektriciteit.
Bvb. uit de auto stappen en een elektrische schok krijgen als je de deur probeert te sluiten.

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Ja zeker! De vochtigheid valt nog wel mee, gemiddeld tussen 55 en 65% maar alles van ijzer roest als een gek.

Duidelijk  :thumbup:

Ik ben begonnen met DCC Next voor mijn wissel aandrijving uit te proberen, het configureren etc is uit de kunst en vrij simpel. 

Nu alleen de vraag, welke servo's gebruik jij, 90 of 180 graden, en met metalen of kunstof tandwielen? 

Merci

Het is een beetje stil rondom Rehausen2 ...............

@citaat
Lobomotion is verhuisd naar de buren van beneluxspoor

En bovenal nogal druk bezig met andere dingen dan treintjes... zo leerde ik...

Echte 3-rail rijder

Citaat van: remlloV op woensdag 26 februari 2025, 17:11:23@citaat
Lobomotion is verhuisd naar de buren van beneluxspoor
Met aanbevelingsbrief ;)

Echte 3-rail rijder

Ik mis Henk hier wel, hij heeft veel ervaring en kleurt graag buiten de lijntjes, zo iemand is de peper en het zout van een forum.
't Is een beetje (te) smaakloos en braaf zonder hem... maar rustig voor de mensen met lange tenen...

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

@citaat

Dan verhuis je toch ook naar de "buren".......

Groet, Anne W

:-(

Echte 3-rail rijder

Citaat van: Anne W op donderdag 27 februari 2025, 09:34:13@citaat
Zoveel plezier gaan we je nu ook niet gunnen, 't moet hier geen rusthuis worden toch?

@citaat

Dat is jouw beslissing, ik gaf alleen maar een advies voor de "rust" van iedereen. Wat is er trouwens fout aan een rusthuis? Ik woon in een soort ouderwets bejaardenhuis, niet slecht voor iemand die op zijn 16e (1967) al de Nieuwe Waterweg uitvoer.

Groet, Anne W

BLIJ dat ik analoog RIJ

:offtopic:

Citaat van: Anne W op donderdag 27 februari 2025, 09:34:13@citaat
Groet, Anne W
Tamelijk ongepast advies, Anne :? .

En wat goed of slecht is voor een 74-jarige daar heb ik zo mijn eigen idee over, maar daar zullen we hier maar niet over gaan discussiëren...

Blij dat ik met koploper rij....

Citaat van: Lapjeskat op donderdag 27 februari 2025, 09:29:08Ik mis Henk hier wel, hij heeft veel ervaring en kleurt graag buiten de lijntjes, zo iemand is de peper en het zout van een forum.
't Is een beetje (te) smaakloos en braaf zonder hem... maar rustig voor de mensen met lange tenen...

Je slaat de gevoelige spijker op zijn kop, Henk mag niets meer roepen over de heilige graal Märklin op straffe van een ban
of vrijwillig (op advies) opstappen/vertrekken , aldus Henk in een bericht aan mij.

Vr. Groetjes, Jan

Als iedereen zich gewoon houdt aan de volgende regel uit het regelement, "Het is niet toegestaan om enige vorm van uitlatingen te doen, zowel positief als negatief, over modelspoorbedrijven", dan blijft iedereen vriendjes van elkaar, voor de duidelijkheid: dit geldt voorelk modelspoorbedrijf.

Groet, Anne W

We zullen bij de buren eens een kijkje nemen en zien of t baantje al opschiet.

Die regel is een beetje uit de oostblok tijd, waarom zou je geen commentaar mogen hebben op iets? Moet je alles maar laten welgevallen of accepteren zoals het is?

Dat is de tegenwoordige tijd/trend Martin , je wordt direct veroordeeld of aangesproken of nog erger gecanceld.
Zie de legio voorbeelden buiten dit speelgoedtreintjes forum om.

Groetjes, Jan

ik mis Henk ook :-(,

bij de buren zijn ze nog minder gediend van kritiek dan hier; 

mvg,
Michel

Echte 3-rail rijder

Citaat van: Anne W op donderdag 27 februari 2025, 11:03:14@citaat  niet slecht voor iemand die op zijn 16e (1967) al de Nieuwe Waterweg uitvoer.
Wat ik dan weer niet begrijp is hoe iemand zoals jij met zoveel ervaring en een verstokte Märklinist zijnde dan nog zo kan verdwalen dat hij op de 2-rail afdeling van dit forum terecht komt  ;)

@citaat

Je leest niet goed en hebt mijn bouwtopic ook nooit gelezen en, mocht ik ooit weer beginnen op mijn tafel in mijn slaapkamer, dan wordt het Spoor N en, potjandosie, Märklin maakt die niet.

Groet, Anne W

Fantasietjes op de baan

:-)
Citaat van: 44er op vrijdag 28 februari 2025, 11:41:13Dat is de tegenwoordige tijd/trend Martin , je wordt direct veroordeeld of aangesproken of nog erger gecanceld.
Zie de legio voorbeelden buiten dit speelgoedtreintjes forum om.
Ja en? Gewoon blijven uitspreken. Dan houd die gekkigheid wel op.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Citaat van: Anne W op donderdag 27 februari 2025, 22:41:42Als iedereen zich gewoon houdt aan de volgende regel uit het regelement, "Het is niet toegestaan om enige vorm van uitlatingen te doen, zowel positief als negatief, over modelspoorbedrijven", dan blijft iedereen vriendjes van elkaar, voor de duidelijkheid: dit geldt voor elk modelspoorbedrijf.

Groet, Anne W

Als je citeert is het -zeker in dit geval- wel handig om het hele artikel te citeren Anne, door dingen weg te laten verdraai je de feiten.
Het complete reglementsartikel is als volgt:

c6.    Het is niet toegestaan om enige vorm van uitlatingen te doen, zowel positief als negatief, over modelspoorbedrijven (winkels, beurshandelaren, websites, etc.) en hun personeel. Dergelijke bijdragen worden verwijderd. Dit geldt ook voor privé-verkopers op verkoopsites (zoals bijv. Marktplaats, eBay, etc).

Het gaat dus over winkels, beurshandelaren, websites, etc; gezien de context lijkt het mij niet aannemelijk dat met etc. fabrikanten zoals Märklin worden bedoeld.

Zou ook vreemd zijn, want dan zouden wij hier op het 3-railforum dus geen positief geluid meer over onze hofleverancier mogen laten horen :confused: ...

Citaat van: Anne W op donderdag 27 februari 2025, 22:41:42...voor de duidelijkheid: dit geldt voor elk modelspoorbedrijf.
:roll: jouw aanname verduidelijkt niets; want waar staat dat dan?

@citaat

Wat is de betekenis van "etc"?

Groet, Anne W

BLIJ dat ik analoog RIJ

Citaat van: Anne W op maandag 03 maart 2025, 22:12:46Wat is de betekenis van "etc"?
Google helpt je bij al je vragen :o) .

Hierboven beticht je Fem nog dat hij niet goed leest; zelf heb je hier kennelijk ook moeite mee, of je wil het niet.
Ik stop hier verder geen inspanning meer in.

Heel mooi, ik zet er nog één "inspanning" in, ik heb de moderatoren gevraagd of het toegestaan is om continu, dus niet éénmalig, negatief over een fabrikant te spreken.

Groet, Anne W

Zeg Anne W open zelf een nieuw topic over je spelregels van fora ipv dit topic te vervuilen.
Henk reageert hier niet meer.

Groetjes Jan
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail

Elsloo (LB)

Normaliter zouden wij hier verder niet publiekelijk over toelichten, omdat dit niet is hoe wij normaal opereren. Maar wij hebben besloten om dit draadje voor nu te gaan sluiten, zoals bekend heeft Henk het forum (Op ons vriendelijk verzoek) inmiddels verlaten.

Citaat van: 44er op vrijdag 28 februari 2025, 11:41:13Dat is de tegenwoordige tijd/trend Martin , je wordt direct veroordeeld of aangesproken of nog erger gecanceld.
Dit is in dit geval dus zeker niet van toepassing! Wij zijn van mening dat je prima kritiek mag geven op een duur model als dit niet helemaal aan je verwachtingen voldoet. Denk bijvoorbeeld aan de discussie over de krokodil die Märklin enkele jaren geleden uit heeft gebracht, met het veel te dikke hekwerk. Of de problemen met de eveneens recentelijk uitgebrachte C-Rail draaischijf.
Let echter wel op, dat er een verschil zit tussen kritiek, en iets ten alle tijd volledig af te branden. En let ook op dat vrijheid van meningsuiting niet gelijk staat aan vrijheid van consequenties! ;) En wij zullen echt niet direct ingrijpen als je een keertje iets, terecht of onterecht, volledig wil afbranden, maar ergens is de maat wat dat betreft gewoon een keer vol.

Tot slot nog een opheldering over regel c6: Deze regel betreft vooral uitlatingen over bijvoorbeeld webwinkels, en in veel mindere maten over merken. Dit omdat er bij een winkel sneller een uitlating wordt gedaan over een persoon, waarbij wij dit gewoonweg onwenselijk vinden. Immers kan zo'n uitlating een kleine modelspoorwinkel, die bijvoorbeeld een keertje pech heeft gehad bij een transportbedrijf, omverwerpen. En dus hebben wij, met in het achterhoofd het mogelijke risico dat wij aansprakelijkheid dragen in zo'n situatie, regel c6 in het leven geroepen, om dit soort situaties vooraf al af te stoppen.