Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Ervaringen gezocht Sudexpress

Gestart door Sanderz28 woensdag 24 april 2024, 21:30:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ervaringen gezocht Sudexpress
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Sudexpress?



Bron:Lippe
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
Zelf geen ervaring.
Hieronder een video, weliswaar van een ander model en 2-rail:

SudExpress 4002


Willy
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
Een vriend van mij heeft er een gehad, dit was de eerste generatie en die wilde niet over wissels heen ( AC versie ) daarna contact met Sudexpress en die vertelde dat de nieuwe modellen dit probleem niet meer hebben.

Afgelopen vrijdag op de beurs in Dortmund even bij ze wezen kijken, het zijn prachtige modellen waarvan de railforce one hier op het verlanglijstje staat, levering is einde van het jaar.
Ik koop hem wel online zodat ik hem terug kan sturen als hij niet goed rijd.

Ik ben ook benieuwd naar meer ervaringen in dit topic.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
Net als hierboven heb ik ook op de beurs in Dortmund staan kijken bij ze.
Ik twijfel nog of het Euro 9000 van RFO of RTB wordt ik denk de laatste.
Ben ook benieuwd naar meer ervaringen met dit model in dit topic.
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
Ik heb een rode Crossrail containerwagon van ze. De wagon heeft twee draaistellen en er staat zo'n lange container op. De wagon zelf is dan weer iets langer dan de container. Het chassis van de wagon is een ladderframe waarbij de twee dragers in het midden metaal zijn, maar de rest, inclusief het deel waar de draaistellen in gemonteerd zijn, is weer van kunststof. En dat maakt de wagon toch wel erg slap. Het bovendek waar de container op rust is gewoon heel erg flexibel, en bij de draaistellen helemaal, omdat de middelste twee dragers niet tot aan de draaistellen lopen. De dragers worden dunner richting draaistellen en eindigen voor de draaistellen. En die flexibiliteit, dat zijn we als marklin wagonrijders natuurlijk helemaal niet gewend. Problemen? Ja, alleen als je de originele koppelingen laat zitten, en dan eens probeert achteruit te rijden. Dat is gedoemd te mislukken. Ik heb de koppelingen vervangen door het allerlaatste model van Marklin, waarbij de ogen vrijwel horizontaal liggen, en dan gaat het goed. De iets oudere Marklin koppelingen zijn simpelweg al te hoog voor deze wagon.

Tja, een erg hoge score kan ik de wagon niet geven, maar met de aanpassingen is het nog net te doen, en er is geen andere leverancier die deze wagon ook maakt, dus er is geen alternatief. Als Marklin morgen besluit om deze wagon ook te brengen, dan zal ik die onmiddellijk aanschaffen om deze wagon te vervangen. Dat is me wel duidelijk geworden. Tot zo ver mijn ervaring met Sudexpress.
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
@citaat
Hoi Bas,

Jammer om te lezen dat jou ervaring niet is om over naar huis te schrijven, ze hebben een hoop wagons en timmeren hard aan de weg.
Naar de wagons heb ik zelf niet gekeken, het gaat mij om de locomotieven die ze uitbrengen.
Toevallig kreeg ik gisteren weer een mailtje van Lippe met een hoop Sudexpress materiaal.

De loc die Sander in de eerste post laat zien vind ik super mooi, maar die past niet op mijn Nederlandse baan, daarom kijk ik al uit naar de Railforce one, die bestel ik online zodat ik recht van retour heb mocht hij niet goed zijn.


@citaat @citaat
Hoi Dennis,
Wie weet ben jij wel de eerste die ons op de hoogte kan stellen van jou ervaringen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
Vandaag bericht gekregen dat mijn huisdealer dit merk ook opneemt in het assortiment. Binnenkort meer eens bekijken.
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
@citaat
Bij jou om de hoek ?


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
Yes
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
@citaat
Ik zag het gisteren op hun site Sander, helaas nog geen prijs bekend.
Het zal geen geen goedkope loc worden omdat ik voor alle opties zou gaan, hopelijk hebben ze het sleper probleempje bij de wissels onder controle.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
 @citaat  @citaat  @citaat  @citaat  @citaat
Wie weet Peter ben ik de eerste....
Heb gisteren de RTB variant van de Euro 9000 besteld, maar volgens MSL is de levertijd 2024/2025 dus kan nog wel even duren  :O
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
@citaat
Laten we hopen dat hij volgende week al komt Dennis  :)
Maar in 2024 is ook prima hoor, steeds meer winkeliers nemen het in hun assortiment op, ik ben benieuwd naar de eerste ervaringen van deze loc's


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
Youtuber Axel H heeft op youtube een review staan:

Volgens mij had hij last van een scheve sleper en een massa probleem op enige wissels.

Nu is het goede nieuws vanuit Sudexpress dat ze volgens mij vanaf de tweede generatie de eurodual modellen hebben aangepast zodat deze beter over de wissels gaan.
Ook hebben ze aangekondigd om juist vanwege de 3-rail rijders standaard de modellen vanaf nu van een powerpack te voorzien.

Dat gaf mij vertrouwen om van de laatst aangekondigde modellen er een voor te bestellen.

Groeten,
Jelmer
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
@citaat
Dat ziet er niet verkeerd uit Jelmer, de powerpack is een mooie toevoeging.

Leuk dat je er al een besteld hebt  :thumbup: nu is het voor ons ( en jou ) te hopen dat hij snel geleverd wordt  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
Afgelopen zaterdag even bij mijn dealer geweest. Vooralsnog gaan ze alleen 4 modellen verkopen die in Nederland komen, voor mij niet interessant dus.
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
Lid sinds: 2010

met de trein was U er al(lang) geweest !

offline
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
Citaat van: Bassie op vrijdag 03 mei 2024, 22:44:57Tja, een erg hoge score kan ik de wagon niet geven, maar met de aanpassingen is het nog net te doen, en er is geen andere leverancier die deze wagon ook maakt, dus er is geen alternatief. Als Marklin morgen besluit om deze wagon ook te brengen, dan zal ik die onmiddellijk aanschaffen om deze wagon te vervangen. Dat is me wel duidelijk geworden. Tot zo ver mijn ervaring met Sudexpress.
ligt niet altijd aan de wagen, de rails en de bochten, wissels van Marklin zijn voorzien voor Marklin, elke andere kan al dan niet problemen hebben met wissels of bochten Marklin. 't Is voor 't eerst dat ik enig kritiek hoor over Sudexpress, ik dacht in principe een merk die hoogzakelijk DC werkt, maar noodgedwongen er AC bij neemt zoals de meesten tegenwoordig ......
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
Ik heb in die sleep ook een andere Crossrail wagon van een ander (Made in China, rode doos) merk, een gelede wagon met drie draaistellen waarop twee lange containers passen. Hetzelfde type wagon wat M nu ook volop uitbrengt. En die doet het aanmerkelijk beter. Maar los van het gedrag in de bochten/wissels en bij achteruitrijden, vind ik het kunststof ladderframe waar de container op rust bij de Sudexpress wagon het meest tegenvallen. Detailtechnisch zal het vast wel om te watertanden zijn, maar als je de wagon beet hebt is het gewoon opvallend hoe makkelijk en hoe veel de wagon tordeert.

In een andere containersleep heb ik ook wagons van verschillende merken (allemaal hetzelfde type lange wagon, twee draaistellen, geladen met twee korte containers, er is nog lengte over, maar er passen er geen drie op) namelijk Roco en Hag, naast M, en die doen het allemaal geweldig. Hoewel deze wagons ook baat hebben bij het toepassen van de nieuwste platte koppeling van M. Maar dit is slechts mijn ervaring (n=1) met één type wagon van Sudexpress. Laten anderen zich vooral melden met hun eigen ervaringen. Alleen zo ontstaat er een completer beeld.
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
Vorige week bij ons op de club (in Duitsland) had iemand een loc meegebracht en deze laten rijden.
Erg mooi model en reed zeer soepel.
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
@citaat
Was dat een AC model Eric-Paul?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
Hi Peter, ja AC model op C-Rails. Reed ook soepel over de wissels.
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
Heb inmiddels al meerdere positieve berichten gelezen op oa Instagram. Ik maak mij geen zorgen.
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Ervaringen gezocht Sudexpress
@citaat @citaat
Dat is fijn om te lezen Eric-Paul, ze hebben dus duidelijk verbeteringen aangebracht  :thumbup:


Ik ga eens kijken of er al prijzen gecommuniceerd worden op de site van een van mijn leveranciers.


Mvg,

Peter Degeluidsman