Hopelijk ben ik juist, met dit hier te posten.
Terwijl ik zo wat aan het rondkijken was, kwam ik op deze link:
Märklin Trainsets 29145 en 29185
The price for both two is $320.
I'm selling this two HO scale Marklin Train Sets...are coming with full set up ..original boxes....only one of the Train set has came directly from Europe and it's having the original transformer 240watts .
Selling them as a lot......take them all two for $320.
Booth train sets are In excellent working condition with No damage .. Mo missing parts...running fine.. And yes...you can test them if you like running the train's
Still are available if the ad it's on.Eén set heeft een 240V transfo, de andere 110V - ik kan allicht beide gebruiken. Ik heb trouwens momenteel een baan met 4 transfos op 220V. Inderdaad: ik loop zowat 40+ jaar achter...
En dan had ik enkele vragen hierover:Het lijkt mij, dat dit oudere sets zijn. Ik vind weinig of geen actuele informatie, toch niet voor de 29145.
En toch:
29145Model: Locomotief met Delta-elektronica.
transformer 32 VA met traploze snelheidsregeling en aansluiting voor elektrische accessoires.
Volgende prijzen heb ik ergens gevonden: €44-€72
Ergens anders dan weer: €119-€129, alleen weet ik niet meer of het voor de 29145 of de 29185 was.
Wel hier:
29185Delta-locomotief van de Baureihe BR81 en 4 goederenwagens. Tevens bevat de startset [...] een analoge trafo.
Voor zover ik dat begrijp, rijden de treinen in beide sets net zoals de klassieke analoge locs en moet je een controller erbij hebben/kopen, zoals (voor zover ik kon nagaan)
6604, 66045 en 67025.3rail, beginnen met digitaalTransfo naar controllerop
https://www.maerklin.de/ vond ik dan volgende informatie, enerzijds:
digital (Lichtfunktion, Limitierte Auflage, Dampfmodel, Soundfunktion), maar dan ook:
Locomotive comes with a Delta electronic circuit
Welke is dan juist. Voor zover ik het begrepen heb, is het Delta circuit eerder beperkt tot rijden alleen?
En dan nog wat extra vragen:Als het al lukt om een controller op de kop te tikken (meestal uitverkocht) en ik beide locs op eenzelfde baan wil laten rijden, moet ik het adres van één van de locs veranderen (dip switch)?
Want blijkbaar zijn alle stoomlocs op hetzelfde adres gezet (als ik dat videootje met de 6604 op youtube goed begrijp).
De Märklin 6611 transformator is een 40 VA transformator (lichttrafo) die secundair een constante 16 Volts wisselspanning (AC) geeft.
Marklin 6611Als het al lukt, kan ik dan geel/bruine stroom aftappen van de klassieke blauwe transfo 6611?
En dan DE vraag: is de prijs, die hij vraagt, redelijk?
$230 of omgerekend €158?
Ik wil pas onderhandelen als ik echt weet of ik met die sets iets kan doen: namelijk alles in één grote baan te brengen (het lijken allemaal C-rails te zijn) en met een van de twee transfos beide locs tegelijk (Delta) te laten rijden.
Als je dit leest: hou er alstublieft rekening mee dat ik echt 40+ jaar achter loop en alleen een M-rail analoge baan heb.
Ik hoop dat ik mijn "huiswerk" redelijk voldoende heb gemaakt?
Ik vind het niet erg om ook hier (digitaal) wat achter te lopen...
Alvast bedankt op voorhand.