Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

M-rail spitzenkehren bahnhof KP13_2

Gestart door spoorz dinsdag 02 april 2024, 18:24:29

M-rail spitzenkehren bahnhof KP13_2
En waarom eens geen kopstation met M-rails?
De bovenbaan zal waarschijnlijk als verhoogde vloerbaan gebruikt worden en veel aangepast worden, wat is er nu nog leuker dan M-rails telkens opnieuw in andere 'patronen' uit te leggen, daar zijn ze ten slotte voor gemaakt  ;)
Weer een spitzenkehren bahnhof met gemeenschappelijk schaduwstation voor de 2 lijnen waarbij elk opstelspoor met elk van de 2 lijnen is verbonden en een eveneens gemeenschappelijke keerlus.
Re: M-rail spitzenkehren bahnhof KP13_2

Klein Jünkerath

Als je de mogelijkheid hebt, combineer dan in het station de hoofdseinen (Hp0/1/2) met afsluitseinen (Sh0/1). Voor rangeerwerk alleen het afsluitsein op groen (Sh1), voor vertrek van de trein uit het station beide seinen op groen (of groen/geel) (Sh1 en Hp1 of 2).
Afsluitseinen kunnen zowel vormseinen zijn (zwarte vierkante kast met rond wit vlak en zwarte balk, bijv. M 7042) of lichtseinen (2 diagonale witte LEDs, 2 horizontale rode LEDs).
Beide komen/kwamen voor voor een armsein.

Groet, Paul
Bedankt voor de nuttige toevoeging, maar oude afsluitseinen ('t wordt een retro baantje) heb ik (nog) niet, ook niet voor de plaatsen waar ze wel ingetekend zijn... Maar als ik er ergens tegen kom op een beurs koopt ik er ooit wel eens wat.
De tekening is meer voor het aftasten wat past op de beschikbare plaats, de kans dat het ooit zo opgebouwd wordt is maar heel klein.
De mechanische seinen zullen gebruikt worden om met de relaiscontacten stukken baan stroomloos te schakelen zoals het vroeger gangbaar was.