Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Rolbrug 7294 aansluiten op K84

Gestart door Hans-V woensdag 21 februari 2024, 21:27:58

Rolbrug 7294 aansluiten op K84
Hallo ik heb de rolbrug 7294 aan gesloten op een K84 decoder zo als hier op de site beschreven is als ik spanning op de baan zet begint meteen te werk en stopt niet meer kan iemand mijn helpen
Re: Rolbrug 7294 aansluiten op K84
ik ben nu zo ver dat ik de rolburg 1 kant op gaat en stopt nu nog de andere kant op

Carpe diem

@citaat

Mocht je behoefte hebben aan een schema "volgens het boekje" dan wil ik dat wel even voor je scannen. Het heeft mij vele jaren "rolbrug-plezier" verschaft.

Laat maar weten.
Ik heb zelf geen rolbrug maar ik even gezocht op internet voor een voorbeeld van zo'n sleep contact.
Vroeger hadden de auto's van Faller AMS ook van dat soort sleepcontacten.
Ik kon ze niet zo snel vinden maar misschien als je wat beter zoekt vind je er misschien een aantal goedkoop (internet of beurs) en met een beetje handigheid kan je ze misschien passend maken.
Al hoewel ik wel denk dat ze zelf maken van eerder genoemde voorbeelden goedkoper kan zijn.
Hans Biere,

Als je dat schema hebt zou ik hem graag willen. ik heb inmiddels sluiting gehad denk in de brug kontakten met als gevolg motor stuk stond opeens 43 volt op

Carpe diem

@citaat

Met plezier. Met deze schakeling heb ik vele jaren en met plezier mijn rolbrug met het Keyboard i.c.m. k84 bestuurd.

Afbeelding: © Märklin "De digitale besturing van de modelspoorbaan" 0305