Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

mini stofzuiger

Gestart door jappoe woensdag 17 april 2024, 16:42:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
mini stofzuiger
Lid sinds: 2019

offline
mini stofzuiger
Ik heb LUX railreinigers voor mijn rails. Maar op andere plaatsen wil ik ook wel eens wat stof ed wegzuigen. Een gewone stofzuiger is dan vaak te krachtig en heeft een te grote zuigmond. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik een Preiser uit de stofzak moet redden na het zuigen van de perrons. Ik had dus behoefte aan een minder krachtige stofzuiger met een kleine mond. Ik had nog een 5V motortje liggen en besloot zelf iets te maken met behulp van mijn 3D printer. Het ontwerpen ging prima en de meeste prints waren ok. Alleen de twee helften van het motorhuis kwamen er wat minder mooi uit. Het mag de pret echter niet drukken. Nog wat contactpunten gemaakt met behulp van een stukje printplaat en kleine veertjes en klaar was de stofzuiger. Hij werkt uitstekend.

gr Henk
Re: mini stofzuiger
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: mini stofzuiger
Mooi uitgevoerd Henk. Mocht je een kleine serieproduktie overwegen...   :D
Re: mini stofzuiger
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: mini stofzuiger
 B) Het lijkt mij een erg mooi gelukt project. :thumbup:
Dit is toch heel gaaf dat je je eigen stofzuigertje kan maken in plaats van het ergens te moeten bestellen in een ver land als ze al zoiets hebben.
Re: mini stofzuiger
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: mini stofzuiger
Dag Henk.

Da's een prachtig mooi uitgewerkt ontwerp voor een mini-stofzuiger  :thumbup:
Het wachten is op de persoon die een 3D ontwerp presenteert voor een stofzuiger-wagon  :roll:
Was een platte zuigmond geen betere optie geweest, in plaats van een ronde?

Groeten,

Erik.
Re: mini stofzuiger
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: mini stofzuiger
Mini stofzuiger, een jaar of 30 terug noemde we zoiets een kruimeldief.
Re: mini stofzuiger
spoorz
gast

Re: mini stofzuiger
Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 17 april 2024, 17:46:22als ze al zoiets hebben.
Natuurlijk hebben ze zo iets, zoek bij Ali eens op 'Toetsenbordstofzuiger', ze kosten daar tussen de 2 en 3 euro, met USB voedingskabel en opsteekbaar borsteltje, gratis verzonden vanaf 10 euro en binnen de paar dagen leverbaar. Leuk om dat zelf te maken, ik zou dat ook doen als ik een printer had, maar om nu een hele reeks te gaan maken is er toch een beetje over...