Het blijft allemaal erg gekunsteld naar mijn mening.
Het paradespoor ligt met een mooie flauwe boog in het landschap en het station ligt er maar stijf als een plank bij. Ik weet ook niet hoe je de linkerzijde qua scenery geloofwaardig zou kunnen vormgeven. Het zal wel een tunnel moeten worden, maar er is nauwelijks plaats voor de portalen en een berghelling naar het paradespoor. Ook dat gaat er gekunsteld uitzien en dat komt doordat de bogen van de twee niveaus precies boven elkaar liggen.
Wat wel kan is een station plannen aan een enkelsporige zijlijn, gelegen in een dal waar de paradebaan echt hoog overheen gaat, over een mooi viaduct. Als het echt moet, gebruik je de inmiddels overbekende constructie van de Bietschtalbrücke maar liever een fraaie klassieke boogbrug met een eveneens hooggelegen rijvloer. In beide gevallen kun je de treinen op het viaduct in volle glorie zien. Kwestie van smaak wat je liever als brugconstructie ziet.
In elk gevsl kun zo je mooie geloofwaardige (Oostenrijkse) scenery maken. Sommige, lichte treinen boemelen door het dal en stoppen even in het station bij een slaperig plaatsje met een kerk waar zo'n ui op de toren staat, terwijl de sneltreinen en serieuze goederentreinen hoog over naar hun bestemming razen.
Groet,
Peter