De laatste dagen wat aan het tuttelen geweest. Hier een beetje gedaan, daar een beetje gedaan, overal een beetje gedaan.
Begin nu langzaam aan tegen stilstand aan te lopen omdat de benodigde materialen nog niet geleverd zijn. De leverancier is traag geworden in deze tijd. De seizoensdrukte is toch nog niet begonnen, dat duurt nog minstens een maand. Zal maar weer eens een email sturen ter herinnering.
Goed, wat is er wel gedaan.
1) De aanloop naar de paradebaan is gelegd. Voordat ik daarmee verder kan moet eerst het SS2 af zijn. Daar heb ik nog twee wissels voor nodig.
2) De in- en uitgang van de westelijke zijde van het station begint vorm te krijgen. Maar ook daar heb ik meerdere wissels voor nodig.
3) Het tracee voor de in- en uitrit van het SS1 lokaal begint nu ook vorm te krijgen. Daar kan ik nog wel even mee vooruit. Het tracee afmaken, de kurk plakken en een aanvang maken met de rails die daar moeten komen. Maar ook hiervoor mis ik veel wissels.
Kurk plakken is in deze fase toch wel één van mijn favoriete bezigheden. Dat gaat lekker vlot, dan kun je meters maken en zie je meteen her resultaat. Totdat de aandrukgewichten op zijn natuurlijk. Dan stokt het werk even, maar gelukkig heb ik nogal wat van die gewichten dus kunnen we lekker lang doorgaan.
Tweede favoriet is rails leggen en puzzelen met wissels. Ook daar kan ik momenteel met volle teugen van genieten. Vooral het werken met flexrails en die in vloeiende vormen leggen zodat mijn testkarretje daar soepel, zonder schudden en schokken, overheen zoeft vind ik prachtig.
De meeste van de benodigde wissels zitten in het pakket dat nu toch wel verstuurd moet gaan worden. Alle hindernissen zijn genomen, alles is betaald, alleen de verzending laat op zich wachten. Of ik ben weer eens veel te ongeduldig. Maandagavond kreeg ik bericht dat de retouren waren aangekomen en gecrediteerd. Meteen heb ik de laatste rekening betaald en nu is het wachten op verzending. Meestal is dat na één hooguit twee dagen.
Verder houd ik mij ledig met het maken van servo houders. Het lukt mij nu al om er vier tot vijf te maken op een middagje. Dat doe ik 's middags omdat je daar rustig bij kunt blijven zitten. Nou ja, bijna dan. Een enkele keer opstaan om wat op de kolomboor te bewerken. Dus dat is een mooi klusje voor de middag om het voetenwerk wat te sparen.