Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Openen Liliput bagagewagen Pw3 Pr11 (L334406)

Gestart door pajomaho donderdag 02 mei 2024, 19:37:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Openen Liliput bagagewagen Pw3 Pr11 (L334406)
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Openen Liliput bagagewagen Pw3 Pr11 (L334406)
Ik heb een Liliput bagagewagen Pw3 Pr11, nummer L334406 (met AC-wielen). Ik wil er een decoder voor verlichting in doen en sluitlichten installeren, en vanuit deze wagen dan ook de stam voeden. Maar hoe open ik deze wagen?
De zijkanten zijn te spreiden, maar dan blijven de voor- en achterkant toch vastzitten. De buffers zitten aan het frame gegoten, dus die blokkeren ook niets; er is geen vouwbalg die eraf kan.
Weet iemand hoe ik de kap en bodem uit elkaar haal?

Groet, Paul
Re: Openen Liliput bagagewagen Pw3 Pr11 (L334406)
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Openen Liliput bagagewagen Pw3 Pr11 (L334406)
Wanneer je de zijkanten kunt spreiden en het blijft aan de kopse kanten zitten dan zal daar toch een vergrendeling zitten. Kun je van die kopse kanten niks aftrekken? Handgrepen of die voetplank op halve hoogte?
Spreid de zijkanten en steek daar tandenstokers tussen zodat ze gespreid blijven. Probeer nu één kopse kant er uit te trekken. Is het mogelijk een dun voelertje (je weet wel, zo'n ding waarmee je bougies afstelt) tussen chassis en bak te steken? Dan kun je daarmee bepalen waar de vergrendeling zit.
Re: Openen Liliput bagagewagen Pw3 Pr11 (L334406)
Informeren bij Liliput is ook een optie: info@liliput-ersatzteile.de

Willy
Re: Openen Liliput bagagewagen Pw3 Pr11 (L334406)
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Openen Liliput bagagewagen Pw3 Pr11 (L334406)
 @citaat  @citaat Kan eens kijken of er iets af te trekken is en of dat helpt. Zo'n voelertje heb ik niet (ben geen autotechneut), maar kan er wellicht wat anders tussen steken. Anders resteert inderdaad optie 2:  @citaat 
Vanavond eerst naar de Stamtafel, kijken of daar iemand nog suggesties heeft.
En misschien ook nog even bij Stummi deze vraag stellen, wellicht zijn er nog Duitsers die het weten.

Groet, Paul
Re: Openen Liliput bagagewagen Pw3 Pr11 (L334406)
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Openen Liliput bagagewagen Pw3 Pr11 (L334406)
Na wat prutsen kwam het dak van het conducteurskantoor eraf (was -slecht- gelijmd). En van Liliput (dank Willy) kreeg ik bericht dat het toch via insteken van tandenstokers aan de zijkant-uiteinden open zou moeten. Via het inmiddels open dak zag ik inderdaad 2 van de 4 klemmen zitten. Als je de prikkers ertussen stak, kwamen die tussen wand en glasstrook. Daarmee ging het niet los. Als ik de stokers schuin van buiten naar binnen stak, tussen bodem en binnenkant van het glas, kwam er wel ruimte in de klemmetjes. Dus op alle 4 punten zo gedaan en na enig wrikken kwam hij toch los.

Inmiddels is de wagon open en wacht ik op bestelde ESU functiedecoders. (Half januari besteld bij een winkel ergens in NL, maar die kan ze kennelijk niet leveren - hun mails komen ook niet bij mij aan, ondanks dat ik ze 3 verschillende mailadressen heb gegeven (ik sprak ze in Houten, daar hadden ze vaker last van); eind deze maand bestelling annuleren en via PayPal geld terug vragen. En inmiddels decoders bij een andere winkel besteld.)

Groet, Paul