Nieuws:

Help mee de enige echte Stichting 3rail kalender te vullen met foto's! Lees meer over in de oproep!

Baanbouw Rehausen2

Gestart door Lobomotion69 maandag 12 augustus 2024, 14:15:28

Re: Baanbouw Rehausen2

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Fijn he, en ik ken nog veel grotere 2-rail banen die ook niet iedere dag in gebruik zijn. En dat rijdt ook gewoon altijd zonder problemen. Misschien ligt het er aan op welk tijdstip jij op die beurzen naar 2-rail banen kijkt? Denk dat een 3-rail baan vlak na de opbouw op een beurs ook gepoetst en aangeduwd moet worden. Transport is nooit bevorderlijk voor de goede werking ervan.

En nog maar een filmpje omdat het zo leuk is. Het eerste rondje is compleet. Had nog wat voeten in de aarde omdat ik bij een elektrofrog wissel een isolator was vergeten te plaatsen, dus sluiting. Snel opgelost en rijden maar.
Volgende stap wordt alle wissels die hierin liggen aan te sluiten en operationeel te maken.

zonder fantasie ook geen creativiteit

Leuk filmpje Henk, rijdt allemaal lekker en zonder problemen.  :thumbup:
Maarreh, eigenlijk zou het liedje op de achtergrond meer een Duitse schlager moeten zijn in plaats van een country & westernsong. Dat laatste past toch meer bij zo'n grote Amerikaanse stomer...   >:-D

Ja Frans, je hebt helemaal gelijk. Maar de achtergrond muziek is gewoon hetgeen op dat moment uit de MP3 speler komt. Ik ga daar niet extra iets voor opzetten. Gebeurt ook wel eens dat YouTube die muziek niet accepteert omdat er voor betaald moet worden. Dan wis ik het geluidskanaal compleet en is er geen geluid. Zo een 100 jaar geleden was dat doodnormaal. Stomme films.

Zodra er weer met geluidsloks gereden kan worden zet ik de muziek helemaal uit. Dan mag de lok het zelf doen. Maar momenteel gaat alles nog analoog.

Laatste paar dagen aan het fröbelen geweest met elektronica. Meerdere DCC-next en Okkies gebouwd. Tevens de bedrading nog verder getrokken. Daar gaat veel tijd in zitten wanneer je het netjes wil doen. Maar langzaamaan komen we daar tot resultaat. En iedere keer testen, veel testen, om meteen de fouten en problemen er uit te halen. Beter nu dan straks uren zoeken waar het misgegaan is. Nu weet ik nog wat ik sinds de laatste test veranderd cq toegevoegd heb. Dan is het vlug gevonden.

Vandaag eindelijk maar eens de overige bistabiele relais getest. Had er ooit, lang geleden al eens drie getest en die deden niks. Nu dan eindelijk maar een breadboard van componenten voorzien om de overige exemplaren te testen. Dat was snel gebeurt en o wonder ze werken allemaal. Alleen de eerste drie geteste exemplaren zijn definitief niet goed. De spoelen trekken wel stroom maar er gebeurt verder helemaal niets. Jammer maar helaas, in ieder geval hebben we wel twaalf goede relais, dat is belangrijker. De rest van de dag besteed om drie daarvan op een printje te zetten met aansluitdraden voor drie keerlussen. Die zijn nu dus af en kunnen straks ingebouwd worden.
IMG_20241029_162615_782@-456998249.jpg
IMG_20241029_162719_205@-1262646622.jpg
Deze relais zullen aangestuurd worden door een DCCNext. 

Fantasietjes op de baan

Leuke muziek Henk 🤗