Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

CS3 andere seinplaat lezen

Gestart door wimpietje donderdag 18 april 2024, 17:45:33

Fantasietjes op de baan

Beste mede-treinspoorders

Vraagje:is het mogelijk om de seinplaat van iemand anders op je eigen CS3 te zetten, zo ja hoe doe ik dat?
Ik wil iemand helpen met zijn seinplaat "op te kuisen" en heb deze op een stick staan; kan ik deze op mijn CS3 uitlezen?
dank bij voorbaat
Re: CS3 andere seinplaat lezen

Mijn testbaan 260x200

Ik neem aan dat je het backup bestand van die andere CS3 op de stick hebt staan.

Met restore kan je die inlezen op je eigen CS3.

Fantasietjes op de baan

Dag Leen. Dank voor de reactie.En kan ik daarna gewoon mijn eigen bestand, via een USB of via de back-up terug inlezen?
Speciale Gast

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

Ja. Je begint met een back up maken van je eigen plaat op een usb stick. Vervolgens restore je de andere CS3 jouw CS3 in. Let op, dan ben je al je eigen materiaal kwijt. Daarin doe je wat je moet doen. Aan het einde als je dit ook weer op op usb, restore je gaat in de cs3 van vriend en restore je je eigen cs3 weer met jouw bestand. Ik zou 2 usb sticks gebruiken, zodat je geen verwisseling krijgt.

Mijn testbaan 260x200

Dag Wim,

Nog een tip. Je wilt alleen de seinplaat opkuisen van de andere CS3. Als je de restore doet laat dan de stopknop op rood staan. Anders melden jouw MFX loc,s zich aan als je die hebt. Je kan gewoon de seinplaat kuisen en dan de backup op de usb-stick zetten.

Maarrr, zoals Laurent schrijft ALTIJD eerst een backup van je eigen CS3 maken en die hoeft niet echt op een usb-stick maar gewoon in het geheugen van je eigen CS3. Als je klaar bent met kuisen dan restore je dat bestand en is alles weer bij het oude.

Fantasietjes op de baan

Hi,
tx voor de goede adviezen. Ik ga er morgen mee aan de slag en houd jullie op de hoogte. :thumbup:

Fantasietjes op de baan

Hi, heb t gedaan en alles gelukt.
Ik zie echter iets raars alles ik bij bewerken artikels niet gebruikte MM of DCC artikels selecteer. dan zie ik een hoop "artikels" die nooit ingevoerd zijn, bij mijn weten, en ik krijg ze ook niet weg; In de bovenhoek staat een driehoek met uitroepteken. iemand weet hiervan?

Mijn testbaan 260x200

Dag Wim,

Dat staat in elke CS3. Waarom? Geen Idee. Geen aandacht aan geven, je hebt er geen last van.
Als je een wissel aanmaakt met adres 1 DCC dan staat het op de plek waar nu 1_DCC staat.

Fantasietjes op de baan

Hi Leen. Ok, dank je wel.Vroeg me ook af waar dat vandaan komt en waartoe dat dient. Case closed  B)
Speciale Gast

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

Even onder het rechter weergave knopje "niet-geconfigureerde DCC" uitzetten.

Fantasietjes op de baan

Tx Laurent
Waarom staan die artikels eigenlijk?

Mijn testbaan 260x200

Dag Wim,

Het enige wat ik kan bedenken is dat je dan de vrije adressen ziet als je artikelen niet aaneengesloten hebt geconfigureerd.

Fantasietjes op de baan

Ok, zou inderdaad kunnen