Nieuws:

Voor onze Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Dr4018 gebruiken naast Yamroc 8008

Gestart door jfve zondag 12 november 2023, 07:49:34

Dr4018 gebruiken naast Yamroc 8008
Beste allemaal,
Ik wil mijn baan uitbreiden en moet daarvoor wisseldecoders toevoegen.
Ik gebruik 3 dr4018 en wil uitbreiden met Yamroc 8008 decoders.
Omdat je de dr4018 logisch aan elkaar koppelt tijdens installatie vraag ik mij af of en hoe je de Yamroc 8008 in combinatie met de dr4018 kan gebruiken.

Alvast bedankt,
Vriendelijke groeten
Jan van Eeden
Noordwijk
Re: Dr4018 gebruiken naast Yamroc 8008
Ik neem aan dat je de Yamorc YD8008 bedoelt. Dat gewoon een wisseldecoder net als de DR4018. Dus als je bij de DR4018 3 x 8 = 24 adressen hebt gebruikt dan wordt het startadres van de YD8008 dus 25, maar een ander startadres mag natuurlijk ook zolang het maar niet overlapt met die van de DR4018.
Je kunt de decoders dus gewoon naast elkaar gebruiken.
De opmerking 'logisch aan elkaar koppelen' begrijp ik niet goed.
De DR4018 moet je van een adres voorzien en dat is met de Yamorc niet anders. Albert zegt ook terecht dat je de wisseldecorders elk adres kunt geven dat je wilt.
Het is anders met terugmelders via de S88 bus. Die nummeren automatisch door, maar ook daar maakt het merk niks uit in principe.

Groet,

Peter
Heren,
Hartelijk dan voor de uitleg, het is mij volkomen duidelijk.
Vriendelijke groeten
Jan van Eeden
Noordwijk

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.