Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Märklin Insider club 2024 Insider News und Märklin Magazin

Gestart door trein-ice3 woensdag 03 januari 2024, 23:50:53

Re: Märklin Insider club 2024 Insider News und Märklin Magazin
 @citaat

:o) Ik wist niet dat u een graaf bent, dientengevolge zal ik mijn taalgebruik naar u aanpassen zoals het het hoort. O:-D
Ik wil wel opmerken dat men daar in Duitsland de Übersetzungssekretärin een tik op de vingers moet geven,
uw aanspreektitel moet zijn: De hooggeboren heer graaf Hanzi.

Met vriendelijke groet,
de tamelijk gewone mijnheer Dirk-Jan

zonder fantasie ook geen creativiteit

Viel lesespass Herr Graf!  :D
 @citaat

8o Je gaat meteen al de mist in, het moet zijn Hochgeborener Herr Graf Hanzi.

Dat is alleen als formele aanhef in een brief van toepassing. Iemand op dit forum aanspreken doen we op informele wijze. 😏
Ik ga het pas zien/lezen als wij thuiskomen.
Dat duurt nog een tijd. 😩

Vrgr,
Wilko

Try not. Do or do not. There is no try.

Bij mij is de Duitse versie nog nog niet binnen :-(

Vandaag op 26-6-2024 in de brievenbus gevonden...
Vandaag bericht gekregen dat de insiderwagon klaar ligt, dat is rap.
 @citaat
Zeker snel Sander die van mij wordt morgen opgestuurd weer een plekje in de vitrine opgevuld. :P

Groet Michel

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Sander,

Citaat van: Sanderz28 op dinsdag 09 juli 2024, 20:03:43Vandaag bericht gekregen dat de insiderwagon klaar ligt, dat is rap.

dat is een mooi bericht.
Binnenkort maar even naar mijn winkel.

Henk
 @citaat Alleen als je bericht hebt gehad van je winkelier, Henk. Ze worden in batches uitgeleverd en zijn (waarschijnlijk) in volgorde van bestelling af te halen. Hoewel er altijd zijn die ze niet of pas laat afhalen.

Ik heb de mijne al een week in huis.

Groet, Paul

met een kleine onderbreking lid sinds 2007

Huider had bij het inleveren van de bestelbon meteen al aangegeven dat hij in de maandelijkse mailing zou melden wanneer ze beschikbaar waren. Hij doet geen persoonlijke aankondiging.

Paul,

@citaat  @citaat
Ik krijg nooit bericht van Harlaar voor dit soort zaken.
Meestal ga ik op de bonnefooi en toe nu toe kun ik alles meteen mee krijgen.

Het is ook niet te doen voor ze.
Ik heb wel gezien dat ze meerdere orders met bestelformulieren vol hadden.

Henk
Ik heb de mijne gisteren opgehaald.

groetjes uit beetje krom
opa cees
MM nr.4 leesbaar in de app van Readly.
Plof!  De Dikke Duitser nummer 4/24 is gearriveerd. Vroeg (of snel) deze keer!
Met het Magazine, Insider club nieuws, "Aankondigingsfolder" van de Open Dagen in september en bestelformulier voor de Märklin-kalender.

Nu eerst de vorige nog uitlezen...

Groet, Paul
Gisteren is de NL versie gedropt in beertje krom

groetjes uit beetje krom
opa cees
Ook in het pittoreske Almere is de dikke Duitser weer gearriveerd. :thumbup:
Lekker veel leesplezier dit weekend. :)

Groet Michel

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Ook in Best weer met een dikke plof de duitse versie ontvangen.
Ik heb wel meteen een mailtje naar Marklin Service gestuurd, want de enveloppe was nagenoeg volledig open. Slechts een stukje van 3 cm in het midden was nog dicht en hield gelukkig alles op zijn plaats.
Gelukkig droog aangekomen :-)

Groetjes, Andre
In het bosrijke Hoofddorp is ook wat met een harde plof ontvangen.
Beide enveloppen blijven nog een paar dagen dicht (hoop ik)😎😂

Vrgr,
Wilko

Ook in 079 is de enveloppe met Duitstalige inhoud in goede orde ontvangen. Enveloppe heel, niet kapot geregend 😉
Hier in 0597 is de Märklin Insider Club News 04.2024 (waarom niet 'Nieuws' i.p.v. 'News' vraag ik me dan af?) in het NL met Magazin #399024 op 8 augustus 2024 binnengekomen.
Ik ben wel benieuwd wie er naar de open dagen in september gaat. Is daar of komt daar een topic van? Ik heb niet gezocht of die er was in 2023: vraag 'open dagen' leverde nl. 12 pagina's op met elke 30 resultaten en dat werd me teveel. Er worden veel onderdelen en 2e keus loks. etc. aangeboden. Ook mag iemand het wagentje 2024 in H0 voor me meenemen. Lukt dat niet dan komt het wel op de veilingsites maar meenemen lijkt me aardig.
Voor de critici: er is nu wel een groter baanontwerp opgenomen van 350 bij 130 cm. Een hondenbeenbaanvorm met hoogteverschillen en aldus kruisend spoor.
Verder staan er artikelen in het Nederlandse Magazin uit eerder Duitse versies. 
Dirk :-{)

BLIJ dat ik analoog RIJ

Oei, als ik de voordeur nog maar open krijg als we over een tijdje weer thuis komen :P !

De dunne Hollandse versie is gisteren op de mat neer gedwarreld.

Henk
Bij Henk de dunne bij mij vandaag (15-8-24) de dikke met 132 pagina's.
Niet verwonderlijk ook hierin reclame voor de V200, Tag der offenen Tür, Metropolitan, Dual Vestron (al 7 verschillende kleurstellingen!) en BR151 in het groen. Artikel over een Tapijtbaan/parketbaan aansturen met CS3. En uiteraard weer een baanbouwaflevering en afl. #16 over het Märklineum.
Ik ben benieuwd of het komt tot een heruitgave van de RAK auto's serie 1800 nu er een artikel over is geschreven. De #8000 modellen zijn immers al bijna allemaal tot Insideruitgaven geworden.
Wat lang duurt: iemand bouwde een nieuw dak op zijn huis speciaal voor een 15 meter lange modelbaan. Met een station Baden Baden die hier Wilhelmsburg genoemd wordt met spoor voor lok met 7 personenwagens. Railplan is een lange gevouwen hondenbeen met veel schaduwsporen.
Artikel Altenbeken: ik was daar ooit een keer en heb de 044 389-5 gefotografeerd en tot mijn genoegen zie ik op pag. 107 en 109 de lok staan. Nog steeds in goede verfstaat staat er bij. Voor spoor Z is deze lok nu te koop. Ik heb de Br 043 uit Emden, graag <Märklin> de Altenbeken 044er in H0.

BLIJ dat ik analoog RIJ

En jawel, vanmiddag heeft Graf Hanzi zijn gratis insider 2024 ketelkarretje kunnen ophalen bij de plaatselijke dealer :P :
IMG-20240921-WA0000.jpg

Ben benieuwd of ik mijn gratis lidmaatschap voor het derde jaar weer kan verlengen met de M-kerst-actie O:-D !
Magazin nr. 5 te lezen in de Readly-app. Nee ik heb er geen belang in of bij maar je leest dan ook nog Railhobby, LGB Depesche, ModellEisenbahner en heel veel Engelse titels er eventueel bij.
Wat de inhoud van nr. 5 betreft viel ik weer niet van mijn stoel maar eerder in slaap.
Veel, en het moet gezegd worden, mooi fotowerk van de eigen producten, maar voor de rest niet bijster veel informatie.
Lange Minitrix-baan, hele grote Bw in spoor Z en natuurlijk weer een H0 Krakelingenbaantje.
Ik lees liever van papier dan van een scherm. Idem op het werk, al heb ik daar twee beeldschermen toch nog grote tekeningen en aanvragen op papier. Gedrukt is wel mosterd na de maaltijd net als een krant een dag oud nieuws brengt. Het herfstnieuws moge al lang en breed bij iedereen bekend veronderstelt zijn.
De NL-versie van het Magazine is weer eerder binnen dan de Duitse versie, hee uitgever wat is er aan de hand :-)))
Inderdaad mooie foto's. Die lui uit Hamm van de museumbaan hebben mooie loks. Zeg maar de klassiekertjes van Märklin. 30 jaar Hongaarse productie. Dat was blijkbaar geen bijzondere herinneringswagenuitvoering waard. Spoorzetters komen er goed vanaf deze keer.
Wie heeft er zo'n aluminium drinkfles van de open dagen?

Vandaag is nummer 5 bij mij op de mat geploft.

Henk

De app van Tante Pos beloofde mij vandaag een grote enveloppe van M* met daarin de Dikke Duitser. Maar al wat er vandaag werd bezorgd, géén...
Misschien morgen, ook dat is nog maar de vraag want op de woensdag ontvang ik meestel geen post. Ook al wordt er in mijn straat op de woensdag wel post bezorgd. We gaan het beleven...

@citaat

In de app staat nu dat er een dezer dagen bezorgd zal worden.
Postnl maakt dus al vooraf een voorbehoud voor latere levering.
Appje van de buren, waar die bons vandaan kwam...
Dikke Duitser landde in de "Briefkasten" in Utrecht.

Groet, Paul
Ook in Michelstadt is de dikke Duitser gearriveerd lekker veel leesplezier voor het weekend. :)

Groet Michel

BLIJ dat ik analoog RIJ

En in de Hofstad is de NL-versie binnen gefladderd :o) !

Ook in 079 is de enveloppe met duitstalig leesvoer bezorgd. En een mailtje van M* inzake Mitgliedsbeitrags-Rechnung Märklin Insider Club' voor volgend jaar.
Vandaag maar vroeg stoppen met werken en lekker lezen...
Ook in beetje krom is de NL versie binnen gekomen.

groetjes uit beetje krom
opa cees

Try not. Do or do not. There is no try.

Ook bij mij gisteren de Duitse versie in brievenbus gepropt. Enveloppe helemaal open, maar gelukkig inhoud helemaal intact..... :D
Wiki Redactie

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

Ik denk iedere keer dat er nieuws van Märklin is, dus hoewel voor de gelukkige een groot feest is het voor de rest, in ieder geval voor mij, in zekere zin een teleurstelling... Is het misschien een goed idee dat alleen de eerste meldt dat er weer een nieuw magazine is bezorgd? Voor mij persoonlijk is het geen nieuws dat Pietje post heeft ontvangen, dat Jantje post heeft ontvangen, dat Klaasje post heeft ontvangen etc. Wèl nieuws is het dàt er magazines zijn bezorgd, want dan weet de rest ook dat ze een stoel naast de brievenbus kunnen gaan zetten om daar koninklijk op het eigen magazine te gaan zitten wachten. Bovendien is het wel een leuk wedstrijdje wie de eer te beurt valt het als eerste te melden, toch?
Dacht ik aanvankelijk ook...
maar nu kunnen we ons wel verbazen dat er nogal veel verschil zit in bezorgdagen.
Waar de bij de één het Magazin al rond 5 okt. wordt bezorgd zit er soms wel 2 weken tussen tot de laatste deze binnen heeft.
Heeft dit te maken met iedere keer batches verzenden of de belabberde bezorging door Post.nl
Laatste is zeker een factor!
Buiten dat ben ik altijd benieuwd wat iedereen van de inhoud vind maar de respons daarop is klein.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Citaat van: Baanloos op vrijdag 11 oktober 2024, 15:46:43Buiten dat ben ik altijd benieuwd wat iedereen van de inhoud vind maar de respons daarop is klein.
Oké dan: leuk baanplan in de NL-versie met een geinig detail: M gebruikt nog steeds het inmiddels WOSA-waardige Faller postkantoor in haar ontwerpen :-) :IMG-20241012-WA0001.jpg
Gisteren voor het eerst de nederlandstalige versie gekregen wegens een actie 1j gratis Insider , vandaag de duitse Magazin. Jawaddedadde, wat een verschil. De duitser telt 130blz, de nederlander slechts 60. Is dit altijd zo ? (Ik ben al jarenlang op de duitser geabonneerd en wist niets van dit verschil)

BLIJ dat ik analoog RIJ

Yep, het is ongelijk verdeeld :-( ...
Ook de onderwerpen en baanplannen wijken nog wel eens af.
Zou 1 op 1 vertalen van de dikke Duitser dan duurder zijn dan een aparte lay-out voor NL te maken inclusief vertaling?
Er zullen minder NL leden zijn dan Duitse; zal ook wel meewegen.
Komen de baanplannen uit de Duitser niet de uitgaven erop in de Nederlander? Dat was namelijk wel het geval met Duitse uitgave 1 2024, en Nederlandse uitgave 2 2024. Zelfde baanplan, alleen 2 maanden later, kan de vertaler er even aan te pas komen :P
Ik ben zelf geabonneerd op de Nederlander, mijn Duits is erg roestig/niet aanwezig :D , dus meer vergelijkingsmateriaal heb ik niet behalve die ene Duitser.
Ook andere (niet-tijdsgebonden) topics in de Duitser lijken in latere Nederlandse uitgaven vertaald te verschijnen. De nieuwheden verschijnen uiteraard wel tegelijk.
Wat mij opvalt is dat de Duitser wat meer ruimte gebruikt voor reclame, en sommige stukken wat ruimer opzet. Dus mag wel dubbel zo dik zijn, maar inhoudelijk valt dat wel mee bij de beperkte ervaring die ik heb.
Klopt mijn steekproef een beetje, of is dat bij andere uitgaven anders?

als er maar een "v" voor op staat

Vorige week deze opgehaald.
Klopt mijn steekproef een beetje, of is dat bij andere uitgaven anders?

Uw opmerking klopt niet helemaal. Deze editie staan in de duitser toch wel een 6-7 tal reportages meer.
Voor de duitser betaal ik 42€/jaar. Is de nederlander dan goedkoper ?

Wat ik ook nog graag wou weten : het nederlandstalig  insider club magazine telt 24blz (kaft incl). Is dit bij het duitstalig ook zo ? Of steken hier opnieuw meer blz in ?

Ik vraag dit omdat ik waarschijnlijk na afloop van het huidig abo op magazin, ga toetreden tot de insider club.
Ik zou dan opteren voor de duitser gezien die meer aanbiedt.
het insider club maganzine kun je ook downloaden op de website van Märklin op het gedeelte van de insiderclub.
Ik ben 1 jaar lid geweest vanwege de Northlander, maar ik ga nu toch mijn lidmaatschap opzeggen. Tijdschrift is leuk, maar meer ook niet. Vind het ook niet echt iets om te bewaren om eerlijk te zijn, en daarmee is het dus zonde van de boom.

Na de Northlander is er niet zoveel bijzonders meer wat er uit zou kunnen komen. Ofwel: geen fomo hier.
Bassie, je kunt het papierloos lezen bij Readly. Een apart digitaal abonnement biedt Märklin nog niet(!) Inhoud is eigenlijk zodanig dat ze het gratis uit zouden moeten geven, het is meer een veredeld promotiemagazine.
Over het verschil NL en D versie van de Insider. Er zijn zat reportages die niet omgezet worden naar NL-taal. En ook genoeg advertenties in de Duitse die waarschijnlijk niet voor de Nederlandse markt bestemd zijn. Hoe zit dat met forumleden uit België die de Franse uitvoering van Insider hebben? Zit in de Franse versie ook veel minder inhoud dan de D.
Met AI zou toch mogelijk moeten zijn direct alles te vertalen en in de landenversies te plaatsen. Het lidmaatschap kost in NL en D hetzelfde dan zou je ook dezelfde clubvoordelen en hoeveel pagina's tekst en plaatjes verwachten maar dat is niet zo. Kijk maar eens de Duitse clubpagina in gesplitst scherm vergelijking.
Als ik opnieuw moest kiezen Guyremgabdel dan koos ik voor alles in het Duits. Dan krijg je voor € 89,95 - €42= € 47,95 (minus het wagentje, catalogus want die zitten immers ook in het NL-lidmaatschap) wat meer dan de nl uitvoering. 
Dirk :-{)  die zijn clubketelwagen nog steeds op moet gaan halen ;-(