Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

MS stuk?

Gestart door hulz dinsdag 13 mei 2008, 22:10:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
MS stuk?
hulz
gast

MS stuk?
vandaag de stekker in het stopkontakt en de MS doet niets meer. De trafo werkt wel, op de draad naar het railkastje staat ook spanning op maar er staat geen spanning op de rails. Wat zou er stuk zijn het aansluitkastje met de rail of het Mobile Station.

Edit Walter Tekst leesbaar gemaakt.
Re: MS stuk?
Lid sinds: 2006

offline
Re: MS stuk?
hoi
miss zit er wel en kabel breuk in je ms
heb je de bon nog van je ms .
ga anders terug naar je handelaar toe met je ms
Groeten Dennis
Re: MS stuk?
hulz
gast

Re: MS stuk?
ja heeft al gezegd stuur maar terug, maar ik vind het zonde de Ms terug te sturen,  als het probleem wel aan het aan het aansluitkastje ligt.

Edit Walter leesbaar gemaakt
Re: MS stuk?
Lid sinds: 2006

offline
Re: MS stuk?
Zitten alle pennetjes nog in de stekker van het MS?
Een aansluitbox die defect is, is vrijwel onmogelijk, gezien de onderdelen die daar inzitten... (4 diode's, 1 elco en 2 connectoren)
Re: MS stuk?
Lid sinds: 2006

offline
Re: MS stuk?


Kijk inderdaad eens naar de pennetjes in de stekker. En als er een draadbreuk is dan helpt het meesteal om een beetje met het snoer te rommelen.

Anders gewoon terugsturen.

Koen

Edit Walter reactie op taal geschoond
Re: MS stuk?
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: MS stuk?
Beste Allemaal,

Edit Walter Reactie op taal geschoond, uitgezonderd de volgende regel  :D

Als Robert en Johnny elkaar zouden ontmoeten worden het vrienden denk ik. :)

Goetjes allemaal .

Ik heb trouwens dat probleem ook al een aantal keertjes gehad met mijn MS, ik weet niet waar het aanligt maar ik heb het probleem steeds als volgt opgelost. Spanning van de trafo af en daarna al de verbindingen goed gecontroleerd. Met name de meerpolige plug stevig aangedrukt in het aansluitkastje en voila het deed het weer.
Andere oplossing is er flink tegen trappen doen ze in Russische films ook altijd om iets te repareren.

Groetjes Bert en wel aardig zijn voor elkaar :) :wink:
Re: MS stuk?
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: MS stuk?
Hallo Allen,

de tekst van de vraagsteller aangepast, zodat iedereen  kan begrijpen waar het probleem over gaat, ook de reacties over het taalgebruik geschoond.

Svp laat elkaar in de waarde, hebben jullie problemen met een tekst denk dan aan de optie meld bericht aan moderator. Namens het forumteam bedankt,

Svp terug naar het topic.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: MS stuk?
Arjan
gast

Re: MS stuk?
Ooh, het ging over een MS...

Ohja...  :( :(

Heb er hier 6 liggen. Hoor het wel als er eentje over moet komen.

gr
Arjan
Re: MS stuk?
hulz
gast

Re: MS stuk?
heb blijkbaar wat gemist...

had niks verandert alleen stekker uit het stopkontakt gehaald. Volgende dag der weer in een toen was de MS  dood. Kreeg ook niet meer Marklin er in te staan. Contacten gecontroleerd en opnieuw aangesloten. Niks noppes. Travo zelf doet het wel en ook de kabel naar de aansluitrail geeft spanning , getest met een wissel. Alle pennetje zitten der nog  goed in. Wat ik raar vind ..maar ben nog steeds digibeet, dat er ook geen spanning op de rails staat, dacht dat MS alleen het digitaal signaal verstuurde. Maar zal de rail en de MS in pakken en terug sturen voor controle. Dat is wel een nadeel van digitaal je ziet niet wat er mis is. Kan het niet uitstaan ..gwn

Ps Als ik af en toe wat broerd typ komt dat ik op me buik typ van wege wat rugprobleempjes, en laptopjes typen soms wat lastiger.
Re: MS stuk?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: MS stuk?
Citaat van: hulz op vrijdag 16 mei 2008, 01:00:22
Travo zelf doet het wel en ook de kabel naar de aansluitrail geeft spanning , getest met een wissel.

Hoe bedoel je dat, testen met wissel?

Staan er geen loks of wagons op de baan die sluiting maken?
Dat kan wellicht een reden zijn dat je MS niet opstart.

Isoleer desnoods je aansluitrail van de rest van de baan, door deze uit het trace te nemen.
En kijk of je MS nu wel opstart.
Re: MS stuk?
Lid sinds: 2006

offline
Re: MS stuk?
een ms is ook 3 apparaten in een namelijk de booster voor de stroom voorziening, de centrale die de digitale singalen naar de baan stuurt, en de rijregelaar
Re: MS stuk?
MenM
gast

Re: MS stuk?
de mijne doet het ook niet meer.
ik weet niet wat er mis mee is en wanneer het gebeurd is.
Maar ik had hem een tijdje in de kast liggen, en ik wilde die weer eens aansluiten maar hij ging niet aan. wat ik verkeerd heb gedaan weet ik niet maar hij was precies het zelfde aangesloten zoals in de gebruikershandleiding.

garantie zit er niet meer op.
kan iemand mij helpen?
Re: MS stuk?
Lid sinds: 2008

online
Re: MS stuk?
Gaat er een MS virus rond.
Ook mijn MS is sinds zondag dood als een pier. En op een set die al jaren op zolder lag is de garantie al lang verlopen.
Gelukkig heb ik nog een analooge trafo waardoor de trein kan blijven rijden.

Tips aanbevolen ?

gr

Erik
Re: MS stuk?
thalysken
gast

Re: MS stuk?
erik01,

Ik zou toch even langs gaan naar je handelaar. Ik heb met mijn ms ook problemen gehad. Ik gaf hem gewoon af en ongeveer een goeie maand later kreeg ik die voor 7? ( =verzendkosten) terug. :wink:

Re: MS stuk?
Lid sinds: 2006

Hou niet van AC, niet van DC, maar wel van AC/DC.

offline
Re: MS stuk?
Beste collega hobbyisten,

Wat mij opvalt als ik het forum lees is dat er verscheidene mensen een kapot MS melden nadat het een tijd ongebruikt is geweest.

Hoe kan dat?

Zit er misschien een batterij(tje) in?

Vr Gr,


Paul
Re: MS stuk?
Lid sinds: 2006

offline
Re: MS stuk?
Citaat van: paul op woensdag 29 oktober 2008, 21:14:49
Beste collega hobbyisten,

Wat mij opvalt als ik het forum lees is dat er verscheidene mensen een kapot MS melden nadat het een tijd ongebruikt is geweest.

Hoe kan dat?

Zit er misschien een batterij(tje) in?

Vr Gr,


Paul

ik mobile station al verschijnde keren open gehad en er zit geen baterij in.
Re: MS stuk?
Tom
gast

Re: MS stuk?
Hallo,

Ik las de reactie van Paul over een accu/batterij in de Mobile Station.
Ik had daar nooit bij stilgestaan, maar de Mobile Station onthoudt de ingevoerde locs wel. Ook als de stekker van de trafo uit het stopcontact is geweest.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: MS stuk?
modeltreinpaul
gast

Re: MS stuk?
een chip kan intern geheugen houden eigenlijk net als je usb stick dus hoeft niet perse batterij te zijn