Nieuws:

Voor onze Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Loc blijft zachtjes doorrijden

Gestart door Mark147 maandag 16 oktober 2023, 16:41:42

Loc blijft zachtjes doorrijden
Beste allen,

Onderstaande loc, is uit een startset meen ik, blijft zachtjes doorrijden. Heb ook geen nummer ervan. Maar de loc op de foto's kent iedereen wel gok ik zo.
Kan deze volgens mij via de Intellibox ook niet resetten daar er dipswitches inzitten.
Luistert dus ook niet naar commando's vanuit IB.
Is de decoder wellicht overleden?

Re: Loc blijft zachtjes doorrijden

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Deze decoder is ingesteld op adres 1. Heb je dat op je intellibox ingegeven?
 @citaat

Dank beide voor het antwoord.
Wellicht had ik er even bij moeten vermelden dat loc altijd goed gereden heeft op adres 1 :)
Hobby heeft even stil gelegen en nu weer opgepakt. Alleen rubber antislip bandje vervangen en vervolgens had de loc dit fenomeen

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Dan is de kans groot dat de decoder is overleden. Je kan nog proberen of het ding op analoog wisselstroom wat wil doen. Daardoor kan dit euvel misschien nog verholpen worden (hard reset). Proberen kost niets, anders een nieuwe decoder zonder die rare dipdingen. Het is toch geen zak chips nietwaar.
Hahaha ja klopt, chips is het zeker niet, wel sjips als ie dood is.
Maar ik had er al een vermoeden van.
Analoog wil ie ook niet echt trouwens.

Heb dat ding nooit vervangen omdat ie eigenlijk prima reed, ook heel zachtjes, dus tsja, waarom iets vervangen als het het goed doet he.
Maar de tijd is gekomen om dat wel te doen.
Nu maar eens kijken wat erin kan/moet.
Zit wel ene speakertje in voor de claxon, veel meer is het niet
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Deze decoders zijn vrij robuust een niet zomaar kapot.
Kan ook zijn dat de dipswitches slecht contact maken door corrosie door het lange liggen.
Haal ze allemaal een paar x heen en weer en check of het ingestelde adres weer klopt en test nog eens.
 @citaat
Verdomd Ad, hij doet het idd weer.
Nooit geweten dat het daaraan zou kunnen liggen.
Alles al schoongemaakt, behalve die dingen hahaha.
Hartstikke bedankt voor deze tip!!!
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Hi Mark,

Ik weet dat die dipswitches problemen kunnen geven, maar denk er ook niet altijd direct aan dat dit de oorzaak kan zijn, maar iemand had onlangs hetzelfde probleem, zie dit topic en ik dacht misschien dat dit hier ook de oorzaak is. Mooi dat je loc weer rijdt. :-)

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.