Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Contacten rolbrug 7294

Gestart door klein015 dinsdag 20 februari 2024, 18:15:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Contacten rolbrug 7294
Lid sinds: 2023

offline
Contacten rolbrug 7294
Beste Allen,

Ik heb een tweedehands Marklin rolbrug 7294 op de kop getikt maar het blijkt dat de sleepcontacten onder de brug allemaal gebroken zijn. Ik zal dus nieuwe sleepcontacten moeten maken, maar van welk materiaal maak je dit, en waar koop je dit?? Het gaat om verende, koperkleurige strips van circa 0,5 mm dik. Ik vermoed dat het een of andere verende messing legering is, maar het kan ook wat anders zijn???

Wie helpt me uit de brand?

Bij voorbaat dank.

René
Re: Contacten rolbrug 7294
Lid sinds: 2019

offline
Re: Contacten rolbrug 7294
hallo Rene

ik zou koper of messing gebruiken

groet Hans
Re: Contacten rolbrug 7294
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Contacten rolbrug 7294
En dat koop je bij een goede modelbouw-/treintjeszaak, misschien ook wel bij Pipoos, een ijzerwarenwinkel, of Conrad, of Reichelt, of bij Ali.
Groet, Paul
Re: Contacten rolbrug 7294
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Contacten rolbrug 7294
Voor sleepcontacten op wielen wordt ook wel fosforbrons gebruikt. Met dat soort draad heb ik wel eens contacten gemaakt onder een Roco Hippel
Het draad kwam bij "Godfather models & supplies" vandaan tijdens 1 vd modelspoorberzen.
Er zal vast wel fosforbrons stripmateriaal bestaan.
Nou bedenk ik me dat er ook sleepcontacten in de handel zijn voor draaistellen van rijtuigen. Van zulke strips zijn wellicht ook sleepcontacten voor de rolbrug te fabriceren.