Ik heb een rode Crossrail containerwagon van ze. De wagon heeft twee draaistellen en er staat zo'n lange container op. De wagon zelf is dan weer iets langer dan de container. Het chassis van de wagon is een ladderframe waarbij de twee dragers in het midden metaal zijn, maar de rest, inclusief het deel waar de draaistellen in gemonteerd zijn, is weer van kunststof. En dat maakt de wagon toch wel erg slap. Het bovendek waar de container op rust is gewoon heel erg flexibel, en bij de draaistellen helemaal, omdat de middelste twee dragers niet tot aan de draaistellen lopen. De dragers worden dunner richting draaistellen en eindigen voor de draaistellen. En die flexibiliteit, dat zijn we als marklin wagonrijders natuurlijk helemaal niet gewend. Problemen? Ja, alleen als je de originele koppelingen laat zitten, en dan eens probeert achteruit te rijden. Dat is gedoemd te mislukken. Ik heb de koppelingen vervangen door het allerlaatste model van Marklin, waarbij de ogen vrijwel horizontaal liggen, en dan gaat het goed. De iets oudere Marklin koppelingen zijn simpelweg al te hoog voor deze wagon.
Tja, een erg hoge score kan ik de wagon niet geven, maar met de aanpassingen is het nog net te doen, en er is geen andere leverancier die deze wagon ook maakt, dus er is geen alternatief. Als Marklin morgen besluit om deze wagon ook te brengen, dan zal ik die onmiddellijk aanschaffen om deze wagon te vervangen. Dat is me wel duidelijk geworden. Tot zo ver mijn ervaring met Sudexpress.