Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

De kkStB 310 in H0.

Gestart door Jozef donderdag 23 mei 2024, 20:29:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
De kkStB 310 in H0.
Lid sinds: 2021

offline
De kkStB 310 in H0.
Dag allemaal,

Nou ik zou bijna gaan watertanden, mocht Märklin een versie van de kkStB 310 uitbrengen.
kkStB 310, zie verdere info over dit type loc op wikipedia.
Het is denk ik een kwestie van tijd, en hoop dat het niet lang meer gaat duren:)
Ik weet dat Roco deze reeds heeft uitgebracht maar ik ben niet zo'n fan van de aandrijfas die van de tender naar de loc loopt in het model.
Wat denken jullie van een dergelijk model in H0 afkomstig van Märklin?

Groetjes,

Jozef
Re: De kkStB 310 in H0.
Lid sinds: 2021

offline
Re: De kkStB 310 in H0.
Hier een afbeelding van het model van Roco:

Serie 310..png
Re: De kkStB 310 in H0.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De kkStB 310 in H0.
Ik geef je weinig kans. Rocomodel van vorig jaar, die markt is nu wel aardig verzadigd. Gaat Märklin zijn vingers nu niet aan branden, dat wordt een schip van bijleg. De komende jaren heb je 2 opties:
1. Je koopt het model niet.
2. Je koopt het Rocomodel.
Re: De kkStB 310 in H0.
Mits netjes weggewerkt is er volgens mijn niet echt een probleem met een dergelijke aandrijving, wel?

Ook ik heb al verlekkerd gekeken naar deze loc, maar geen Epoche I, dus helaas. We moeten streng zijn.

Er zijn nog zoveel modellen waar Märklin zich aan zou kunnen wagen. Ik snap het sowieso niet dat je met een model komt wat iemand anders al heeft, maar dan beter (of, dat probeer je dan toch). Waarom toch met enige regelmaat een me-too model?
Re: De kkStB 310 in H0.
Lid sinds: 2016

offline
Re: De kkStB 310 in H0.
Bijzondere machine, qua asindeling, aandrijving (4 cilinders) en sterk taps toelopende ketel. Ik weet niet of het mooi vind. Wel bijzonder.
Helaas leverde dit beest in het echt wat teleurstellende resultaten. Met drijfwielen van ruim 2,10 m een maximumsnelheid van 100 km/h neerzetten is niet zo geweldig.
Dat deden de minstens net zo oude 3/6 locs uit Beieren toch beter.
Of de Engelse Castle class met een kleinere omvang (slechts 2'C maar wel 4 cilinders). Zelfs onze 3700en uit dezelfde tijd waren sneller en wat evenwichtiger qua uiterlijk.

Maar smaken verschillen!

Groet,

Peter

Re: De kkStB 310 in H0.
Lid sinds: 2017

offline
Re: De kkStB 310 in H0.
Typefoutje ?
Maximum snelheid was 100 km/h en dan klopt de rest van je reactie wel.

Cees
Re: De kkStB 310 in H0.
Lid sinds: 2016

offline
Re: De kkStB 310 in H0.
 @citaat inderdaad... Typvaut!
Re: De kkStB 310 in H0.
Lid sinds: 2021

offline
Re: De kkStB 310 in H0.
Dag allemaal,

Nou... Dit model in spoor 1 van Märklin mag ook van mij:)

Groetjes,

Jozef