Citaat van: WimFPU op woensdag 13 november 2024, 10:41:10Tapijttape ga ik proberen Stephan. Dat gebruik je dus ook voor je rails. Dan is het nog wel van belang om te weten of jouw baan ook opklapt of dat alles gewoon vlak blijft liggen. Ik heb M-rails en daarvan is het raakvlak met de ondergrond niet echt groot te noemen. Een lijmpistool heb ik nog niet maar is misschien iets voor de Kerstman.
groet, Wim
Hoi,
Ja mijn baan is voor een een deel opklapbaar, zoek maar eens op Beekbergen 2.0 in baanbouw.
Het is wel zo dat mijn baan alleen maar open gaat als ik goed bij het schaduw station moet komen.
De rails plak ik inderdaad ook met tapijt tape, dan gebruik ik wel een A merk als Tessa puur voor het idee.
Uit ervaring kan ik je melden dat het losmaken op zich goed gaat maar niet echt makkelijk. (Al bij meerdere banen zo gedaan en zo moet het ook want ik wil ook geen loslatende rails)
M- rails heb ik ooit ook zo gedaan maar dat was niet opklapbaar, kwestie van goed ontvetten en over de volle lengte plakken en dan zou het denk ik geen probleem moeten zijn.
Ik zou zeggen, haal een rol, plak je isolatie op de plaat en probeer het eens met een paar stukken rails, doordat je de volle lengte plakt is het te houden gewicht relatief klein.
Het oppervlak van C rails is niet groter dan van M rails.
Ik heb als test een stuk M rails op mijn kast geplakt, niets ontvet ik laat je weten wanneer hij los komt
Mvg Stephan