Nieuws:

Help mee de enige echte Stichting 3rail kalender te vullen met foto's! Lees meer over in de oproep!

Roco faseert N-spoor uit en stapt over op TT

Gestart door stormbreaker woensdag 27 maart 2024, 13:52:18

Roco faseert N-spoor uit en stapt over op TT
Mensen,

Is het jullie ook al opgevallen dat Roco geen nieuwe N-spoor producten meer op zijn site heeft staan en naar spoor TT stapt?
Dit vind ik erg interessant, vooral voor mezelf. Want in mijn kleine appartement zoek ik straks even een kleinere schaal om mee te rijden nu H0 te groot is daar.
Ik zat aan N-spoor en zelfs Z te denken, maar dat is beiden wel heel klein. Iets kleiner zoek ik maar. TT is wel interessant daarin... En ben niet zo heel erg gecharmeerd van Tillig, zie veel van hetzelfde vooral diesels. Bovendien heeft Tillig nog steeds een Oost-Duits imago en is men over de kwaliteit wisselend. Roco is een bekender merk en heeft een schat aan ervaring in de Bundesrepublik.

Re: Roco faseert N-spoor uit en stapt over op TT

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Roco heeft nu Fleischmann voor het spoor N en heoft dat dus zelf niet meer te doen. De overstap naar TT is dan een logische keuze, ook omdat het aantal TT rijders gestaag toeneemt. Wanner er nu ook nog een assortiment DB materieel in TT gaat komen kon dat best wel eens een markthit worden.

Overigens toen ik 14 a 15 jaar oud was, en dat is nu bijna zestig jaar geleden, had onze onderbuurman een TT baan in zijn serre liggen. Door het glazen dak kon ik een gedeelte van die baan zien en dat reed best goed.
Hoi Stormbreaker, was mij ook opgevallen, had er eerder over gepost.
TT is inderdaad een leuke schaal :Als ik ga herstarten overweeg ik deze schaal ook, beter te hanteren dan N en Z inderdaad.
Tillig is idd een wat vreemd merk, bijna alles staat op "niet leverbaar", ook wel eens dingen gelezen over trekkracht.
AanvullinG: Roco had in het verleden al paar TT modellen en heeft zich eind 2023 over het merk Kuehn ontfermd.
Die producent stopt er mee en vrijwel het gehele programma gaat verder onder de vlag van Roco, inclusief railprogramma.
Piko produceert ook TT en heeft door de jaren heen al wat DB modellen in de catalogus.
Je kunt erg mooie dingen maken in TT: