Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

ms2 updaten

Gestart door jwvb donderdag 02 november 2023, 19:03:52

ms2 updaten

ms2 updaten
hallo allen
wie kan er voor mij een ms2 updaten staat nu sw:3.112 en de gleisbox versie :1.39
ik krijg hem ook niet op nederlands

wie kan en wil me helpen

groet Jan
Re: ms2 updaten

vergeet erbij tezeggen deze ms2(2de hands) gekregen van mijn vrouw om gaan te gebruiken voor de test opstelling
hoofdspoor wordt bestuurd door ecos 2 vandaar ik het zelf niet kan

De MS2 zit nu op software 4.1
In welke regio wil je hem laten updaten.

Zelf zou ik hem eerst even resetten.

Misschien goed om hier even op het volgende te wijzen: let er op dat je de upgrade direct vanaf een Central Station moet uitvoeren.

Ik heb onlangs een MS2 laten upgraden vanaf een CS3, en wilde naderhand een tweede toestel thuis via de Gleisbox van versie 3 naar 4 bijwerken. Sindsdien liggen in het tweede toestel de menu's overhoop: titels van categorieën die niet juist zijn, de taal die zich niet laat wijzigen en in sommige plaatsen wordt er geen Latijns schrift meer gebruikt maar nogal cryptische tekens.
Het was pas naderhand dat ik de waarschuwing vond dat de update direct vanaf een CS moet gebeuren. Ik kan de info die ik toen vond helaas niet terugvinden, wel eenzelfde richtlijn voor update naar versie 3.148 hier

Reset naar fabrieksinstellingen helpt niet, hopelijk is het probleem te verhelpen door het toestel aan een CS te hangen. Het toestel dient nu vooral als slave, dus ik til er niet te zwaar aan.

Vriendelijke groeten,

Joris

Speciale Gast

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

Joris, ik weet niet waar je woont, maar ik heb mij CS3 altijd mee naar de stamtafel Noord Holland. Daar kunnen we hem altijd opnieuw updaten.

Hartelijk dank voor het aanbod Laurent. Vanuit Brussel is dat helaas een beetje ver ;-)

Een van de dingen die nu anders zijn op het tweede toestel is de aanduiding van de snelheid: die wordt nu ook in cijfers weergegeven.

Groeten,

Joris

Ik sluit me even aan..wie kan mijn MS2 updaten in regio Z-O brabant/noord limburg?
Er staat nu nog SW: V1.3 op, en hiermee kan ik niet alle functies bedienen bij bepaalde loc's.

Dus als iemand mijn MS2 met een andere MS2, CS2/3 de update kan uitvoeren zou ik weer geholpen zijn  :)

Citaat van: Bulletje op maandag 29 januari 2024, 23:03:37wie kan mijn MS2 updaten in regio Z-O brabant/noord limburg?
Wellicht dat er een stamtafel in de buurt is. Hier is een aparte sectie voor op het forum.

Daar was ik laatst, maar was zelf wat aan de late kant, en de baan werd bediend door een Ecos, op zaterdagen heb ik niet altijd tijd.  :|

wensmodel 52 8060 -7

Ik ben naar de dealer gegaan en die heeft het kosteloos geregeld. Zelf ondertussen even naar de nieuw voorraad gekeken en wat gepraat en klaar beide geüpdatet. In Brussel zit een dealer dus...

Weet iemand in welke versie voor de MS2 het probleem met de Nederlandse taal is opgelost, en tot welke versie je de MS2 kunt upgraden via een Central Station 2.
Wil mijn MS2 graag op een hoger niveau brengen.
Gr., Adrie

als er maar een "v" voor op staat

Tot versie 4.1 als ik het goed las op de MS2.

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.