Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender voor beurzen, open dagen en meer!

Ecos 50210 wordt heet, overleden of niet?

Gestart door stephan zaterdag 27 april 2024, 17:27:42

Re: Ecos 50210 wordt heet, overleden of niet?
Hoi Paul,

Ik rijd zelf ook al jaren op 18V en nooit problemen gehad behalve dat mijn wissels en seinen een beetje extra stroom wel waarderen.
Ik ga er de komende dagen eens mee stoeien wat voor mij lekker werkt. :D

Mvg Stephan
Hi stephan, weet niet of je het al opgelost had maar ik had na een tijd automatisch rijden met 35 locs 120 wissels en 188 terugmelders ook warmteproblemen met de ecos net flipperkast effecten tot gevolg, alle blokken aan-uit! Die ecos werd vooral warm aan onderzijde, ik heb een gat gezaagd in mn lessenaartje eronder zodat natuurlijke ventilatie zijn werk kon doen, nooit meer problemen gehad
Hoi Frankn,

Ik rijd nu enige maanden via een Ecos booster en alleen de programmeer rail krijgt zijn stroom van de Ecos.
Sindsdien heb ik geen problemen meer gehad met warmte.
Een gat in mijn laatje zou ik ook nog kunnen maken, bedankt voor de tip!

Mvg Stephan

Ha stephan, dat is sowieso het slimste, ik heb 5 boosters aan mn baan hangen en helemaal niks direkt aan de ecos, alle wissels hangen aan 1 separate booster zodat als ergens kortsluiting optreedt de wissels blijven werken, dit ontziet de ecos, de boosters vangen alles af, kost iets meer maar verhoogt de betrouwbaarheid aanzienlijk