Leuk om te lezen dat er toch zijn die zich niet laten mee slepen in alle nativiteit die niks met baan ontwerpen te maken heeft, dat geeft de burger moed om door te gaan
Door alle trammelant en off topic gelul zou een mens op de duur nog vergeten te antwoorden op iets dat wel on topic is, sorry William, 'k was je bijna vergeten...
't Ja, die code 100 is ook niet 100% wat ik wil, ik zou het liefste van al willen overschakelen naar modern 2-rail materiaal met lagere profielen en helemaal geen puko's.
Ik koop al jaren geen 3-rail materiaal meer maar zit met een toch wel vrij grote collectie 3-rail locs, toch zeker wel 250, en aangezien ik nooit iets verkoop, is dat toch een hoeveelheid rijdend materiaal dat daar door niet mee in aanmerking komt om mee te rijden.
Als verzamelaar dat allemaal weg doen kan ik echt niet, er zitten ten andere veel te veel herinneringen aan vast, dat blijft.
Dus moet het ook 3-rail blijven.
Ik heb inderdaad heel lang gedacht dat het C-rails zouden worden, goed geballast is daar een heel fraai resultaat mee te behalen (zie op Stummi) en de rails zijn ontzettend makkelijk te bewerken, ik heb er flex rails van gemaakt, profielen in bielsmatten van K-rails gezet voor op bruggen, aansluitingen gemaakt voor de (nu oude) Märklin/Fleischmann draaischijf en uiteraard altijd naar believen ingekort, 't is toch zo goed als allemaal plastiek, maar altijd blijven de oerlelijke puko's in de wissels. Ik hoop met code 100 wissels de rails elektrisch om te kunnen schakelen om ze te gebruiken als midden leider, dan vallen die trosjes lamellen zoals ik ze noem in de wissels weg.
Ik heb toch al fraaie inwerking van de puko's tussen de bielsen gezien, hier zelfs op het forum, dus denk ik dat in het totaalbeeld de puko's toch minder nadrukkelijk zullen aanwezig zijn.
En blijft dan nog het slank Engels wissel... Ik heb er voor mijn ontwerp een 10-tal nodig en verwacht eerlijk gezegd niet veel van Märklin, we zitten er al 20 jaar op te wachten 't was al jaren beloofd van op de markt te zijn en 't is er nog altijd niet. Hoe zou dat komen? Als je ziet met welk tempo ze andere nieuwe items uitbrengen is hier toch wel iets dat blijft haperen, ik denk dat de enige verklaring nog kan zijn dat de helft van wat ze er op testen er niet goed mee over weg kan, en dan moet ik ze niet...
En het voordeel van Peco Streamline code 100 is dat alle 2-rail materiaal er perfect op rijdt en het er visueel veel beter uitziet dan je zou verwachten van code 100.