Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Probleem bij (her)inlezen lok: BR80 (Marklin 37068)

Gestart door Vic1956 dinsdag 07 mei 2024, 18:15:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Probleem bij (her)inlezen lok: BR80 (Marklin 37068)
Beste treintjesliefhebbers,
Een aantal maanden geleden  deed mijn lok BR80 (Marklin 37068) vreemd: plots heel snel rijden of niet rijden. Ik heb hem voor reparatie teruggestuurd naar de winkel, die hem verder doorstuurde naar Marklin zelf.Gisteren kreeg ik mijn lok terug.

Ik dacht dat ik er goed aan deed om bij het terug in gebruik nemen van de lok, deze eerst uit mijn CS3 bestand te verwijderen, want die was daar nog steeds in opgeslagen, om hem dan zichzelf opnieuw te laten aanmelden vermits het hier gaat om een MFX decoder. Ik plaats de loc op het programmeerspoor om hem opnieuw in te lezen in mijn CS3. Normaal gezien start na enkele seconden het inleesproces van de loc waarna de loc kan bestuurd worden. Maar er gebeurt gewoon niets, ook niet na lang wachten.

Ik heb de loc ook al op de sporen gezet waar al mijn andere treinen ook op rijden, maar ook dan gebeurt er niets. Meer nog, twee locs starten spontaan een geluid, bvb kolen scheppen. Het kostte mij een beetje zoekwerk om dat geluid van die loks terug afgeschakeld te krijgen.

Iemand enig idee wat ik fout doe/ over het hoofd zie/ of iets anders?

Alvast bedankt voor de hulp,
Vic

Re: Probleem bij (her)inlezen lok: BR80 (Marklin 37068)
Beste treintjesliefhebbers,
Daarjuist zet ik mijn BR80 op de rails en hij meldt zich probleemloos aan. Geen idee waarom dit gisteren niet lukte want ik heb ondertussen niets gedaan.
Nu ja, je hoort mij niet klagen want ik ben uiteraard blij.
Groeten,
Vic
Re: Probleem bij (her)inlezen lok: BR80 (Marklin 37068)
Het wonder van Mfx heeft zich weer eens voltrokken!
Je gaat er nooit achter komen, denk ik, wat er misgegaan is en dus ook niet wat je anders had moeten doen.
Typisch geval van Plug and Pray! Blijven geloven, vertrouwen houden op de goede afloop en voila: je bent beloond...

Fijn dat het weer werkt!

Groet,

Peter
Re: Probleem bij (her)inlezen lok: BR80 (Marklin 37068)
Bedankt Peter om mij op de hoogte te stellen van de onbegrijpelijke en wonderbare wereld van Mfx. Het is een hele geruststelling als ik uw reactie lees want ik dacht alweer dat het aan mijn eigen dommigheid lag dat het alweer niet werkte. Bedankt voor het herstellen van mijn zelfvertrouwen!
Vriendelijke groeten,
Vic