Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Trix 24900 RP-25 wielset (USA stijl) vervangen voor andere wielen

Gestart door Jeroen Kerkhofs zondag 28 april 2024, 21:43:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Trix 24900 RP-25 wielset (USA stijl) vervangen voor andere wielen
Hallo mensen. Ik heb een vraag betreft de Set TRIX 24900. Ik heb afgelopen zaterdag een complete doos met 20 wagonen nieuw kunnen aanschaffen.
Ik heb de koppelingen al vervangen, (Van Cadee naar Kort)
Nou was ik mij er al van bewust dat deze set namelijk RP-25 wielen heeft. Dus voor Amerikaanse markt.
Opzicht geven deze wielen geen problemen tijdens het rijden op lage snelheid. Maar zodra de trein een beetje vaart heeft merk ik dat de wagonen op de wissels namelijk springen. Ik heb even gekeken waardoor dit komt en dit is omdat de RP-25 Wielen (Wielen met lage flens) geneigd zijn om op het wissel puntstuk te gaan ''zoeken''
Mijn Marklin set 45646 hebben dit probleem niet aangezien deze zijn uitgerust met de hoge flens wielen.

Nu heb ik even gekeken welke wielen ik moet hebben om deze te wisselen op de TRIX wagens door even bij de onderdelenlijst van Marklin te kijken van set 45646.
Nu kom ik uit twee nummers
- E320552
- E320551
Alleen weet wat nou precies het verschil is tussen deze wielen. Beide zouden met hoge flens moeten zijn.
Re: Trix 24900 RP-25 wielset (USA stijl) vervangen voor andere wielen
Wieldiameter of aslengte zal wel verschillen.
Re: Trix 24900 RP-25 wielset (USA stijl) vervangen voor andere wielen
Ah. Naar een eindje zoeken heb ik het gevonden!
- E320552 > gelijkstroom wiel
- E320551 > wisselstroom wiel

Dan heb je ook nog deze
- E320389 > gelijkstroom wiel (RP-25) lage flens

Hmmm, meschien is het een idee dat ik een wiki pagina aanmaak wat betreft Marklin/trix wielen.