Ook vandaag weer bezig geweest met deze loc.
Helaas is het niet gelukt.
Als eerste kan ik het decodertype niet aanpassen in het configuratiescherm. Deze optie is geblokkeerd.
Ook mag ik geen CV waarden aanpassen, en kan dus de waarde CV47 niet aanpassen.
Wanneer ik de handleiding van ESU Decoder erbij pak, geeft deze de volgende tekst.
Zie bijlage:
Zo gezegd zo gedaan. De loc staat nog in het systeem en werkt als mfx.
Vervolgens handmatig een nieuwe loc aangemaakt, met als decoder een DCC.
Deze opgeslagen en vervolgens het adres uitgelezen. Daarbij geeft de loc standaard het adres 3 aan.
Ik krijg dan de melding dat adres 3 al bezet is, maar ik accepteer dit gewoon doordat ik alleen het programmeerspoor heb verbonden met de CS/2
Ik kan eventueel later alsnog dit adres aanpassen, echter dit is voor dit moment niet nodig.
Vervolgens lees ik de gegevens van de decoder uit de loc uit. Dit wordt bevestigd dat de loc is gelezen.
Maar als ik vervolgens het configuratiescherm afsluit en probeer de loc te testen, gebeurt er niks.
De loc loopt niet en ook geen van de functies werkt.
Het configuratiescherm laat nog steeds een DCC zien, maar er werkt niks.
Echter als ik plaats daarvan naar de MFX loc ga (deze staat nog in het systeem), dan draait alles weer zoals daarvoor, echter zonder zwaailicht (brandt continu).
Ik heb ook de CV lijst uitgelezen, dat is ook gelukt, en daarin zelfs de CV waarden voor de aanpassingen toegevoegd.
Ik kan deze dan echter niet wegschrijven naar de loc. Melding: het schrijven van de waarden is mislukt.
Ik heb wel een enkele andere decoder van ESU, maar deze werden gewoon automatisch herkend, en dat werkt gewoon.
Maar blijkbaar doe ik toch dingen niet goed.
Waarom werkt bijvoorbeeld de loc niet, ondanks dat ik de instellingen heb uitgelezen en opgeslagen?
Mijn lokale dealer kan mij ook niet helpen. Hij verkoopt geen ESU.
Dus daarom wend ik mij wederom tot jullie.
Alvast mijn dank.
groet,
Paul