Ik ga ervan uit dat er een (ceramische) condensator met weerstand in zit (van een zeer oud type, jaren '60), bedoeld om wegvallen van stroom te maskeren (o.a. in wisselstraten).
Ik neem aan dat het een jaren '60, analoog, model is. Zo te zien met een pannenkoek motor.
Motortype is niet onbelangrijk want zegt iets over de versie/leeftijd (o.a. omdat er geen cardanmotor en geen cardanassen in zitten, en omdat de motor niet in een tussenwagon zit). Er is dus ook geen andere motor in gezet. Dit is het origineel.
Laat eens een foto zien van de pantograaf op het dak.
De plek waar de pantograaf zit zou je aan het denken moeten brengen:

Want in alle (door Lima, Rivarossi, Hornby) van Jouef afgeleide modellen zit de panto niet op het koprijtuig (aan kop), maar in een tussenrijtuig (aan staart van dat rijtuig, dus ergens in het midden van de trein)
(en dan hebben we het over een 3-delige, 4-delige of 6-delige Lima met panto, uiteraard).
Lima heeft in de jaren '60 3-delige (uitbreidbaar tot 6-delige) versies uitgebracht van de TEE X2780
van de SNCF (conform de realiteit zonder panto).
Daarvan zijn 2 Lima set nummers 1001, 1002 en 2 wagonnummers (uitbreiding) 1005, 1006.
In die tijd had Lima Jouef nog niet overgenomen.
Later werd het catalogusnummer 20.xxxx, dus 20-1001, 20-1002, 20-1005, 20-1006.
Al die modellen hebben wel een motorrijtuig (kop) en een stuurstandrijtuig (staart).
Daarna kwam Lima met een 4-delige versie, van dezelfde mal, maar nu als Gottardo, met panto
(een tijd lang als Golden Series model, Lima 149812), zonder motorrijtuig op kop.
Afijn, ik ga ervan uit dat de jouwe Jouef is (dat staat dan dus ook op de bodem?), en TEE X2780 (SNCF) is, en als dieseltrein dus geen panto hoort te hebben. Dat betekent dat het motorrijtuig ongeveer zo (niet exact want het model hieronder is van Lima) eruit moet zien: