Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Japans treinstation - een enorme trein

Gestart door hermanvk zondag 31 maart 2024, 23:08:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Japans treinstation - een enorme trein
Toevallig zag ik dit station, toen ik een video bekeek van waarom Japan anders is dan de rest van de wereld.
Spijtig genoeg vind ik die youtube video niet terug :sad:
red_Japan_station.png


En dan even op zoek naar waar dit precies was, vond ik dit:
Japans treinstation
Re: Japans treinstation - een enorme trein
Citaat van: hermanvk op zondag 31 maart 2024, 23:08:18Spijtig genoeg vind ik die youtube video niet terug :sad:
Je kan het niet terugvinden in je geschiedenis van de browser of de geschiedenis van YouTube?
Re: Japans treinstation - een enorme trein
Zal daar wel ergens tussen staan zeker?
Re: Japans treinstation - een enorme trein
Citaat van: spoorz op maandag 01 april 2024, 15:49:51Zal daar wel ergens tussen staan zeker?
Bingo! :thumbup:
Re: Japans treinstation - een enorme trein
Citaat van: basjuh1981 op maandag 01 april 2024, 15:26:35
Citaat van: hermanvk op zondag 31 maart 2024, 23:08:18Spijtig genoeg vind ik die youtube video niet terug :sad:
Je kan het niet terugvinden in je geschiedenis van de browser of de geschiedenis van YouTube?
Ik had dat filmpje op onze Roku TV gezien...
Re: Japans treinstation - een enorme trein
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Japans treinstation - een enorme trein
 B) Erg gaaf gemaakt.
Is wel wat voor Faller om te maken, staat ook mooi op de modelspoorbaan. :roll:
Of iemand hier die de 3D-printer volledig in de vingers heeft?
Re: Japans treinstation - een enorme trein
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Japans treinstation - een enorme trein
Het zijn drie gebouwen, alle in de vorm van een stoomlocomotief. Ik krijg ze niet goed alle drie tegelijk in beeld, maar het is hier. Het station is van Moka Railway, een privéonderneming, dus niet van JR. Volgens mij is er ook een museum gevestigd als ik dit zo zie. Zelf ben ik er nooit geweest. Mooie vondst! :) :thumbup:
Re: Japans treinstation - een enorme trein
Citaat van: 1200Blauw op dinsdag 02 april 2024, 08:11:47Het zijn drie gebouwen, alle in de vorm van een stoomlocomotief. Ik krijg ze niet goed alle drie tegelijk in beeld, maar het is hier. Het station is van Moka Railway, een privéonderneming, dus niet van JR. Volgens mij is er ook een museum gevestigd als ik dit zo zie. Zelf ben ik er nooit geweest. Mooie vondst! :) :thumbup:
Ik heb Japan twee keer bezocht, maar spijtig genoeg kende ik dit niet. Ik was er anders zeker naartoe gereden, met de trein, JR of geen JR.

Ik heb wel genoten van een paar 1000 kms, gereden met de shinkansen.. :thumbup:
Re: Japans treinstation - een enorme trein
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Japans treinstation - een enorme trein
Het is ook wel een leuk lijntje zie ik. Moka heeft maar een paar treinen. De lijn is in 1988 overgenomen van JR. Moka rijdt er ook met stoom, voor de toeristen. Misschien aardig voor een bezoek inderdaad, hoewel ik terughoudend ben als het de kant van Fukushima Daiichi op gaat.
Re: Japans treinstation - een enorme trein
Citaat van: 1200Blauw op dinsdag 02 april 2024, 09:22:48Het is ook wel een leuk lijntje zie ik. Moka heeft maar een paar treinen. De lijn is in 1988 overgenomen van JR. Moka rijdt er ook met stoom, voor de toeristen. Misschien aardig voor een bezoek inderdaad, hoewel ik terughoudend ben als het de kant van Fukushima Daiichi op gaat.
Fukushima: een paar keer gepasseerd.
Trouwens ook zowel Hiroshima als Nagasaki bezocht...