Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Brandtnertal

Gestart door Rene h zaterdag 02 december 2023, 21:16:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Brandtnertal
Lid sinds: 2020

offline
Brandtnertal
Goedenavond allemaal,
Na een paar starts en stops een verhuizing met bijbehorende verbouwing heb ik de beschikking over een nieuwe treinenkamer en kunnen we weer aan de gang met een nieuwe baan.  Ook heb ik een paar vitrines gemaakt voor het rollend materieel.
De bedoeling is digitaal te gaan rijden maar analoog de wissels te bedienen met servo's.
Het baan plan zal ik later nog even posten. 


Re: Brandtnertal
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Brandtnertal
Hallo Rene,

Succes met de bouw van je baan.
Maar je mag best grotere foto's plaatsen hoor, die op postzegelformaat is nauwelijks wat op te zien.  ;)
Re: Brandtnertal
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Brandtnertal
Hoi Rene,

Het gaat er dan eindelijk van komen  :thumbup: :thumbup:

Die vitrine aan de zijkant ( driehoek model ) is erg origineel bedacht.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Brandtnertal
Lid sinds: 2020

offline
Re: Brandtnertal
Citaat van: Kappa op zondag 03 december 2023, 00:27:07Hallo Rene,

Succes met de bouw van je baan.
Maar je mag best grotere foto's plaatsen hoor, die op postzegelformaat is nauwelijks wat op te zien.  ;)

Ja dat klopt. Ik ben een beetje aan het klooien met de foto's. Ik heb een iPad en het lukt nog niet echt zeg maar met knappe foto's plaatsen.
Re: Brandtnertal
Lid sinds: 2020

offline
Re: Brandtnertal
Citaat van: Degeluidsman op zondag 03 december 2023, 07:37:44Hoi Rene,

Het gaat er dan eindelijk van komen  :thumbup: :thumbup:

Die vitrine aan de zijkant ( driehoek model ) is erg origineel bedacht.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Dank je wel Peter. Was wel een beetje noodzaak.  Rechts komt er nog een. Na wat jaren sparen ( je kan nooit wagonnetjes genoeg hebben is hier in huis een standaard gezegde 😂) en dan heb ik nog te weinig ruimte.  Maar een Beetje passen en meten en we kunnen weer wat kwijt. 👌
Re: Brandtnertal
Lid sinds: 2009

Glueck auf

offline
Re: Brandtnertal
Leuk Rene,

Digitale baan met analoge bediening van de wissels, ben benieuwd hoe je dat doet!

In Houten staat een standhouder (Modelbouwl.), die bezig is met de ontwikkeling van servo's met houders voor wissels (voor analoog gebruik).

Ga dit draadje volgen!

Peter 
Re: Brandtnertal
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Brandtnertal
Citaat van: Munin op zondag 03 december 2023, 18:23:25die bezig is met de ontwikkeling van servo's met houders voor wissels (voor analoog gebruik).
Wat is daar dan zo bijzonder aan? Servo's bestaan al heel lang en houders voor die dingen ook. Velen bieden ze aan als eigenbouw 3D print geval of andere bouwpakketjes. En of je ze nu op een digitale baan of een analoge baan gebruikt is worst. De servo zelf is precies hetzelfde en de aansturing ook (PWM). Je kan ze ook zowel digitaal als analoog met een Arduino aansturen.
Re: Brandtnertal
Lid sinds: 2020

offline
Re: Brandtnertal
Peter , je bedoelt zeker Domburg train support?  Ik heb mijn servo's en printplaatjes ook bij hem vandaan.
Ik ga op zeker niets doen met computer gestuurde treinen. Ik vindt het rangeren veel te leuk. En ik wil ook wel wat met waybills en carcards doen.
Maar dan alles gewoon handmatig.
Groet René
Re: Brandtnertal
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Re: Brandtnertal
Foto's in postzegelformaat? Ik zie alleen een afbeelding met de tekst Image not found
Re: Brandtnertal
Lid sinds: 2020

offline
Re: Brandtnertal


Volgens mij zo beter.