Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

vreemd voorwerp

Gestart door lmou zondag 28 juli 2024, 19:43:42

vreemd voorwerp

vreemd voorwerp
Bij het opruimen stootte ik in een doos van een stoomlok 3048 een vreemd voorwerp:
het lijkt een klinknagel (lijkt op een buffer) en een grote splitpen.
Beiden zaten vastgeprikt in het schuim van de verpakking, daar waar ook vroeger soms de reserve relays-veertjes te vinden waren,
weet iemand meer hierover, of is dit een frats van de vorige eigenaar?

Leopold
Re: vreemd voorwerp

Ik vermoed optie #2  :D
JPSholland
gast

Marklin is af en toe een beetje raar, maar halve spijkers en een kwart splitpen is wel heel erg raar. Ik sluit me aan bij Bulletje.

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Vroeger. en dan heb ik het over de vijftiger, begin zestiger jaren, werden dergelijke splitpennetjes door Märklin gebruikt om de koppelingen te bevestigen.

In elk geval is er aan de lok gerommeld. De tender (van een H800N ?) is niet origineel.
Of is het geen 3048, maar een vroege F800? Wat staat er op het machinistenhuis?

Bart

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.