Beste allen,
Tijd voor een update!
Het meest bezig geweest met opknappen en digitaliseren van tweedehands locomotieven, ook enkele locs van Fleischmann, Roco en een van Piko. Verder veel scharrelen met iTrain, net zo lang tot het perfect remt en stopt en weer wegrijdt; veel uitproberen welke cv's het beste werken ...
De baan vraagt ook tijd: wissel erin, wissel eruit en er weer in, hier en daar verkanting toepassen en kort geleden is de eerste stap gezet om een viaduct te bouwen, alles netjes binnen de 3% ... Dat viaduct is nog niet klaar. De foto's laten de eerste aanzet zien.
Natuurlijk weer kortsluiting gehad, want zonder gaat het niet ... Ik dacht dat dat onder controle was, maar niet dus. Opnieuw alles in kaart gebracht, een nieuw schema gemaakt en alle aansluitingen gecontroleerd. Geen idee waardoor de laatste kortsluiting ontstond. (Ik verdenk er de kleinkinderen van: per ongeluk iets losgetrokken en verkeerd terug aangesloten, zodat opa niets merkt.)
Last but not least: de boekhouding. Ik heb nu alle informatie in een spreadsheet staan, waaronder het hierboven genoemde schema. Ik voeg een foto bij ...
Bijna dagelijks raadpleeg ik het forum. Er komen nog steeds veel items langs waar ik veel van opsteek en mijn vragen worden altijd beantwoord. Mijn algemene dank daarvoor ...
Petrus