Nieuws:

Komen jullie ook naar onze Stichting 3rail Gastendag op zondag 3 maart in leeuwarden? Bestel snel een ticket via onze Stichting 3rail Webshop

Märklin Neuheiten 2024

Gestart door RMW maandag 11 december 2023, 19:27:05

Re: Märklin Neuheiten 2024

BLIJ dat ik analoog RIJ

De Zamboni had er kennelijk zininin :? .
Is dat een Märklin Neuheit?

als er maar een "v" voor op staat

Citaat van: Schienenbus2012 op dinsdag 09 januari 2024, 18:41:40Ik denk dat ze bij M eindelijk wakker zijn geworden.

Diese Decoder und auch die Lokomotiven in denen sie verbaut sind, tragen das Gütezeichen ,,fits mfx®", welches die uneingeschränkte mfx® Funktionalität zertifiziert. Das bedeutet, dass nunmehr auch PIKO Produkte mit dem ,,fits mfx®" Logo die vielfältigen Funktionen von mfx® vollständig unterstützen.

Oftewel nog meer samenwerking.

Als je de ontwikkelingen op digitale ontwikkelingen bijhield had je geweten, dat Märklin inderdaad een werkgroep is gestart voor het MFX verhaal.
Anderen mogen dat alleen geen MFX noemen, omdat dit merk gebonden gedeponeerd is, en daarom kozen ze voor "Fits MFX".
Het is een werkgroep waar verschillende merken al aan meewerken, om het MFX juist ook in hun decoders goed te laten werken.

Mvg

Hans V200.0

Kees Hulstein

Ik houd niet alles bij. Ik lees zoiets en dan ben ik ook op de hoogte, iets later dan een ander.

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

@citaat  @citaat

gedeponeerd

als er maar een "v" voor op staat

Carpe diem

Artikelnr.: 4415.748
Type: Koelwagen "Salzburger Stiegl Bier" (basis 4415)
Bijzonderheden: exclusiefmodel voor de handel in Oostenrijk
Oplage: onbekend
Uitlevering: feb 2024

Afbeelding: © Stummiforum (D)
Bron: Stummiforum (D)

BLIJ dat ik analoog RIJ

Wintersportbiertjuh :P !

Carpe diem

Artikelnr.: 4415.749
Type: Koelwagen "Gruibinger bier" (basis 4415)
Bijzonderheden: exclusiefmodel voor Gruibingerbierbrouwerij
Uitlevering: feb 2024
Ik wist niet dat Märklin zoveel speciale uitgaven heeft  :O

Koen

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Gewoon een grote hoeveelheid bestellen, voor geld is nog steeds heel veel te koop

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Het zijn ook helemaal geen nieuwigheden! Het zijn bedrukkingsvarianten op een oeroude standaard wagon in opdracht van een klant. Er gaat van Märklin helemaal niets uit. Deze dingen worden gewoon in opdracht geproduceerd, en die opdracht kan iedereen geven. Jij dus ook, zolang je maar betaald.

Dit hoort niet in het Neuheiten topic (mijn mening).

Carpe diem

@citaat

Kennelijk irriteren dit soort berichten jou. Je bent de eerste in al die jaren dat dit soort berichten hier geplaatst worden er een opmerking over heeft. Ik zou zeggen: gebruik de "Moderatorknop" en vraag of "dit" verwijderd kan worden. Wat mij betreft geen probleem hoor. Dan verzinnen we toch een plekje waar het wel toelaatbaar is en het jou niet stoort?

Nou ja, storen is een groot woord. Ik vind het eerder teleurstellend. Denk je iets interessants te lezen te krijgen betreffende Märklin Neuheiten. Wordt er doodordinaire reclamemiddelen getoond, niks Neuheiten.

Carpe diem

Citaat van: Lobomotion69 op vrijdag 09 februari 2024, 12:49:24doodordinaire reclamemiddelen

Ach ja, jij noemt het zo en een ander verzamelt dit soort wagentjes.

Prima joh, ga lekker door. ik lees het wel ergens anders zonder vervuiling.
Het zijn wel degelijk Neuheiten. M gebruikt een wagonnetje als basis (b.v.4415) en de klant kan bepalen, samen met M die de mogelijkheden aangeeft, wat er op bedrukt moet worden. De oude Koll's Special Catalogus staat er voor driekwart vol mee. En er zijn heel wat verzamelaars die 'n bepaald thema uit deze reeks verzamelen. Er is soms heel moeilijk aan te komen omdat het een privé opdracht is en de klant in dit geval bepaald wat hij er mee doet. Staat vaak aangegeven in insiderclub nieuws onder het kopje: Werbe-modellen. We zijn voor dit model inmiddels bij 750 verschillende bedrukkingen aangekomen. (laatste is Wiibroe Jule-Limonade). Overigens ons eigen forum doet er ook aan mee. En ook diverse Nederlandse fabrikanten.
Prima joh, goeie beslissing. Kan ik weer verder genieten van de mooie M-modellen, gepresenteerd door Hans.

Dankzij de bijdrage van Hans Biere heb ik zojuist de Stiegl wagon weten te scoren. Erg blij mee, komt komende week al aan.

Blijf dit soort berichten ajb plaatsen.

@Hans: bedankt!

Carpe diem

Artikelnr.: 4423.04X4
Type: Lageboordwagen (basis 4423), basiskleurstelling groen, beladen met 2 ballen
Bijzonderheden: exclusiefmodel voor Bastler Zentrale Dirk Lonthoff, Giessen (D)
Uitlevering: onbekend

Afbeelding: ©  Bastlerzentrale Lonthoff - Gießen (D)

Artikelnr.: 4423.04X5
Type: Lageboordwagen (basis 4423), basiskleurstelling grijs, beladen met oude tandwielen
Bijzonderheden: exclusiefmodel voor Bastler Zentrale Dirk Lonthoff, Giessen (D)

Afbeelding: ©  Bastlerzentrale Lonthoff - Gießen (D)
Wat moet je nou allemaal met deze goedkope hobby wagens vraag ik me af.

Carpe diem

@citaat

Vraag het de opdrachtgever die deze wagens heeft laten produceren. Die weet het vast!

BLIJ dat ik analoog RIJ

Tja, er zal best een markt voor zijn. En gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde; wat de één mooi vindt, vindt de ander spuuglelijk ;) .

Warnsveld (GLD)

Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is het volgende:
Nu marklin wat modellen van piko in zijn assortiment heeft opgenomen onder hun eigen naam,
vraag ik mij af is de T3000e welke uitkomt in het marklin en trix programma een echt
Marklin model is, of ook van Piko.
Ik hoop het eerste, want Piko heeft een lelijke oplossing tussen de wagen-helften d.m.v een verende constructie!
De wagen-helften worden bij belasting (trekken) lelijk uit elkaar getrokken.
Ik zie al wel dat de wagen de goede hoogte heeft, de wielstellen net zoals de wagen in het grootbedrijf
voor een groot deel onder de wagen zitten verborgen.
Dit is bij Roco slecht gedaan met de t3000e, deze staat te hoog op zijn wielstellen.

wensmodel 52 8060 -7

En er is een marktje voor, jawel, ik vind ze wel leuk die grijze wagens en ook nog redelijk in aanschafprijs ook, al zal deze - Bastler Zentrale Dirk Lonthoff - wel duur worden door de post. En de man heet nog Dirk ook. Als die naam op de wagen staat wil ik deze wagen hebben. Ieder zijn wil!
Ik heb ook meerdere #4433 lagebakwagens en andere grijze wagens. Zo'n grijze sleep steekt goed af tegen een rij bruine Fals of gesloten wagens Gbs e.d. of gekleurde ketelwagens als in een gele Shell sleep. 

#4415 is ook een hobbymodel, o nee, op de site staat tegenwoordig Start up. Die kale witte IHS 377 vind men blijkbaar wel mooi. Valt me op dat deze wagen nog niet vernummert is naar vijfcijferig. Als reclamewagen versiert vind men ze wel mooi of spuuglelijk, smaken verschillen nietwaar, dus deze oude Hobbywagen zal nog wel een tijd meegaan.
Dirk :-{)

Carpe diem

Artikelnr.: 94563
Type: Gesloten goederenwagen G10 "Bhf. München Schwabing" van de K.Bay.Sts.B, tijdperk I. Bedrijfsnummer: 41523
Bijzonderheden: exclusiefmodel voor Märklin Store München en Gleis 11 GmbH, München (D)
Oplage: 300 st

Afbeelding: ©  Märklin Store München / Gleis 11 GmbH - München (D)

wensmodel 52 8060 -7

Dan is dit een opvolger van een andere exclusief voor Gleis-11 gemaakte wagen van Marklin 94548 een G10 van K.Bay.Sts.B. Königlich Bayerischer Staatsbahn G10 Güterwagen maar dan met "Bhf München Laim" en met wagennummer 41753.
Dit staat er nog op hun website:  Dieser Artikel erscheint am 27. Juni 2024. Wel duur wagentje € 46,90 plus verzendkosten, Tis dan ook een Exclusief Gleis11 Märklin Storewagen. Niet dat ik die wagens per se wil hebben, verre van dat, ben wel een G10 zonder remmershuis liefhebber.
Dirk :-{)

zonder fantasie ook geen creativiteit

@citaat Ik heb M*94548 (zonder remmershuis) en een M*4882 (met remmershuis), eveneens in groene kleurstelling. Die M*94563 lijkt mij ook wel leuk om straks mee te rijden.

Ik heb het wagentje zonet bestelt maar de prijs wordt dan geen € 46,90 maar € 47,96. Dat is een maatregel van het Duitse Steueramt (Belastingdienst): bij bestellingen vanuit NL moet men bovenop de verkoopprijs ook nog eens 21% berekenen en afdragen. Daarboven ook nog € 12,50 aan portokosten zodat je iets meer dan € 60,00 mag aftikken. En mocht je via PayPal betalen: op de site wordt aangegeven dat je ook 30 dagen later via PayPal kan betalen en dat je dat dan moet aangeven bij de betaling maar die keuzemogelijkheid krijg je niet dus het wordt meteen van je account afgeboekt. Het is maar even dat je het weet.