Nieuws:

Wilt je Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Märklin Neuheiten 2024

Gestart door RMW maandag 11 december 2023, 19:27:05

Re: Märklin Neuheiten 2024

wensmodel 52 8060 -7

Over het NS type Gs postwagentje, deze keer heb je a hum kuch dan wel de wagen met #120 2 836-6
De set 46271 bevat 853-1 en 869-7. Nu rij ik met veel wagens met hetzelfde wagennummer en stoort me in tegenstelling tot vele andere modelspoorders dat niet. Ik ben meer geïnteresseerd in en benieuwd naar in de kleurstelling, is die wel gelijk aan die van de set. Mä maakt daar vaak een zooi van en dat lijkt in treinverband niet. Ook niet met reden dat wagens zonverbleekt zijn.
Dirk :-{)
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Ik zag net op de website van Marklin dat de Martinair koploper met een maand vertraagd is, hij staat nu voor november 2024 gepland.

Mvg,

Peter Degeluidsman 

Weet niet of dit Topic hier voor bedoeld is. Maar misschien kwam dit tegen.
Forum Moderator

@citaat
Het is nieuw en van Marklin dus dat mag hier zeker gemeld worden.
Ik heb er gelijk eentje besteld, leuke wagon  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Je hebt gewoon trek in kaas :)

Windhoven

Oei die prijs en dat op basis van een 4415 en niet eens een 45020.

BLIJ dat ik analoog RIJ

@citaat nou inderdaad, ik koop voor dat bedrag een paar kilo kaas en denk dat wagonnetje er wel bij :roll: .

Maar ja, eer de kaas bij mij op is, rijdt er bij Peter nog steeds een leuke wagon rond :-) !
Forum Moderator

@citaat
De reden dat ik er een besteld heb is anders dan jullie denken, natuurlijk hou ik van kaas maar een goede vriend van mij werkt daar en dat gaf voor mij de doorslag.

Hij zal een leuk plekje in de vitrine krijgen, er meer rondrijden staat niet in de planning  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Leveringsproblemen bij Marklin?

Zijn er problemen met de levering van de Marklinmodellen bij Marklin?

Ik zie dat veel nieuwigheden zijn doorgeschoven, zelfs naar volgend jaar.

Ik heb de BR 86 (37086) besteld. Deze zou deze maand (oktober) worden uitgeleverd, maar nu staat er "tijdelijk niet leverbaar.
Raadpleeg uw handelaar."

Weet iemand de reden hiervan?

Groet,

Han Wevers

Meestal wil dit zeggen dat de eerste productie serie uitgeleverd wordt.
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Citaat van: Han Wevers op zaterdag 26 oktober 2024, 13:29:05Ik heb de BR 86 (37086) besteld. Deze zou deze maand (oktober) worden uitgeleverd, maar nu staat er "tijdelijk niet leverbaar.
Raadpleeg uw handelaar."
Ik heb deze loc ook besteld en had deze ook al verwacht in oktober.
Waarschijnlijk is er een kleine productie geweest die is uitgeleverd en komt er een vervolgproductie, waardoor dit model op "Tijdelijk niet levrbaar" staat.
We wachten maar rustig af.
Update: Op het duitse Stummisforum is te lezen dat er een uitlevering is geweest en zijn er wat foto's van de Br 86 te zien, zie >>> Klik <<<
Forum Moderator

Er valt toch soms weinig van te zeggen. De door mij bestelde northlander lag pas 5 september bij mijn dealer. Terwijl deze al bij veel mensen uitgeleverd was.

Als je echt eens levertijden en overschrijdingen wil zien moet je eens naar Jägerndorfer kijken. Een loc dienen besteld had en in Q1 2023 uitgeleverd zou worden kwam pas in Q3 2024. En er zijn locs die aangekondigd zijn als nieuw die pas gepland staan voor 2025 en 2026
Dank voor jullie reacties,

Je zou toch denken dat Marklin het aantal voorbestellingen telt en uitlevert, maar zo werkt het dus niet.

Dank voor het delen van de foto's op Stummisforum.

Zal de winkel eens bellen of er dit jaar nog een nalevering komt. Anders afwachten maar.

Groeten,

Han

Hopelijk duurt het niet tot 2026.