Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

ESU switchpilot 3 servo

Gestart door H.Kes vrijdag 28 juni 2024, 19:36:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ESU switchpilot 3 servo
Lid sinds: 2021

offline
ESU switchpilot 3 servo
Hallo,

De ESU switchpilot 3 servo aangeschaft om deuren van de locloodsen met servo's aan te sturen. De gebruiksaanwijzing van de decoder zelf is redelijk eenvoudig.

Wat mij niet lukt is om t ding op mijn CS3 te toveren......,laat staan de decoder straks in rocrail te zetten - waar ik mijn baan mee aanstuur.
Maar laat stap 1 maar het CS3 zijn. Als het CS 3 naar MFX decoders zoekt vindt ie wel wat maar dan krijg ik een hele berg schakelaars te zien ( veel meer dan acht stuks) met daarin een een uitroepteken, adressen zijn niet te wijzigen.

Weet iemand raad?
groeten
Hans
Re: ESU switchpilot 3 servo
Deze decoder verstaat geen mfx dus dat is probleem 1. Hij gaat zich niet zelf aanmelden op je CS3.

Je moet de decoder met dcc aansturen en dus eerst zelf een adres toekennen.
Standaard staat hij op de adressen 1 tot 8.
Lees hoofdstuk 6 van de handleiding van de decoder erop na.


Groet,

Peter
Re: ESU switchpilot 3 servo
Lid sinds: 2021

offline
Re: ESU switchpilot 3 servo
Hoi Peter
Bedankt, inderdaad weet ik niet welke MFX er dan gevonden is, ik denk een wissel welke wel eerder manueel was ingevoerd.

Ik heb - als test - de ESU servo decoder ingesteld op adressen DCC 97-101, dan zie ik in de CS3 maar liefst over de 100 schakelaars staan 8o . Degene welke ik DCC 97 maak beweegt inderdaad keurig op aan/uit. Ik weet niet hoe ik al die andere allemaal moet verwijderen, via bewerken artikellijst lukt dat niet gek genoeg.
Maar goede nieuws is dat t werkt. Voor test ook een servo op adres DCC 098 gezet en die werkt ook.
groet
Hans
Re: ESU switchpilot 3 servo
Goed dat het werkt! Ik heb geen idee hoe de CS3 iets als een keyboard kan makenn of een reeks virtuele knoppen om iets te bedienen.
In de CS2 krijg je telkens in groepjes van vier (net als de analoge schakelkastjes) bedieningsknoppen in beeld onder het tabblad 'keyboard'. Daaraan geef je ook telkens de adressen en eventueel symbolen, zoals wissel, sein of ontkoppelrails.

Groet,

Peter